Gå til innhold

Er kesam sunt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har fått det for meg at kesam er ganske sundt, eller er det bare sånn at det er sunt i forhold til vanlig rømme...?

Her om dagen spiste jeg vaniljekesam. Synes egentlig at det var veldig godt, minnet meg om youghurt. Men er egentlig youghurt mye sunnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fyren
Jeg har fått det for meg at kesam er ganske sundt, eller er det bare sånn at det er sunt i forhold til vanlig rømme...?

Her om dagen spiste jeg vaniljekesam. Synes egentlig at det var veldig godt, minnet meg om youghurt. Men er egentlig youghurt mye sunnere?

Kesam er veldig sunt, mye proteiner og relativt lite fett. Lite sukker i det også. Det er mye sunnere enn yoghurt som desverre er en sukkerbombe.

Vaniljekesam er kjempegodt, jeg bruker det mest til desserter. Kutt opp en pære eller eple og ha over vaniljekesam mm herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager kesam og kesam er sunt :) Vaniljekesam er ikke like sunt, men sunnere enn vaniljesaus, vaniljeis, pisket krem osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt alternativ til youghurt, og er mager kesam og en dæsj funlight (konsentrat), sunt og godt. :sikle:

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt alternativ til youghurt, og er mager kesam og en dæsj funlight (konsentrat), sunt og godt. :sikle:

Meget meget godt!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt alternativ til youghurt, og er mager kesam og en dæsj funlight (konsentrat), sunt og godt. :sikle:

Eller Nestle (baby)fruktpuré (lagd av 100% frukt og bær) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller Nestle (baby)fruktpuré (lagd av 100% frukt og bær) :)

Hmmm.. Interresant... Litt syltetøy er også godt blandet med kesam synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kesam er veldig sunt, mye proteiner og relativt lite fett. Lite sukker i det også. Det er mye sunnere enn yoghurt som desverre er en sukkerbombe.

Vaniljekesam er kjempegodt, jeg bruker det mest til desserter. Kutt opp en pære eller eple og ha over vaniljekesam mm herlig :)

Yoghurt er ikke en sukkerbombe. Man får yoghurt helt uten sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Yoghurt er ikke en sukkerbombe. Man får yoghurt helt uten sukker.

Melkesukkeret er der forsatt, ca 5-6 gram pr 100 gram i naturell yougurt.

Kesam orginal har ca 4-5 gram pr 100 gram.

Mager kesam har litt mindre, men ligger og på 4-5 gram.

Et godt alternativ kan være sliketofu. Rikt på protein, og inneholder hverken kolesterol eller laktose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

nam, kesam! :D

kanskje jeg er sær, men i det siste er jeg helt hekta på mager kesam med litt fun light tropical og MASSE kanel. det minner meg om kanelboller eller noe..

(høres ut som jeg har vært på slankern for lenge... :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Gjest

Drar opp denne igjen istedet for å lage ny tråd:

Jeg tenker på å kutte ut godteri på lørdager men må erstatte det med et eller annet. Vaniljekesam smaker himmelsk, så lurer på å bytte sjokoladen med frukt og vaniljekesam.

Er det sunt? Usunt? Dumt? Kan jeg erstatte rømme og creme fraiche i mat med kesam naturell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre enn sjokolade og annet som pleier å være lørdagsgodis hvertfall :) Ville valgt den magre typen. Ellers er cottage cheese godt med bær og nøtter, synes jeg! Det har kommet en skyr naturell også, men har bare sett den en gang..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Får man vaniljekesam i mager versjon altså?

Cottage cheese har jeg aldri smakt og må si jeg er skeptisk til, det ser så ekkelt ut :sjenert:

Skyr spiser jeg av og til men det er definitivt ikke "lørdagskos". Spesiell smak og konsistens, men det går da ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vaniljekesam finnes som mager :) Cottage cheese er ikke dumt, men skjønner du synes det ser ekkelt ut.. jeg pleier avogtil å bruke en stavmikser for å få vekk klumpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drar opp denne igjen istedet for å lage ny tråd:

Jeg tenker på å kutte ut godteri på lørdager men må erstatte det med et eller annet. Vaniljekesam smaker himmelsk, så lurer på å bytte sjokoladen med frukt og vaniljekesam.

Er det sunt? Usunt? Dumt? Kan jeg erstatte rømme og creme fraiche i mat med kesam naturell?

Klart at det er ett mye sunnerer alternativ!!

Selv ville jeg ikke byttet ut helgesjokoladen med dette da det er noe jeg spiser ofte til frokost, lunsj, mellommåltid, dessert osv. det er litt vanlig hverdagskost for meg. Men om du tiner en pose med frosne jordbær og har over vaniljekesam så har du ett herlig godt alternativ til sjokolade eller som ett måltid til hverdags!. Men vaniljekesam passer til de fleste frukter og vær, jeg har ikke bommet der og prøvd uttallige forskjellige varianter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...