Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Ved mistanke om sykdom på øyet, bør man gå om fastlegen da, eller tar man kontakt med øyenlege direkte?
Morrille Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Ved mistanke om sykdom på øyet, bør man gå om fastlegen da, eller tar man kontakt med øyenlege direkte? Du må ha en henvisning fra fastlegen
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Takk for svar Da skal jeg be samboern ringe legen sin mandag.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Eller man kan gå til optiker, der man ofte kan få time raskere enn hos øyelege. Optikeren kan også henvise til øyelegen, hvis det er nødvendig.
Lancelot Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Legen vil henvise deg videre til øyelege, legen tar også en sjekk først for å se etter ev. sykdommer eller skader på øyet. Det kan være noe ventetid på å komme inn til øyelege. Du kan også be legen henvise deg til en privat øyelege som ofte har kortere ventetid. Du kan også ta kontakt med optiker som kan henvise deg til øyelege.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Jeg tenkte det kanskje var greit at legen kikker på øyet først. Men optikere kan vel også gjøre en slik vurdering. Får se hva som er mest praktisk
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Skaff iallefall henvisning fra lege så fort som mulig. Det er forferdelig lang venteliste hos øyeleger - 4-5 måneder er det vanlige.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Skaff iallefall henvisning fra lege så fort som mulig. Det er forferdelig lang venteliste hos øyeleger - 4-5 måneder er det vanlige. Jepp, det var noe av det jeg tenkte også... Får se hvordan legen vurderer det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå