Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Og jeg har aldri hatt så masse kviser i fjeset som under graviditeten :roll: Men det er ikke mange uansett da.. Jeg har veldig sjelden kviser generelt.

Velkommen hjem, Hanni :) 25 fullgåtte uker allerede.. Syns tiden går fort jeg :D Det men vekt og sånt har jeg bestemt meg for å ikke tenke på mens jeg er gravid.. Må jo ha noe å tenke på etterpå også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halsbrann :-(

Har kjent det noen dager - i dag kjøpte jeg sånn Gratiscon eller hva det heter - mikstur. Den smaker jo helt J....... :evil:

jaja - hennes og mauritz-katalog i posten og kjempetur ¨på Ikea i dag 4500 kroner på null komma svisj :o Har blant annet kjøpt stellebord - første forberedelsesting i hus! :)

Mannen mekker nå, mens jeg sløver. Får lage en kopp kaffe til ham trur jeg.

Hanni 25 + 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Gaviscon tyggetabletter jeg.. Funker flott og smaker ikke ekkelt. Skummer i munnen da men..

Grattis med stellebord da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hanni.

Godt å se at du og bebissen har det bra. Man har godt av litt ferie. Tenk nå er det egentlig ikke lenge igjen, siden du er over 25 uker. Synes dette har gått fort jeg.

Tro'kke du skal bekymre deg så mye for vekta, du er så slank i utgangspunktet at du har mye å gå på. Bare pass på å spise masse is og jordbær og kos deg mens det er sommer :wink:

Ha en fortsatt god ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takk for oppmuntring, anonyma... Ja, tida går fort. Men nå begynner jeg å glede meg veldig til beibien kommer også. Jeg tror det blir veldig stas å bli mor, men sikkert utrolig skummelt også :wink:

meta - jeg synes det virka ti ganger verre å tygge noe enn å svelge rett ned..... men fytti - jeg fikk skikkelig skrekken i går og orka ikke å ta det mer - noe som resulterte i halsbrann/oppstøt etter jeg hadde lagt meg :evil: Jeg føler meg som ei gammal kjerring....

og så er jeg så laaat om dagen - herlighet. Må komme meg på trening en dag :o

hanni 25 + 5 - en uke til neste kontroll hos jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke greit med noen

late sommerdager da? :sjenert:

:wink:

Håper du finner en "kur" mot halsbrann, som virker på deg... Vet nesten ikke hva det er jeg, og ihvertfall ikke hvordan det er å ha det! :roll: Men tydeligvis ikke behagelig, og det betyr også at jeg vil du skal bli kvitt det!! :Nikke:

Grattis med første forberedelses-ting til huset! :hjerter2:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd Link mot halsbrann da, hanni? Det er tyggetabletter det og, men de smaker godt de da. Bruker en om kvelden når jeg legger meg og det fungerer kjempegodt. Fikk dem av mamma som hadde fått dem på sykehuset hun jobber - til meg :-) Selges på apoteket også. Brukte Novaluzid før, men de smaker ekkelt. Link skummer ikke i munnen heller.

Hva slags stellebord har dere kjøpt? Vi var også på IKEA og investerte i sånt. DIKTAD stellekommode tror jeg den het. Fin, og ettersom den kan brukes som "vanlig" kommode etterpå ble det jo enda bedre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hud-svar, hanni. :wink: Jeg skjønner at det ikke går an å generalisere, men kanskje jeg ikke trenger å svartmale fremtidsutsiktene? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillen - jeg visste heller ikke hva halsbrann var før jeg fikk det :evil: Og kombinert med skikkelig sure oppstøt var ikke det noe blidt bekjentskap....

Monja - kanskje jeg skal prøve link.... jeg tok bare den som sto anbefalt for gravide på... Ang. stellebord -husker ikke hva det het. Hadde tenkt på kommode først, men så fant jeg ut at vi har ganske bra skapplass, så vi endte med et ganske billig, vanlig et. (260 kr?)

Veronal - tror ikke du trenger å svartmale, nei. Lykke til iallfall!

Et par dager uten struktur på måltidene har gjort magen litt tullete. Nå skal resten av ferien struktureres!

I morra er jeg 26 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. nå var det vanskelig å finne meg igjen :wink: Har egentlig lite å fortelle. Skal ha besøk av noen gode venner i kveld, ellers lite nytt å melde. Beina mine er så tjukke om dagen bare :o Jeg har to tømmerstokker til bein og to hobbitføtter nederst. Jeg pleide å være stolt av beina mine, men nå :roll:

Reiser bort en uke igjen etter kontrollen på mandag - er spent ettersom det er lenge siden forrige kontroll. Skal i bryllup om en uke - synes det er kjipt at de ordentlig pene kjolene mine ikke passer - jeg blir jo ikke sååå fin som ellers. Men har lånt en pen kjole av ei venninne, så jeg blir jo litt fin da.

Nei, må kaste meg i dusjen snart. Det er VARMT om dagen - så jeg må dusje to ganger om dagen. (KLager ikke for at det er varmt, men det kunne godt vært sol i samme slengen synes jeg...)

Hanni 26 + 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare du som har hobbitføtter, hanni, så jeg føler med deg :trøste:

Du blir sikkert nydelig i bryllup likevel :Nikke:

Gravid og flott :-D

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll 26 + 4:

Alt veldig bra. Blodtrykk 115/70 - sånn har det vært hele tida. Negativ utinprøve, hjerteslag: 140, ødem: 0-1 (hevelser i beina). Tok ikke blodprosent. Har lagt på meg 11 kilo til nå :o (Siden mamman gikk opp 23 kilo med meg, forventer jeg meg noe av det samme - men det betyr 1 kilo i uka fram til termin :o Har gått opp 5 kilo på seks uker nå.... hmmm...)

Magen er helt på rød strek - så det er jo bra. Vi reiser hjem en uke til foreldre nå, sjekker kanskje bare innom litt innimellom her. Det er meldt fint vær - jeg vil bade snart!!!

Gleder meg til bryllup lørdag. Har kjøpt kult tilbehør til kjolen jeg skal ha på, så jeg tror jeg blir ganske fresh. Liker å pynte meg, sette opp håret og sånn...

Nå skal jeg spise litt lunsj. Jeg var fornøyd med kontrollen i dag. Lillebeibien sparka da jormor skulle lytte på hjertelyden :ler:

Neste kontroll er ikke før 3. september - altså om fem uker - UL er 31.august.

hanni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt er bra, Hanni, jeg har vært uten internett hjemme så utrolig lenge nå og har ikke fått fulgt med deg.

Ikke sant det føles godt å pynte seg litt selv om man er gravid og føler seg litt tung? Men det er neimen ikke lett å finne fine kjoler... jeg fikk låne kjole sist jeg skulle pynte meg til en konfirmasjon, og fikk masse koselige komplimenter :-)

Jeg har også halsbrann, pleier å tygge noe som heter Aflurax, det er ikke noe ekkelt i hvert fall. Det danner en skumbarriere i magesekken (det sto at det var anbefalt til gravide).

Kos deg videre med ferien og magen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der var jo virkelig flotte tall, hanni! :Nikke:

Håper du koser deg masse i bryllup i helga, og god tur hjem til foreldre. Krysser fingre for badevær hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i helgen og på bryllup, Hanni! :klem:

Håper føttene dine er samarbeids-villige! :wink:

Du blir nok flott! :Hehe:

Hvorfor skal du på UL? Er det noe jeg har gått glipp av, eller er det noe du bare har valgt selv? :-)

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!

Håper du koser deg i finværet! Og hvis det blir for plagsomt så er det bare å sende det over fjellet :sjenert:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sender GJERNE varmen over fjellet, Bizzy. I går var det for varmt. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg rett og slett.. Venstre beinet mitt er spesielt hovent og liker seg ikke inne i sko - ikke i sandaler heller. huff.

I går var jeg sliten etter brylup. Var hjemme halv tre på natta, og jeg våkna av leggkramper på søndagsmorgenen - tydelig at beina var trøtte. Fikk også smerter i åreknutene mine på låret (har hatt åreknuter i fem år) - sikkert ikke så bra....

Men ellers har jeg det fint. Har to ferieuker igjen. Skal prøve å gjøre litt studieting - det er planen, men frykter at det blir mye slaraffenliv.... Iallfall neste uke skal jeg slappe heeelt av og lade opp til jobb.

Lillen - skal på UL 31.aug for å sjekke om morkaka har flytta seg. Den lå langt nede på forrige UL, og dersom den fortsatt gjør det, blir det keisersnitt. Jeg håper det har ordna seg.

Forresten, vet noen om mors fødsel har noe å si for datters? Mamman gikk en uke over termin med alle sine barn. Farmoren min fødte to uker før med sine tre. Mormor er jeg usikker på.... Har sånt noe å si?

Nå har jeg litt vondt i ryggen. Burde nok slappe av littegranne i ryggen, men har en del¨å ordne i dag.

hanni 27 + 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det går bra med deg!

Slapp av og kos deg! :rosasmil:

Har lege/jordmor sagt noe om at du bør bruke støttestrømper pga åreknuter? Lurer litt fordi jeg etter forrige svangerskap har fått to bakpå ene leggen. Kanskje man etterhvert bør bruke for sikkerhetsskyld?

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tilfeller arver datter mors fødselsforløp, men ikke alltid. Selv hadde jeg gjerne sett at jeg arvet mamma, for hun fikk meg og min bror 7 og 5 dager før termin og hadde to lette fødsler. Men siden jeg nok er mer lik min farmor vet jeg ikke om det blir sånn nei :roll: . Ikke kan jeg spørre farmor om hvordan hennes fødsel var heller ettersom hun døde for 7 år siden :-?

Støttestrømper er absolutt å anbefale uansett om man har vann i beina. Men de er utrolig dustete å ha på nå da siden det er så varmt. Og varmen er jo det som ofte samler vann i beina :klaske: Mine ligger i skapet enn så lenge, men jeg har definitivt hatt hjelp av dem for å avlaste beina tidligere. Gode å ha på seg på jobben for eksempel, for du blir ikke så sliten.

Håper du får en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg burde bruke støttestrømper. Jeg hadde noen for noen år siden, fordi jeg jobba med støttestrømper (av alle ting :ler: ), men de har jeg selvsagt kasta. Åreknutene er langt oppå låret, og de har ikke endra seg noe etter at jeg blei gravid. Ikke noen tegn til noen nye knuter heller. Moren min har mye åreknuter, men fikk visst mange av dem i forbindelse med svangerskapene - men også hennes er over kneet. Vet ikke om det er forskjell på hvor de er på beinet jeg....

Men altså; jeg fikser ikke tanken på å gå med støttestrømper i denne varmen. Jeg gjør det hvis jordmor ber meg om det på neste kontroll om en måned...

Jeg kjøpte KK i går, og der sto det en notis om at det finnes en blodprøve eller noe som kan tas som forutsier hvor langt svangerskapet blir - altså mer sannsynlig termindato. Hadde vært greit - men det er vel en av de tinga de gjør i USA.... på samme måte som at Julia Roberts finner ut at hu skal ha en gutt og en jente lenge før det er vanlig at man kan se kjønn på fostrene :ler:

I går hadde jeg gruusom halsbrann på kvelden. huffamei. Hjalp litt med samarin. Jeg tar heller fruktsalt enn gavascon eller hva det nå heter.... men det hjelper jo ikke like mye da...

Nei, nå må jeg snart gjøre noe fornuftig. Jeg gleder meg til regnvær i morra. :sjarmor: Og så har jeg snart bursdag, jammen. Jeg har sagt at jeg er 28 år i et halvt år nå (liksom for å forberede meg på det), så da er det jo greit at jeg faktisk blir det. Skal ikke feire noe da, tror ikke jeg får noen gaver heller i år - jeg har fått symaskin på forskudd av foreldre. Den står fortsatt i eska si :oops: Det var sy jeg skulle gjøre i sommer.... og strikke :oops: jaja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...