Leanne Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 jeg startet å bruke cerazette for snart to måneder siden og jeg føler meg så deppa og nedfor... Har ingen sexlyst, ingen matlyst - mest lyst til å bare ligger alene under dyna og sove...... Flere som har opplevd dette ved bruk av cerazette? Jeg har tidligere (6 år siden) brukt trionordiol uten noen problemer - men dette merket finnes jo ikke lenger.... Før jeg startet med cerazette sa legen at jeg burde prøve de i hvertfall 3 mnd - gjerne 6 mnd før jeg bestemte meg for om jeg ville fortsette med de.. Legen sa at mange har litt "start problemer" når de starter på ppiller og at dette går over etterhvert... Men jeg vet ikke helt om slike "psykiske" bivirkninger blir borte.... Har ingen andre bivirkninger som kvalme, hodepine, mellomblødninger osv... slike greier tror jeg kanskje er sånt som går seg til.... Men jeg vet egentlig ikke.... Noen som har blitt deppa, mistet sexlyst og matlyst og så fått det tilbake etter noen måneder selv om man fortsatte med ppillene???
Gjest Sandbekken Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Jeg gikk på cerazette i nærmere ett år, Og plagene ble bare værre og værre! I tilleg til at jeg ble deppa begynte jeg å få mensen i ett sett, jeg kunne gå en hel måned med mensen. Og når den først sluttet varte ikke det mer enn maks en uke før den kom tilbake! Når man først er deppa er ikke en måned med mensen noe man setter pris på.. Nei, jeg mener du bare skal finne noen andre piller, cerazette er noe dritt!!
Leanne Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2009 Nei, jeg mener du bare skal finne noen andre piller, cerazette er noe dritt!! hvilken type bruker du nå da? Er du fornøyd med de nye... kanskje jeg bare skal bytte ja...
Gjest Sandbekken Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 hvilken type bruker du nå da? Er du fornøyd med de nye... kanskje jeg bare skal bytte ja... Nå har jeg brukt conludag siden august. Denne pillen funker en smule bedre men ikke perfekt.. Har lite kontroll på mens og humøret mitt svinger veldig, men jeg er skjelden så langt nede som det jeg ble av cerazette Men likevel, jeg kommer sikkert til å bytte piller igjen jeg..
Tanna Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 har ikke prøvd dette merket, men har prøvd yasmin, loette og synfase og jeg blir tussete (på forskjellige måter) av alle. Å kutte p-pillen ville vært å foretrekke, men det er uaktuelt fordi jeg regner kondom for å være enn ikke tilfresstillende prevansjonsmetode for meg og samboeren. jeg kunne kanskje prøvd et annet merke, men har bestemt meg for å fortsette på synfase i 4-5 mnd til. Fastlegen min er lite hjelpsom og sier hele tiden at jeg får kutte ut p-piller hvis ikke disse funker tilfredsstillende heller. Herlig fyr mitt bidrag til tråden er at forskjellige p-piller gjør forskjellige ting med forskjellige jenter. Du får prøve deg frem etterhvert.
Whitechick Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har gått på Cerazette i snart 1 års tid. Den fungerer fint synes jeg. Hadde mye småblødninger i starten, noe som var KJEDELIG, men helt normalt. Nå får jeg mensen sjeelden og er fornøyd! Har ikke merket noe ulemper egentlig. Litt kjedelig at jg ikke vet hvor ofte jeg egentlig skal ha mensen og sånt. Men regner jo med at jeg kommer inn i ett mønster og eventuelt vet utifra det.. haha! vi får se. Liker ivertfall pillene.. =)
Miss I.W. Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Hei! Jeg prøvde cerazette og ble også fyktelig demprimert! Gikk rundt i en transe, var utenfor og gråt av ingenting. Sluttet etter 2 mnd fordi jeg rett og slett ble så skremt av hele opplevelsen. Det var helt i orden for legen at jeg prøvde et annet merke (Loette). En venninne måtte også slutte med cerazette fordi hun ble så utrolig hissig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå