Gjest Gjest_bulle_* Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Hei! Har et spørsmål til dere pille-vise der ute, håper noen har peil... Jeg går på p-piller (Diane). Tok siste pillen på brettet på onsdag, pleier å begynne å blø ca 2 dager etterpå. Har ikke begynt enda.. Jeg skal på miniferie nå på onsdag, og har ikke lyst i det hele tatt å ha store mengder blod involvert.. (jeg er en megabløder...høhøh) Hva hvis jeg tar første pillen på brettet idag istedenfor på torsdag? Begynner jeg å blø likevel? Føkker jeg opp hele greia kanskje? Takker for svar...
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Hei! Har et spørsmål til dere pille-vise der ute, håper noen har peil... Jeg går på p-piller (Diane). Tok siste pillen på brettet på onsdag, pleier å begynne å blø ca 2 dager etterpå. Har ikke begynt enda.. Jeg skal på miniferie nå på onsdag, og har ikke lyst i det hele tatt å ha store mengder blod involvert.. (jeg er en megabløder...høhøh) Hva hvis jeg tar første pillen på brettet idag istedenfor på torsdag? Begynner jeg å blø likevel? Føkker jeg opp hele greia kanskje? Takker for svar... Hiv i deg pillen du. Skader ikke. Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor man velger å ta sukkerpillene for å få mensen når man går på p-piller. Drit i mensen, fortsett med pillen, så slipper man å tenke på det.
Gjest Gjest_bulle_* Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Takk for svar! Har du forresten prøvd dette selv? Vet egentlig ikke selv hvorfor jeg tar sukkerpillen... kanskje litt redd for å klusse med ting, men det gjør jeg jo allerede ved å ta p-pillen såh...hæh..
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Takk for svar! Har du forresten prøvd dette selv? Vet egentlig ikke selv hvorfor jeg tar sukkerpillen... kanskje litt redd for å klusse med ting, men det gjør jeg jo allerede ved å ta p-pillen såh...hæh.. Har ikke forsøkt det selv, men regner med at det ikke endrer noe særlig på det. Kanskje vil syklusen din flytte seg en dag eller to. Men hva så? Men jeg har erfaring med å ikke ta sukkerpillen. Hopper glatt over den og fortsetter på nytt brett. Sparer penger på tamponger og bind, og slipper å tenke på og irritere meg over mensen.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 syntes nesten det hørtes litt farlig ut, å bare "hoppe" over mensen... Men hva skjer da, om du bare tar brett på brett? det må jo være en grunn til at det er lagt opp fra farmasøytene at det skal være en pillefri uke. tenker på mensen forstoppelse
Gjest Cupcakes Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 syntes nesten det hørtes litt farlig ut, å bare "hoppe" over mensen... Men hva skjer da, om du bare tar brett på brett? det må jo være en grunn til at det er lagt opp fra farmasøytene at det skal være en pillefri uke. tenker på mensen forstoppelse jeg gjorde det før, bare startet på nytt brett (hoppet over mensen hele tiden), også skulle jeg hente ny pakkning på apoteket og da sa damen surt: hopper du over? ja svarte jeg. som svar fikk jeg slik bruk av p-pillen dekkes ikke. så jeg måtte betale hele pakken... spurte da legen min litt om dette, hun anbefalte ikke å gjøre det hele tiden, hun sa det var lurt og hvertfall få en blødning i løpet av 3 mnd. akkurat hvorfor klarer jeg ikke helt å huske, men nå har jeg sluttet helt på pillen, følte det ble for mye hormoner etterhvert med de.
Gjest Gjest_bulle_* Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Hmmm..nå kom blodet da, før jeg fikk stappet i meg noen pille...pleier å ta pillen om kvelden nemlig. Men seriøst, tar jeg pillen ikveld likevel, er det ok? Skulle gjerne hatt svar av noen som har prøvd, eller kanskje noen som "vet" om sånne greier ... Er litt pysete, men har samtidig LITE lyst på blodig ferie...
Gjest Nefertiti Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Det å begynne å ta pillen igjen stopper nok ikke mensen. Det er ikke slik det fungerer. Og til alle som synes det er skummelt å hoppe over juksepillene. Årsaken til at det er lagt opp slik av produsentene, er at dette er hva man trur er normalt. I det man går på p-piller har man ikke en normal syklus overhodet, og det er ingen forskjell på å ha bortfallsblødning hver 4. uke eller hver 12 uke. Jeg tok p-piller på denne måten i fem år, med pause ca tre ganger i året, ble gravid to måneder etter pilleslutt. Begynte så på pillen igjen, pause ca tre ganger i året, og ble gravid samme måned som neste pilleslutt. Mange i venninnegjengen har gjort det på denne måten uten problemer. Årsaken til at man innbiller seg noe annet er nok at det er de som føler de har problemer på grunn av p-pillebruk som er raskest til å skrive innlegg her inne. Gir pillen så mange problemer som KG kan gi inntrykk av, ville det vært et forbudt preparat for lenge siden.
Gjest Gjest_bulle_* Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Hmmm.. Er du helt sikker på at den ikke stopper?? Så kjipt da... :-( :-( Får vel bare holde ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå