Gå til innhold

Hvordan lage pai?


BlackBerry

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri lagd pai før. Kan noen hjelpe meg med en oppskrift, og noen råd og tips om hvordan man gjør det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig fan av "ferdigmix" fra Maisena.... enkel å lage, og god på smak!

fås kjøpt i de fleste butikker!

Jeg lager ofte deigen, forsteker den litt. har så oppi bogskinke, ost, paprika, mais og brokkoli. lager så en eggestad med egg, melk og krydder etter smak. Heller dette over fyllet og strør revet ost over. På toppen legger jeg skivet tomat med oregano på. Steker etter anvisning på pakken.

Hender også jeg lager tacopai, hvis jeg har mye rester etter en tacomiddag, putter da alle restene i paiskallet og steker. Nydelig!

I pai, kan du stort sett putte oppi det du vil!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha glutenfri bunn, men du kan nok bruke den Maizenabunnen de andre har nevnt. Har hørt mangen som har skrytt av den. :)

Bunnen steiker jeg litt før fyllet taes i.

Fyllet:

Jeg tar det jeg har: Bacon, skinke, fårepølse, røkelaks (utrolig godt i) osv. og sopp, paprika, tomater, purreløk osv. Altså et eller annet som befinner seg i kjøleskapet.

Dette skjærer jeg opp i passende biter.

Så tar jeg noen egg. Her kommer det litt an på mengden annet fyll som skal være på. Men et sted mellom 4 og 6 egg. Disse pisker jeg med litt salt og pepper (obs ikke bruk for mye salt hvis du har noe salt kjøtt i) og en ss vann pr egg.

Jeg pleier å steike eggeblandingen litt på pannen, for da sparer jeg mye tid i ovnen. Da steiker jeg det til det begynner å få litt eggerørekonsistens (veldig løs eggerøre) dette heller jeg oppi deigen og blander i fyllet.

Strør ost på toppen og steiker til den er gyllen. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...