Gjest anonym. Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Hei jeg er en jente på 16 år som alltid har hatt veldig tykt hår, men iløpet av den siste måneden eller to har jeg omtrent mistet halve håret. Det har blitt kjempetynt i forhold til det det var, og jeg syns det er onkli ubehagelig og miste så mye hår. f.eks i dusjen. Er det noen som vet hvorfor dette skjer, er det noen vitaminer jeg ikke får i meg? Er det noe på apoteket som kan hjelpe meg med dette? Det slutter jo ikke å falle av!!!! :S
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Man mister gjerne hår i perioder, men du kan prøve å ta b-vitamintilskudd, det bør hjelpe (hvis du tar folat i "graviddoser" merker du antagelig forandring på neglene innen kort tid). Hvis du samtidig har sprø negler og ikke føler deg helt bra (sliten, deppa) - og tilskuddene ikke hjelper, er det mulig tarmen ikke tar opp nok b-vitamin, og da bør du gå til lege for utredning og b12-sprøyter. Men i første omgang er det altså normalt å miste hår av og til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå