Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må ikke la økonomibekymringer ødelegge ferien din, Hanni! Men jeg skjønner godt at du tenker på det - det er jo ikke noe morsomt å ha lite penger. Vi har det litt sånn for øyeblikket vi også. Har innsett at etter rentenedgangen har forbruket vårt skutt i taket. Vi må seriøst skjerpe oss - kan jo ikke risikere å ikke ha råd til bleier! Man må nok bare finne seg i at det til tider er trangt økonomisk for unge mennesker i etableringsfasen, men det er ganske mye man kan unnvære bare man tenker seg om... Når det gjelder barnetrygd, så tror jeg den er på rundt 1000 kroner i måneden, så det hjelper jo litt. Er bare usikker på hvor raske trygdekontoret er med å utbetale dem - vi har iallefall ikke råd til å vente i månedsvis på at de pengene skal komme!

Ha en fortsatt flott ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, Eliza. Det bekymrer meg egentlig ikke så mye heller. Jeg var og så litt på priser på ting og tang i går - og konkluderte med at her skal det rotes på loft og i kjeller. I tillegg skal jeg låne masse! Jeg blir provosert av alt det man "må" ha og hva det koster! Jeg har ikke skaffa meg et eneste babyplagg enda - men jeg har jo god tid enda da... Kanskje jeg skal intensivere strikkinga mi bittelitt bare :ler:

Bizzy - YES! Lunsjdate. Meld meg når du er i byen! Jeg er nok litt til og fra de neste tre ukene - men drar ikke på langtur :wink:

Ellers er det ikke mye nytt. Holder på å rydde og styre litt i heimen om dagen. Har tatt en klesrazzia nå - det var herlig. I morra skal det shines i alle støvete kroker. Så håper jeg på sol i helga - da skal jeg bli knallbrun på magen og sole meg i dristig bikini.....på verandaen... (Tør ikke stranda :oops: )

Jo i dag er jeg 23 uker på vei. Det er da noe.

X-Fastlegen har ENDA ikke sendt meg papirene på blodprøvene mine enda jeg ringte og purra forrige uke. Jeg skal ringe igjen i morra. Det legekontoret skal få oppleve meg som en sann plageånd helt til jeg får de papirene. Ellers må jeg jo ta alle blodprøver på nytt da :wink:

Æsj - nå er det ekstraomganger. Jeg er lei av fotball-EM NÅ! Gleder meg til mandag når EM er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hanni.

Vil bare ønske deg en fortsatt god sommer. Kos deg masse i sola.

Sommeren før jeg ble født var visst eksepsjonelt bra og mamma bada og sola seg masse. En venn av mamma undersøkte tærne mine da han så meg første gang for han mente at med så mye bading måtte jeg minst ha fått svømmehud mellom tærne :hoho: Har hatt mye moro med det.

Ser kanskje ikke ut til å bli like bra i år, men men.

Nå starter jeg ferien snart, skal bare en liten tur til Berlin med jobben i slutten av neste uke først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja - misunnelig! Jeg vil også til Berlin. Men jeg vil til Berlin og drikke øl - så da må jeg jo vente uansett :wink: Kos deg masse i Berlin, anonyma.

Jeg nyter ferien min. Og ja - jeg skal nok bade en del :wink:

Hanni 23 + 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråvåkna av krampe i leggen klokka 05 i dag tidlig. Hylte opp og vekka stakkars mannen. Snakk om brå start på dagen. Heldgivis har dette skjedd tre-fire ganger før i svangerskapet - så han får ikke helt sjokk av hylende, sutrende kone som roper auauau! Men fytti for en ubehagelig måte å våkne på. :ler:

Støl i leggen nå, men skal kravle meg på trening. Tror det er lurt. Hadde lang dag i byen i går - masse trasking og shopping. Resultat: Vondt under beina. Begynner å merke tyngden, tror jeg :wink: Magen vokser veldig for tida. Og sikkert ikke mindre ved at jeg er i feriemodus og unner meg altmuligrart hver dag. huff og huff.... NÅ skal jeg trene iallfall :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bukke: Bizzy! (Den strekker ut hånda til høyre - og sånn sett sender jeg treningsvibber.... ) Men det er jo sommer og LOV å være i ro. Nå reiser jeg på ferie i morra, og kommer nok ikke til å trene på lenge. Har vært ganske slapp i dag og sovet på sofaen noen timer nå :roll: Men, men - det er vel også "lov".

Gleder meg til å reise bort litt. Det blir deilig - og gleder meg til mannen får ferie :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på ferie med din lille venn i magen og din kjære mann som varter deg opp... (?) :wink:

GOD FERIE!!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tænkju! Jeg skal nok kose meg, ja. Våkna tidlig i dag og snart skal jeg starte å pakke til oss begge. Jeg reiser i forveien i dag, mannen kommer etter på fredag :hjerter:

I går kveld hadde vi en bra navneprat. Vi er nemlig så uenige, men vi fant noen flere kompromissnavn som var fine. Så nå surfer jeg på www.ssb.no...

Han lile krabaten sparka så mye i år kveld at jeg nesten ikke fikk sove :wink: han var liksom "uenig" i alle sovestillingene mine.... Vanskelig altså. :ler:

Nei, nå skal jeg surfe litt mer. Hanni 23 + 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha en god ferie hanni!! Takk for melding i dagboka mi! Godt å lese at du har det bra. Heldig du som kjenner tydelige spark!! Gleder meg veldig til det selv, nå kjenner jeg noe jeg ikke helt klarer å forklare liksom... He he..

Kose deg masse!!

Klem XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal denne fruen reise da?? :sjenert:

Har visst ikke fått med meg det jeg...

Men uansett så må du vite at jeg håper du får det fint! Håper dere får masse god-tid samen og at dere får slappet av og att det gøy :hjerte:

Og så håper jeg du sipper så mye leggramper i fremtiden... :klø:

Lillen-klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reise og reise..... vi er hjemme hos foreldrene mine med verdens treigeste internett! Så jeg er egentlig bare et tastetrykk unna, Lillen :wink:

Jeg har det bra - mye trøtt og sløv for tida. Lille nurket sparker masse i magen, og det er fint. Jeg våkner hver natt av leggkramper nå :-? , men det går fint likevel da. Har spist masse jordbær og lagt på meg mange kilo i det siste (Ser ut som om det er 10 kilo nå, i følge vekta på badet her :o ) Neste kontroll er om to uker.

hanni 24 + 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanni - jeg husker at du skrev litt om hudproblemer før du ble gravid. Hvordan har huden vært *etter* at du ble gravid? Jeg har nemlig lest mye skummelt om at huden kan bli et katastrofeområde under graviditeten, så det hadde vært greit å få en ekspertuttalelse. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanni!

Håper du koser deg på ferie og at alt står bra til med deg og vesleknerten i magen :)

Helgeklem fra Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake igjen. Vi skal ha en uke hjemmeferie nå. Synd det regner bare :-? Men jeg har masse huselige sysler å bedrive tida med da :wink:

Veronal - det med hudproblemene hadde jeg nesten glemt... Jeg hadde skikkelig kviseutbrudd på ryggen spesielt - og det har egentlig vært det samme hele graviditeten. Men jeg har mindre kviser i ansiktet nå - tror faktisk det er lenge siden jeg har hatt så ren hud.... Jeg tror det er det nærmeste jeg kommer en ekspertuttalelse - tror ikke man kan generalisere noe ut fra mine erfaringer dessverre :wink:

Ellers har jeg det veldig fint. Magen vokser og jeg har blitt litt tung. Merker spesielt at beina mine ikke er så lekre som vanlig :tunge1: Hovne legger og ankler er IKKE lekkert! Jeg tror jeg har lagt på meg litt for mye nå...litt spent på jordmortime om en uke. Grøss! Ferie er jo ikke slanketid heller da - ikke graviditet heller for den saks skyld altså. Jeg får ta det som det kommer :wink:

I dag er jeg 25 + 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...