Gå til innhold

Trenger kakeråd


Devana

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en kake til et selskap til uka, men sliter med å finne på noe annet enn de andre. Det er allerede noen som skal lage sjokoladekake, gulrotkake og muffins. Det må være en kake som ikke er for klinete, gjerne noe enkelt, men godt.

Noen forslag? Tar også gjerne imot kakeforslag uten egg, melk, gluten, siden en i gjengen er allergisk, men det er ikke et must selvfølgelig da det blir andre kaker uten dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må det være kake-kake? Kjeks og forskjellige småkaker er jo alltid godt, for eksempel.

Eller hva med en pai av noe slag? Eller eplekake? Krydderkake? Noe gjærbakst? Rullekake?

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostekake er jo superenkelt å lage. Eplekake krever litt mer, men er noe de fleste liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostekake er jo superenkelt å lage. Eplekake krever litt mer, men er noe de fleste liker.

Det kommer jo veldig an på oppskriften da. Men enig. Ostekake er jo også kjempegodt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo veldig an på oppskriften da. Men enig. Ostekake er jo også kjempegodt. :jepp:

Jeg har oppskrift på en veldig enkel eplekake hvis du er interessert? Den er ikke laget med tertedeig, men en luftigere og mye enklere variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rullekake er jo så enkelt at det nesten er flaut! Denne oppskriften er en grei basis. Eller så er denne med smørkrem helt kriminelt god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ostekake kan jo være glutenfri.

Jeg pleier å bruke en pakke bixit kjeks og blande med 100g smeltet smør til bunn.. Men når jeg får besøk av en venninne som har cøliaki så bruker jeg en type glutenfrie kjeks i stedet....

Husker ikke navnet på den, men du kan jo se hva som finnes i butikkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...