Gå til innhold

Maldivene-Anbefales?


Gjest me

Anbefalte innlegg

Anbefales Maldivene til en vakker plass å gifte seg i ? Det blir symbolsk da siden øya er muslimsk..

Jeg vil bo i bungalower på vannet!Så da er det ikke så mange steder i verden å velge mellom...Skal ha gjester med så da trenger jeg ikke altfor dyre flybilletter.

Er det ellers fryktelig dyrt med mat og bolig på øya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Maldivene består av en rekke øyer..noen små og noen litt større. Øya som jeg var på for noen år siden var en av de større øyene med sine 1 1/2 km x 500 meter men selv da er det ikke snakk om rare størrelsen. Det er som regel et resort på hver øy og man finner resorts i forskjellige prisklasser. Sun Island som jeg var på hadde både bungalower på stranden og hytter på stylter ute i vannet. Du kan se en del bilder i mitt reisebrev på http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm . Jeg synes det var utrolig fint på øya som vi var på...nydelige strender, blått av, lite folk etc...det var skikkelig deilig. Men det kan lett bli litt kjedelig i lengden da det ikke skjer så mye annet på øyene :-) Lykke til med planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk

Jeg syns Maldivene var fint, flott, vakkert - og veldig dyrt og ganske kjedelig. :)

"Problemet" med Maldivene, syns jeg, er at man bor på egne turistøyer (lokalbefolkningen bor på andre øyer), man er nærmest litt "fanget" på øyen sammen med en haug andre turister, og man kan ikke bare "stikke en tur på det lokale markedet eller på en lokal kafé eller ta en liten tur til nærmeste by" ;)

Vi valgte en av de største øyene (med tre resorter, det normale er et hotell per øy) for å ha litt flere valgmuligheter bl.a når det gjaldt restauranter, men syns likevel det ble veldig ...smått... på øyen vår. Men selvfølgelig, Maldivene er faktisk akkurat like fantastisk flott som bildene derfra viser - hvite strender, turkist hav med utrolig bra snorkling, palmer...

Bilder og info fra Maldivene-turen min finner du her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Helt ut av sammenheng Frosk, men kan jeg spørre hva slags kamera du bruke? Jeg synes det er så mange fine bilder på bloggen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk
Helt ut av sammenheng Frosk, men kan jeg spørre hva slags kamera du bruke? Jeg synes det er så mange fine bilder på bloggen din.

Takk! :)

Jeg har ikke noe proft kamera i det hele tatt; de fleste bildene på bloggene mine er tatt med Canon Powershot S3IS eller Canon Powershot S5IS (hadde først S3IS, veldig fornøyd med det og kjøpte den nyere modellen når jeg knuste det første kameraet ;)) Dette er da såkalte superzoom-kameraer, altså store kompaktkameraer med bra zoom.

Men nå har jeg nettopp fått mitt første speilreflekskamera - Canon EOS 450D - hurra :strix: - forhåpentligvis betyr det mange ok bilder framover :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...