Gjest Fet_Mann Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Jeg er en mann som er 40år nå og har oppdaget at vekten er alt for høy. Jeg er det en kan kalle fet . Jeg har nå bestemt meg for å bli kvitt endel kilo uten for mye arbeid og har gjort dette veldig enkelt. Jeg har kuttet ut alt som heter brus og søtsaker. Spiser ellers som vanlig men er veldig obs på å spise bittelitt mindre enn før og helst spise litt frukt og grønt til måltidene (som et tillegg ellers blir magen fæl). I tillegg spiser jeg ingenting etter kl 2000. Jeg har nå tatt av 8 kg på 8 uker ved å gjøre absolutt ingenting og er fornøyd med det. (har kontorjobb) Jeg ser også at tilbudet på slankemidler er enormt og de koster endel. Er disse kurene bare tull og vas egentlig. Hva sier dere. Er dette veien å gå eller vil vekten på ny stoppe opp etter en stund? Er det andre her som har gjort som meg ? (ok, kun 2mnd til nå men vekten går da nedover)
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Mange av de ulike slankekurene kan få deg ned i vekt, men de lærer deg ingenting om å spise riktig og holde på vekten . Dropp tanken på alle kurer, det høres ut som du har valgt en bedre veg. Skal man beholde ønskelig vekt så må man legge om kostholdet for godt, og ikke ta en slankekur. Jeg gjorde omtrent som deg. Kuttet ut mat med fett og sukker. Jeg prøver å dampe,koke,grille,ovnsteke mat uten å bruke fett/smør. Unngår mat med mye fett og sukker i det heletatt. Spiser mye frukt og grønnsaker. Spiser grovbrød og unngår mest mulig alt som er av hvitt hvetemel. Dersom jeg er på besøk hos andre eller i selskap så spiser jeg det som er tilbys. Og koser meg også. Selskap er selskap, men det er hverdagen som teller ! Vekten kan godt stoppe opp i perioder, men det trenger ikke bety at det ikke fungerer. Jeg har holdt vekten stabil i årevis nå. Lykke til !
Gjest Fet_mann Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Mange av de ulike slankekurene kan få deg ned i vekt, men de lærer deg ingenting om å spise riktig og holde på vekten . Dropp tanken på alle kurer, det høres ut som du har valgt en bedre veg. Skal man beholde ønskelig vekt så må man legge om kostholdet for godt, og ikke ta en slankekur. Takk for hyggelig tilbakemelding. Selv er jeg overasket over at jeg har gått ned ca 1kg/uke og det virker nesten for godt til å være sant. Nå har jeg aldri vært glad i fet mat og det virker som om fraværet av sukker fra brus og søtsaker gjør vei i vellinga hos meg. Ellers har jeg merket at hvis jeg spiser godt med frukt og grønnsaker til måltidene så spiser jeg automatisk mindre av maten og metthetsfølelsen holder lengre. Spiser jeg kun frukt som et mellommåltid blir jeg bare mer sulten, hehe. Jeg er spent på om vekttapet vil fortsette. Har ca 25kg til som skal bort
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Takk for hyggelig tilbakemelding. Selv er jeg overasket over at jeg har gått ned ca 1kg/uke og det virker nesten for godt til å være sant. Nå har jeg aldri vært glad i fet mat og det virker som om fraværet av sukker fra brus og søtsaker gjør vei i vellinga hos meg. Ellers har jeg merket at hvis jeg spiser godt med frukt og grønnsaker til måltidene så spiser jeg automatisk mindre av maten og metthetsfølelsen holder lengre. Spiser jeg kun frukt som et mellommåltid blir jeg bare mer sulten, hehe. Jeg er spent på om vekttapet vil fortsette. Har ca 25kg til som skal bort Du sier ikke noe ellers om spisevanene dine men du har allerede oppdaget en vesentlig ting: du blir mer sulten av frukt som mellommåltid. Du må øve opp den basale forbrenningen din, og det gjør du ved å spise ofte men lite. Jo oftere du spiser, jo bedre er det, optimalt annen hver time. Dermed lagrer ikke kroppen din overflødige kalorier som den ellers ville gjort ved få og sjeldne måltider. Spis frokost lunsj middag og kvelds, og mellommåltider mellom alle disse. Forskere i USA har funnet at fedmeepedemien står på 100 kcal om dagen... Kutt ut 100 kcal, som du nå har gjort, og du går ned i vekt, som du har erfart
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå