Eliza Skrevet 29. april 2004 #741 Del Skrevet 29. april 2004 Ikke enkelt det her med BH'er i svangerskapet altså. Man vet jo at puppene kommer til å vokse enda mer når man ammer, og etter det igjen så blir de mindre igjen... Ikke vits i å kjøpe noe dyrt og sexy iallfall. Jeg har brukt bøyle-BH hele tiden jeg, og jeg har da startet opp melkeproduksjonen likevel (litt sykt 3 mnd. før termin, men litt artig også). I går kjøpte jeg min første amme-BH (uten spile), og den var veldig behagelig å ha på). Tror trygt du kan bruke bøyle-BH jeg, så lenge det ikke er ubehagelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 29. april 2004 #742 Del Skrevet 29. april 2004 En liten avsporing kanskje, men hvorfor skal en ikke bruke bøyle bh forresten? Har ikke hørt om det tidligere jeg... Trodde det viktigste var støtten og at det var behagelig å ha på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 29. april 2004 Forfatter #743 Del Skrevet 29. april 2004 det sto på gravideforum at det hemma melkeproduksjonen. Men jeg gir egentlig blaffen. Det er så mye man skal passe på og tenke på. Jeg merker at jeg er på vei til å bli småshysterisk - så nå må jeg roe ned litt. I helga spiste jeg både scampi og spekeskinke og ost jeg ikke visste bakgrunnen til Dersom ikke legen sier noe til meg om hva jeg ikke kan gjøre, så er det vel ikke sååå alvorlig. Det eneste han har snakka om er røyk og alkohol - som jeg SELVSAGT holder meg unna. Jeg skal kjøpe meg spesialbilbelte - men der tror jeg det stopper gitt. Mulig jeg provoserer nå, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 29. april 2004 #744 Del Skrevet 29. april 2004 Innom for å gi deg en liten torsdags jeg! Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 30. april 2004 #745 Del Skrevet 30. april 2004 Helt enig - ingen grunn til å bli hysterisk! Men det er jo så mye som snakkes om som er skadelig, at det er ikke rart om en blir litt forvirra og paranoid... Har brukt bøyle-BHer hele tiden jeg, og jeg synes ikke de strammer, så da kan det vel ikke være så farlig?? Gravidbilbelte har jeg hatt siden jeg var 3 måneder på vei, og er veldig fornøyd med det. Nå føler jeg at det er noe feil når jeg sitter i en bil uten det beltet - omtrent som om jeg har glemt å ta på meg belte i det hele tatt... Så bilder av blåmerker etter en kollisjon for lenge siden, og det er IKKE merker eller en påkjenning jeg vil ha på den gravide magen min i alle fall! Ha en fin helg Hanni! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 30. april 2004 #746 Del Skrevet 30. april 2004 Du gjør sikkert rett i å ikke bli hysterisk! Bare vær glad for ny og behagelig bh du! God helg, Hanni! Du må gjerne gi meg ny adresse :-D ...hvis du ikke MÅ være anonym da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 30. april 2004 #747 Del Skrevet 30. april 2004 syns det høres smart ut at du ikke bekymrer deg for mye jeg!! Sikkert best både for deg og de rundt deg at du ikke blir helt hysteriskt Og så lenge Bh'en er behagelig å ha på kan den vel ikke gjøre stor skade vel? Takker for koselig hilsen i dagboken, koselig med støtte :D GOD HELG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 2. mai 2004 Forfatter #748 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg er glad for at jeg har det bilbeltet nå ja, kaktus. Takk for hyggelig hilsen :blomst_opp: Ellers er det lite nytt. Har vært en del opplegg i denne helga, så nå er det godt med en rolig søndag, for denne uka blir travel Jeg skal jobbe noen timer straks, slik at jeg ikke starter helt "bakpå" - men helst har jeg lyst til å slappe av. Magen min har ikke vokst noe mer på over en uke. Det har liksom stagnert - og av og til føler jeg at den blir borte igjen. Men likevel sier noen at de kan se at jeg er gravid når jeg forteller det. Merkelig. Jeg er egentlig bare glad til om magen ikke blir så stor - men jeg syntes liksom at det var litt trygt at den vokste og vokste også Begynner å merke litt til bekkenet igjen. hmm.... det kommer og går veldig da - ikke veldig vondt generelt - men så plutselig kan det stikke skikkelig i - sånn ca en gang daglig. Spesielt når jeg har gått en del. Får nevne det for jordmor om en uke. Har snakka med ei god venninne som er jordmor. Hun anbefalte meg å søke på ABC. Jeg ringer legen i morra og ber han søke for meg (det er vel sånn man må gjøre) Håper ikke det er for seint bare. :-? Nei, jobbe litt, ja... Jeg vil også bare si at jeg føler veldig med alle prøverne her inne nå. Det er lenge siden noen blå bølge. Jeg følger med dere og håper veldig at mange av dere får klaff denne gangen. Krysser fingre. Klem fra hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 2. mai 2004 #749 Del Skrevet 2. mai 2004 følger med vettu - og er bare innom for å si, du kan trygt bruke dine bh'er med spile. Jeg brukte da det, og melk hadde jeg mer enn nok av- det var ikke derfor Lukas ikke fikk morsmelk lenger..Det var faktisk så mye at jeg vurderte å selge...men det er "lenge" siden det... ha en god uke, med din fine mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 4. mai 2004 #750 Del Skrevet 4. mai 2004 Hei hei! :D Jeg brukte spile BH og hadde likevel så mye melk at jeg jeg solgte overskuddet det første halve året :rosasmil: Men jeg har jo hørt det samme som deg. Hvis man etter fødselen har lite melk, så kan det vel være verd å droppe spiler en stund. Ønsker deg ei fortsatt fin uke, fri for alle slags bekkenplager Klem fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 4. mai 2004 #751 Del Skrevet 4. mai 2004 Du gjør det nok riktig i å ikke blir helt hysterisk ja.. Jeg tror man må slappe av og ikke ta helt av, da blir det jo ikke noe kos å være gravid. Ellers har jeg det som deg når det gjelder magen. Den er der, men syns ikke den vokser og noen ganger syns jeg den nesten blir litt mindre.. Ingen som ser at jeg er gravid da... Så den er jo ikke rare greiene enda. Bare vent til sommeren du Hanni!! Da har vi struttende fine mager begge to!! Klem XSiljeX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #752 Del Skrevet 4. mai 2004 Takk for hilsner Nå føler jeg meg uggen og sliten og, ja.... ganske pumpa. Fryktelig stresseuke på jobb - det passer meg IKKE bra nå. Bekkenet plager meg nå - både i dag og i går. Gikk en kjempelang tur i går kveld, for jeg tenkte at det kanskje kunne hjelpe - men nei...tror kanskje det gjorde vondt verre. Gleder meg til å få prata med jordmor om en uke - håper hun har råd. Ellers har jeg det bra. Folk mumler til meg at det synes at jeg er i omstendigheter. Det er egentlig veldig hyggelig. Litt stas. Skal hjem til foreldre i helga - spent på hva de sier - de har jo ikke sett meg siden påske. Å, skulle ønske det var helg snart.... Sliten.... og så er det bare tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2004 #753 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei Hanni! Tusen takk for koselig gratulasjon i boken min. Så gøy at du begynner å få kul på magen da! Selv tror jeg min mage kommer rekordtidlig denne gang. Har allerede en livmor som er langt over skambenet (5+0) :o . Du, jeg ser at du skriver at du har spist spekeskinke og scampi. Er scampi heller ikke noe vi skal spise??? Det visste jeg ikke. Jeg håper du er i god form i dag, og at du ikke er så sliten. Kos deg med magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #754 Del Skrevet 5. mai 2004 Takk, Matahari. Mye bedre form i dag, ja - har tatt det mer med ro. Det er deilig. Ang scampi - skalldyr skal visst være godt stekt/kokt - men det er visst mest under amming at man skal holde seg unna det, på samme måte som med jordbær. Jeg er imponert over at du kjenner livmora. Jeg skjønner ikke hvor jeg skal kjenne, jeg - får det iallfall ikke til. Som sagt er altså formen bedre. Har ikke kjent så mye til bekkenet i dag heller. Skal ha middagsgjester i kveld, men skal lage noe så enkelt som pizza - det ER jo godt da... selv om det ikke er så avansert. Gidder ikke avansert i dag. Oppdaga til min skrekk at jeg var blakk igjen - en uke til lønning. Mannen blir alltid sjokkert over at jeg blir blakk 1-2 uker før lønning. Pyton nå er at jeg har en stor regningshaug som venter på meg.... Tror det forbaska frisørbesøket forrige fredag ødela alt. Det var svindyrt - og ingen SER at jeg har farga og stripa en gang - og klipt. (DUMME frisører blir så provosert av hjemmefarge at det synes de kan gjøre hva de vil for hvor mye penger de vil. Noen andre som har opplevd det?) Jeg ville ha striper - men ikke striper OG farge, for det syntes jeg ble for dyrt. og så stripa hu og sa at "her synes etterveksten etter hjemmefargen din - vi må ta minikolorasjon" Og så kosta det like mye som farge - så med klipp kosta det 1450 kroner - og hu farga altså OVER stripene sånn at de nesten ikke synes- ÆSJ - og jeg er for feig til å klage. Når jeg er ferdig med å være gravid skal jeg gjøre det sjøl igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 5. mai 2004 #755 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei på deg Hanni! Hvordan er formen for tiden? Håper du får slappet av litt, vi gravide trenger det vet du... Og det med bekkenet høres ikke bra ut. Kanskje det finnes noe trening som ikke er så belastende (svømming med padletak f.eks?). Selv går jeg til kiropraktor pga rygg og nakkeproblemer, og det hjelper kjempebra. Så gøy at folk legger merke til magen din! Er litt stolt av min også, den synes ganske godt nå. Har du kjent noe liv ennå? Jeg er ganske sikker på at jeg kjenner det nå. Det er superkoselig! :-) Lykke til hos jordmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #756 Del Skrevet 5. mai 2004 Ikke kjent noe liv, nei :-( Men jeg vet ikke hva jeg skal kjenne etter heller. Skal til jordmor om ei uke - er spent på om de prøver å finne hjertelyden. Håper det. Jeg er da i uke 16 - er 14 + 4 i dag. hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 5. mai 2004 #757 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei Hanni! :D Dumt at du har det så stressende for tida. Jeg er tilhenger av at man skal ta vare på seg selv og nyte et svangerskap, så godt det lar seg gjøre Selv har jeg vel aldri vært så stresset som på slutten da jeg selv var gravid Det var mange grunner til det, ikke bare jobb. Ved neste svangerskap (for det SKAL bli et neste!) har jeg tenkt å være kjempe-egoist i forhold til jobben. Ved bekkenplager el, løper jeg rett til doktoren og skriker meg til ihvertfall 50% sykemelding Er det noen muligheter for deg å roe litt ned etterhvert? Jeg fikk rekvisisjon til fysio, men rakk aldri å benytte meg av det før Lillepia kom (10 uker for tidlig). Jeg har hørt flere anbefale fysio ved bekkenløsning. Ønsker deg god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. mai 2004 #758 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei hanni! Det er ikke bare du som er utålmodig med å kjenne liv. Jeg har selv måttet vente til de siste dagene nå før bebisen har gjort seg bemerket - og jeg er 19+4. Men selv nå er det ikke tydelig, bare sånn av og til. Gleder meg til jeg kjenner litt mer spark jeg :-) Har du kjent livmora di nå da? Ikke om du ligger heller? Legg deg på ryggen og slapp helt av - trykk forsiktig rundt på magen og kjenn om du kjenner "kanter" der nede. Jeg kjente de best på sidene, og jeg har litt ekstra å ta i på magen også. Det er ganske spesielt å kjenne på den. Lykke til! Gleder meg til å lese hvordan det går videre med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 6. mai 2004 #759 Del Skrevet 6. mai 2004 Vet akkurat hvordan det er å ikke være fornøyd etter frisør-besøk! Jeg liker ikke ordet; minicolorasjon... :-? Og andre ord som jeg ikke skjønner noe av... Hvorfor kan ikke frisørene forstå vårt språk, og gi oss det vi ber om!? Altså...jeg vet at man ikke kan få hvilken frisyre eller farge man vil Men det hadde hjulpet om de hadde skjønt hvor lyst eller mørkt vi evt ville ha det, og hvor langt eller kort håret skulle være. Jeg betalte forresten akkurat det samme som deg sist jeg var hos frisøren (farge, vask, kur, blek, klipp...). Det bare ballet på seg :oops: Må le av meg selv som febrilsk leter etter livmoren min hver gang mensen nærmer seg! Håper du hadde en fin kveld med pizza... MMMMMMMM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #760 Del Skrevet 7. mai 2004 Pizzaen ble bra, ja. Nå skal jeg snart dra hjem til foreldra mine på helgebesøk. Mannen skal være igjen hjemme. Men det er helt greit. Jeg har bestemt meg for å søke om å føde på ABC - men jeg glemte alle papirene på jobben , så jeg får ikke sendt før mandag. Og jeg veit det egentlig er nesten for seint allerede. (Jobben er så langt unna at jeg vil bruke en time på å hente det. Men noen dager fra eller til er kanskje ikke så nøye da. Jeg er i dag 14+6 - snart 15 uker - og snart "4 måneder" på vei. Det er deilig. Magen vokser fortsatt ikke noe mer. Og det er litt rart - men det er vel ikkeno farlig. Lillen - jeg har et traumatisk forhold til frisører. jeg har en tendens til å gjøre alt galt - det vil si jeg ender med å betale dobbelt så mye som vennene mine som gjør det samme som meg der. Aner ikke hvordan det skjer. Og når folk betaler 1500 - så er de jo hos ekspert-design-frisører. Jeg er hos vanlige folk som ikke forstår meg. Har lyst til å bare bleike håret hjemme på trass - men det er vel ikke så lurt nå... :-? Nei, nå må jeg ha frokost og rydde littt og pakke litt (og jobbe litt?) før jeg drar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg