Gjest Gjest_unni_* Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 venninda mi har en sønn på 9år,hva er normalt at han sover inne hos mor? hu ligger i kun truse å dem små koser liksom opp i ansiktet til hverandre. ikke rå klining eller kyss på munn. han skal liksom pelle å komme bort i mor,dusje han ikke bra nok så går hu inn å vasker han i sinne.
la Flaca Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 "ikke råklining"...fint at du presiserte det da. Herregud, skal det ikke være lov til å være nær ungene sine lenger? Hvis niåringen syns det er ok å sitte på fanget eller ligge i senga til mamma så er det antakelig det? En ni år gammel gutt er som regel ikke særlig moden, og som et barn å rekne. Jenter vokser fortere opp, men ni år er uansett ikke gammelt, de færreste har kommet i puberteten i den alderen.
Gjest Wrangler Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Har en datter på ti, hun ligger i senga min på morgenen for å våkne, er da bare koselig det da. Eneste gangen hun synes det er ok med litt nærkontakt, ellers på dagen vil hun ikke ha noe særlig kos og klemmer. Men sove gjør hun i egen seng, foruten om hun er syk og jeg må holde øye med henne. Men det er mest fordi jeg ikke får sove med henne i sengen min.
Gjest imli Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Tror IKKE det er noen fare for pedofili eller lignende fordi ungen ligger i foreldrenes seng, ser foreldrene nakne i dusjen o.l. Det der har tatt helt av... Men jeg personlig ville aldri hatt en niåring i senga mi uten grunn (at han hadde mareritt e.l), ikke fordi jeg er redd for å bli stempla som pedofil, men fordi jeg synes så store unger burde være ferdig med den slags. Tror det skaper et unødvendig avhengighetsforhold til foreldrene, noe som gjør det vanskeligere for ungen å feks sove hos venner og generelt bli selvstendig.
soda Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 når du er 9år så er det gått litt langt etter min mening. skjønner at de kommer inn hvis de har mareritt eller lignende men egen seng burde de sove i.
Gjest Purple Haze Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Et barn på 9 år vil ikke legge noe seksuelt i en slik situasjon. Barnet søker kos og nærhet fra sin mor. Å tillegge dette noe seksuelt, er det kun vi voksne som gjør. Barn har ikke begrep om dette. Og den dagen de får begrep om det, vil de slutte å søke slike situasjoner med foreldrene sine. Syns det er tragisk at slike situasjoner skal hauses opp og skape hysteri. Vi ønsker vel at barn skal få et naturlig og avslappet forhold til sin egen kropp, menneskelig kontakt og nærhet.
Gjest imli Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Et barn på 9 år vil ikke legge noe seksuelt i en slik situasjon. Barnet søker kos og nærhet fra sin mor. Å tillegge dette noe seksuelt, er det kun vi voksne som gjør. Barn har ikke begrep om dette. Og den dagen de får begrep om det, vil de slutte å søke slike situasjoner med foreldrene sine. Syns det er tragisk at slike situasjoner skal hauses opp og skape hysteri. Vi ønsker vel at barn skal få et naturlig og avslappet forhold til sin egen kropp, menneskelig kontakt og nærhet. Helt enig. Samtidig synes jeg som sagt at en niåring er for stor til sånt, men IKKE av den slags grunner.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Eneste jeg reagerer på her er å vaske han i sinne. En ting er å velede og hjelpe, noe annet er å gå inn med en mer aggresiv tone i det hele og "overkjøre" andres grenser. For selv om han synes det er ok å ligge påkledt (om en sparsommelig), og kose er det langt fra sikkert at det er greit for han å bli vasket nedentil av moren nevneverdig lengre.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Hvis det er ok for din venninne så skjønner jeg ikke hvorfor du har problemer med det. Gutten kommer til å kreve avstand når han kommer i puberteten og blir "flau" over forandringene som skjer med ham.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Merkelig så godt innsyns du hadde til dette soverommet da.... det finner jeg betenkelig, pluss det at hun vasker ham i sinne.
Vodecka Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Min mening er at en 9 år gammel gutt burde sove i sin egen seng. Det finnes unntak som når han f.eks er syk, har mareritt o.l som nevnt ovenfor. Min sønn på 7 har vært syk og han kommer og legger seg i min seng hvis han våkner om natta og føler seg dårlig. Jeg syns bare det er koselig at han ennå setter pris på mamma`s kos og klem! Jeg føler det ikke utilpass selv om jeg bare har truse og BH på meg. Men, som jeg leste en annen også sa, at på dagtid er han jo blitt altfor stor til den slags, syns han sjøl. Når det kommer til å vaske han i sinne, så syns jeg heller ho skulle prøvd å lære fra seg på en annen måte. Alt må jo læres!
Gjest Gjest_Lola_* Skrevet 3. mai 2009 #12 Skrevet 3. mai 2009 Jeg har også ei venninne som har en sønn på 9 år som er ekstremt kosete og klengete. Hun forteller at han alltid skal kose og ta henne på puppene. Av og til jukker han på fanget hennes og dette synes jeg er ganske sjokkerende. Selv om jeg var på besøk, holdt ha på sånn. Mora gir beskjed til ham at han skal slutte og sier at "nå er det nok", men likevel fortsetter han. Hun er ganske fortvilet over dette. Gutten virker som han er sprengkåt, men forstår det ikke selv. Hun ønsker ikke å gjøre dette som en "fy ting" for ham, men vet ikke helt hvordan hun skal takle dette på best mulig måte. Hva sier dere? Det er ok å kose med foreldrene sine, men dette mener jeg er litt på kanten. Han er like kosete med faren, men ikke på samme måte (mtp.puppene).
Gjest Yihaa Skrevet 3. mai 2009 #14 Skrevet 3. mai 2009 (endret) Hvis man reagerer på en slik nærhet som trådstarter skisserer synes jeg man har for lite å bekymre seg for. Endret 3. mai 2009 av Yihaa
Gjest strykebrett Skrevet 3. mai 2009 #15 Skrevet 3. mai 2009 Etter svarene her å dømme er jeg nok ganske prippen, men jeg reagerte på det med at hun bare har truse på..
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #16 Skrevet 3. mai 2009 Eneste jeg reagerer på er hvor mye du vet om hva som foregår i din venindes seng og hva hun og sønnen gjør.. Dette er vel ikke akkurat noe man sier til sin veninde ? Troll sier jeg.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #17 Skrevet 6. mai 2009 Hadde dette vært faren til ungen så hadde dere ropt pedofili. Men siden det er mora da er det bare koselig
mimifin72 Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 Jeg sov i foreldrene mine sin seng da jeg var 10 år, fordi lillebroren min og mamma sov i min seng. Lillebroren min var baby og gråt mye, så mamma måtte sove hos ham. Vi hadde bare to rom, så mamma sov med babyen, og jeg sov med pappa i senga dems. Har aldri opplevd noe ekle greier, tror ikke barn tenker sånt.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #19 Skrevet 6. mai 2009 venninda mi har en sønn på 9år,hva er normalt at han sover inne hos mor? hu ligger i kun truse å dem små koser liksom opp i ansiktet til hverandre. ikke rå klining eller kyss på munn. han skal liksom pelle å komme bort i mor,dusje han ikke bra nok så går hu inn å vasker han i sinne. Og du sover i samme seng? du vet jo så mye om disse to. ikke vær så kritisk til ting som ikke stemmer i ditt bilde av mor og barn. Eller, kansje det er pedofili? tror du må ringe barnevern og politi... vet du hva.....jeg tar deg ikke særlig seriøst. Ser måten du skriver på at du er et ungt naut som vil ha kgfolk tilå hyle opp om unormalitet og div....
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #20 Skrevet 6. mai 2009 Og du sover i samme seng? du vet jo så mye om disse to. ikke vær så kritisk til ting som ikke stemmer i ditt bilde av mor og barn. Eller, kansje det er pedofili? tror du må ringe barnevern og politi... vet du hva.....jeg tar deg ikke særlig seriøst. Ser måten du skriver på at du er et ungt naut som vil ha kgfolk tilå hyle opp om unormalitet og div.... for å få slutt på slike tråder, så kan man la være å svare på slike innlegg. Den første som svarer innbyr til slike idiotiske debatter. Send heller inn et surt smilefjes...eller hva det nå heter. Det kan være svar nok, da ser nestemann kansje litt bedre over ts....og lar være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå