Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*noterer flittig bak øret..."

Kos deg i venten på regnværet :wink:

Tar en liten regndans for deg, men den gjelder bare hos Hanni, i allefall ikke i Bergen!!!

Tram-ta-tam :hoppe: tam-tam :danse: tam-ti-tam :enig_animasjon: tram-tram :klappe: tram-ti-tam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg synes det er så fryktelig skummelt med den knivstikkinga i Oslo. Jeg leser nettavisene nå for stadige oppdateringer. Håper inderlig de får tatt den mannen snart. Det er veldig ekkelt når sånt skjer. :roll:

Det skal sies at jeg er litt pysete og lett blir litt panisk for sånt også da.... jeg syntes for eksempel det var ekkelt å ta trikk hjem i går etter at det hadde skjedd. Men nå er jeg inne i huset mitt, og skal være her en stund :wink: Men etterpå skal jeg trene litt og så skal jeg på kafe med en venninne. Det blir bra.

Lille beibien sparker skikkelig hardt av og til. Så det blir nok en skikkelig fotballsparker :ler: . Jeg kjøpte forresten noen småting på salg i går - jeg tenkte at jeg en eller annen gang må begynne å kjøpe inn ting jeg også.... Men jeg har jo ikke peiling på noe, så jeg bare kjøper tilfeldige plagg i tilfeldige størrelser :wink: Men jeg får sikkert brukt det. Jeg må lage meg en liste :sjenert:

Til helga kommer søster til mannen med familie. Vi skal låne litt ting av dem som de skal ta med. Kan lage liste etter det. Og så må vi vel snart kjøpe vogn og sånn... Tenkte jeg kanskje kunne fikse litt i den siste ferieuka mi, for jeg merker at utholdenheten min ikke er som før... :klø:

Men nå må jeg vel gjøre noe fornuftig. Krysser fingre i dag for at politiet finner skummel drapsmann, og så er jeg blitt litt reddere for å bo i Oslo... hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen i dag, hjalp med noen beroligende ord for en smånærvøs sjel :wink:

Litt ekkelt å tenke på at slike ting som knivstikkingen på trikken faktisk skjer :o Kommer nok også til å se meg litt ekstra rundt neste gang jeg er hjemme på østlandet og tar trikk i oslo.. Men heldigvis så er sjansene for at man skal komme ut for noe slik veldig små. Krysser fingrene for at de får fatt i gjerningsmannen!

Kos deg i oslo i dag!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker NÅ...

Fra "Barnimagen":

Er mor Rhesus positiv og far Rhesus negativ vil den andre blodprøve i svangerskapet tas i løpet av de nærmeste ukene når du er på neste kontroll. Dette er for å sjekke at det ikke utvikles antistoffer mot barnets blod dersom det skulle vise seg å være negativt. Man tar alltid navlestrengsblod etter fødselen og sender dette til analyse for å finne ut av barnets blodtype i disse tilfellene. Viser det seg at babyen har Rhesus negativt blod vil mor få en anti-D sprøyte innen 72 timer etter fødselen. Dette er for å forebygge dannelse av antistoffer i forhold til et nytt svangerskap eventuelt.

hmm....ingen har da tatt noen blodprøve av mannen enda.. Er dette nødvendig altså? Har aldri hørt om detta før jeg. Noen med erfaringer?

Jeg er VAAAARM - jeg vil ha kaldt vær. Beibien sparker hardt for tida fortsatt. Det er nesten litt ubehagelig. Og jeg må gjøre husarbeid veldig snart. Gruer meg!!! Jeg begynner å kjede meg hjemme...Har hatt en veldig lang sommerferie - jeg burde bare nyte det. Men har noe studiegreier som jeg MÅ begynne med - det har hengt over meg i mange uker nå - og jeg vil ikke. Så da sitter jeg i stedet og gjør ingenting og har superdårlig samvittighet. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så raskt tiden har gått, 28 uker, syns du nettopp testet positivt jeg :o

Håper varmen ikke sliter deg helt ut og at du får en super helg!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Veronal og Anonyma! :wink:

Nå er jeg ganske gammel. Våkna i natt av krampe under kneet - eller på baksida av kneet - skikkelig vondt. Måtte vekke mannen for at han skulle strekke ut beinet. Jeg har resonnert meg fram til at jeg får krampe etter dager der jeg blir skikkelig sliten i beina. I går både trente jeg og gikk kanskje til sammen 2 timer i tillegg rundt i gater (minst to timer - trolig mer).

Jeg synes beibien var rolig i går også - men han er rolig når jeg beveger meg mye - og urolig når jeg er mye i ro. Kjeder seg sikkert da :ler:

Jeg har allerede fått både telefoner og tekstmeldinger i dag - og i går fikk jeg blomster av mannen. Det er kryss i taket! Jeg skal nok få en fin bursdag, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Kipa.

Jeg er litt sliten nå av all denne varmen. Klokka er knapt 9, og svetten renner av meg :roll: Jeg skal få på meg treningstøy og komme meg på SATS uansett. Trente tre ganger forrige uke, og jeg vil prøve å være like flink denne uka. Hadde en fin bursdag.

Egentlig går det ganske bra med meg. Er tung, varm og sliter litt med halsbrann. Men lille sønnen sparker i magen ganske ofte :) Er i dag 28 + 4. Skal til tannlegen denne uka. Ellers er det snart jobb igjen - og det gleder jeg meg til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått da!!!

(Vi har visst bursdag samme dag vi.. Det visste jeg ikke...)

Håper du får en fiiin uke.

Du er utrolig flink med treningen da!

Skulle ønske jeg var like flink... :roll:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi - 28 uker?? Skal si at tiden går fort!

Bare innom for å ønske deg lykke til videre jeg - håper virkelig at denne varmen snart gir seg - både for de som er gravide og de som er små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side to :roll: neineinei - det gidder jeg jo ikke.

hehe - magnhild - jeg huska det faktisk fra i fjor, jeg er egentlig utrolig dårlig til å huske bursdager.

Appropos det - jeg leste i Dagbladet søndag at det er færrest barn som blir født 29.oktober (minst vanlige fødselsdatoen) - jeg har termin 28. Litt morsomt. Kanskje jeg får et unikt barn.

Jeg gleder meg til å begynne på jobb igjen. Får ikke gjort stort i denne varmen her hjemme. Leiligheten er veldig varm, og jeg vet ikke helt hvor det er best å oppholde seg. Jeg skal en tur til byen i dag - skal prøve å handle litt småtteri og ordne litt. Jeg får se. I går lå jeg bare på sofaen i det rommet som er etter forholdene kaldest i leiligheten. Jeg blir veldig slapp av varmen. Det gjør visst lille beibien også - mindre aktivitet de siste to-tre dagene.

Og i går oppdaga jeg at åreknutene mine sprer seg :evil: Jeg har hittil bare hatt på det ene låret - og så korte skjørt går jeg ikke med at den synes. Men nå har den spredd seg til leggen! Mamman fikk mye åreknuter i forbindelse med sine svangerskap så det var vel bare å vente. Men jeg håpa jo i det lengste jeg skulle klare meg med den jeg hadde fra før. ÆSJ! Men utenom at det er stygt, er det jo ikke noe vondt - så da så.

Nei, nå skal jeg ikke klage mer. Har faktisk fått til litt gjennomtrekk her nå, det er deilig! Skal snart på kafe - og så altså: shopping (og kanskje frisør?)

Hanni 28 + 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over 28 uker allerede? :o Dette har gått fort. Er det sånn ekspressbebisslaging du driver med? Eller har tida bare gått så fort.

Litt rart det der med bursdager, noen dager i året hoper det seg opp og andre er det få. Min bursdag ble for noen år siden stempla som den mest intetsigende dagen i året. Ingen viktige personer var født på den dagen, ingen viktige begivenheter skjedde, det er midt i den triste høst/vinterperioden og sånn midt i mellom alt. Det skjer veldig sjelden noe spennende på den datoen visstnok. Det blir født få barn på den datoen også. Så kanskje jeg er litt spesiell?

Kos deg på bytur, du får nyte det mens du er "alene" og ikke har barnevogn å dra på. Det er visst en utfordring i denne byen, mener noen av mine kolleger med små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint å være unik da, anonyma - jeg ser det sånn jeg hvis lillesønnen blir født den 29.oktober. Jeg føler ellers ikke at jeg ekspressverper - jeg synes dagene går sakte. Men nå føler jeg meg ferdig med ferie og vil heller jobbe enn å ha fri faktisk :wink: Lang sommerferie gjør meg utålmodig :roll:

Jeg gruer meg til å håndtere barnevogn på trikken og sånn, ja... huff. Men jeg kan ikke si jeg nøt den ultrakorte byturen i dag. Jeg klipte litt i håret mitt hos frisør - PRØVDE å lage pannelugg - men da jeg kom hjem, herpa jeg det frisøren hadde gjort - gikk amok med saksa :sjarmor: . og nå er mannen oppgitt og fatter ikke hva jeg driver med. men, men - forandring blei det iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ekspressverping var et morsomt ord :ler:

Har du kjøpt/bestilt vogn forresten? Hvilken? :hoppe:Det har ikke jeg fått med meg i såfall :oops:

Nå skulle ikke jeg ha barn i Oslo, men drømmen om barn kom litt kjappere over oss enn forventa. Eller vi har sirup i rompa når det gjelder å flytte herfra. Uansett - jeg kommer virkelig til å velge vogn etter forholdene. Den skal være lett (superlett understell), ikke ha for mye dill og dall (parasoll er uaktuelt) og være lett å manøvrere (inn/ut av buss, fortauskanter, butikker etc). Ergo har jeg allerede bestemt at vi skal ha trehjuling. Med kongebremser og litt tekniske finesser som fenger mannen. For han skal aldri i livet ha trehjuling. Det skulle ikke jeg heller, men det var på den tiden da trehjulingene til Teutonia (som egentlig har fire hjul) var det mest smarte man kunne kjøpe. Har aldri likt dem. Utseendet altså. Har jo aldri prøvetrilla en eneste vogn, jeg.

Dette ble en lang avhandling om mine ønsker :oops: Beklager det.

Denne varmen er drepende - det har vært over 32 grader i kjøkkenvinduskarmen i dag. Der er det kun morgensol. Så det er virkelig kvelende. Det er ikke lov å mene sånt, ergo får jeg si dette med liten skrift; jeg ønsker meg litt kaldere vær. Ikke kaldt, men en litt mindre intens sol.

Kos deg så godt det lar seg gjøre i denne varmen da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...