Gå til innhold

Magert og godt pålegg

Gjest Gjest_Bente_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bente_*

Hei!

Er i gang med å slanke meg, men synes spesielt det er vanskelig i forhold til brødmat. Er glad i makrell i tomat og spiser det mye, men hva annet kan jeg spise? Er ikke glad i kokt skinke på brød, synes det blir tørt og kjedelig. Liker nok mer smak på pålegget. Er i tillegg glad i gode oster, men det går jo ikke nå. Majones og kaviar har jo vært et must tidligere for at ikke maten skal bli tørr, men det er jo helt fy fy.

Så hjelp! Hva kan jeg spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hva med å lage ordentlige smørbrød, med et salatblad underst, kalkunpålegg, tomat, agurk og paprika. (eller hva som helst av grønt du liker) Da blir det ikke tørt og kjedelig, selv om man ikke har smør og majones på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell i tomat er stappfull av sukker, så selv om det er sunt med selve makrellen, ødelegger tomatsausen (jeg pleier skrape av sausen).

Hvorfor kan du ikke spise ost når du skal slanke deg? Brunost er full av sukker, men vanlig Norvegia og flere smøreoster er fri for sukker og inneholder gunstig fett.

Ellers er jo skinkepålegg sunt, egg, fiskepudding, banan, avokado (kjempegodt på brødskive), osv. Spis heller lite (og grovt) brød med masse pålegg :)

Ikke heng deg for mye opp i kalorier, det er sukker og mettet fett som er farlig for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guacamole, kjøttpålegg (f.eks. kylling eller kalkun, det er magert) & grønt

Pesto, kjøttpålegg & grønt

Egg

Banan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Makrell i tomat er stappfull av sukker, så selv om det er sunt med selve makrellen, ødelegger tomatsausen (jeg pleier skrape av sausen).

Hvorfor kan du ikke spise ost når du skal slanke deg? Brunost er full av sukker, men vanlig Norvegia og flere smøreoster er fri for sukker og inneholder gunstig fett.

Ellers er jo skinkepålegg sunt, egg, fiskepudding, banan, avokado (kjempegodt på brødskive), osv. Spis heller lite (og grovt) brød med masse pålegg :)

Ikke heng deg for mye opp i kalorier, det er sukker og mettet fett som er farlig for kroppen.

Det du har kommet med nå er ikke akkurat slankemat da. Jeg ville heller ha foreslått kjøtt(renskåret) og masse salat på. Det er ikke alle som reagerer negativt på karbs. In the end så er det kaloriene som betyr noe for vektnedgang, og matvarer med mye fett inneholder også masse kalorier selv om det er sunt fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har kommet med nå er ikke akkurat slankemat da. Jeg ville heller ha foreslått kjøtt(renskåret) og masse salat på. Det er ikke alle som reagerer negativt på karbs. In the end så er det kaloriene som betyr noe for vektnedgang, og matvarer med mye fett inneholder også masse kalorier selv om det er sunt fett.

Det er ikke snakk om å reagere negativt på karbs, det er snakk om å holde seg unna sukker og dårlig fett. Kroppen MÅ ha fett i kosten, og i de påleggene jeg nevner, så er det nyttig fett, samt ikke tilsatt sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hvis du er glad i ost, kan jo magre varianter være et alternativ? Knekkebrød/grov brødskive med mager smøreost og reddik eller paprika i skiver er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til røkt kalkunskinke fra prior, enten med agurk eller litt avokado.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

go og mager leverpostei

go og mager servelat

lett eller mager smøreost, finnes i reke, skinke, kylling, naturel, urter

denja godt og lett krepsesalat, rekesalat, kyllingsalat, potetsalat

banan

lett syltetøy

philadelphia light

cottage cheese

jordbær med litt sukker eller sukkererstatning

ellers kan du prøve å mikse litt

f.eks.

cottage cheese med syltetøy

philladelphia med syltetøy

salat, agurk, paprika og skinke

skinke og smøreost

reker med sitronsaft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker, magert kjøttpålegg - finnes i mange krydrede og smakfulle varianter. Magre smøreoster med krydder og hvitløk.

Tubeoster som er magre, leverpostei -go og mager.

Og som felre har nevnt, med litt kjøttpålegg og en del saftig salat, tomat mm. så har du et god brødmåltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slanker

Dette bruker jeg som pålegg

-Stekt egg og løk er jo alltids godt :-) Pass på å stek i å lite som mulig olje!

-Tomat, agurk og paprika med litt pepper over.

- Ett par druer, kjempegodt på knekkebrød faktisk!

- appelsin og litt ekstra lett smør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...