Gå til innhold

Sverige har fler varianter


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er ikke Grandiosa norsk, og også noe som er kjent som noe "sær norsk"?

Men hvorfor har da Sverige mange fler varianter enn Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skoeska
Er ikke Grandiosa norsk, og også noe som er kjent som noe "sær norsk"?

Men hvorfor har da Sverige mange fler varianter enn Norge?

Det er norsk ja. Hvilke andre varianter hadde de i sverige da? Fra Stabburet der også? Merkelig i så fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har antagelig flere varianter fordi de har dobbelt så mange innbyggere.

Supert at Stabburet har fått til et eksportprodukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mange andre Grandiosa-varianter i Sverige! Sånn omtrent 12 forskjellige typer, etter en kjapp opptelling på www.grandiosa.se i tillegg til mange mini-versjoner av de store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så mange de har, og så gode mange av de så ut!! Men den vanlige grandiosaen vi har her fant jeg ikke. Ikke noan av de andre vi har i Norge heller når jeg tenker meg om... Men pan pizzaene ser ut som big one da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er ikke den norske grandiosaen de har der. Det er et annet merke (som vi også har i Norge men jeg ikke husker hva heter) som de har klistra Grandiosalogoen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det samme som Big One eller noe sånt? Er ikke sikker, men noen av de er veldig gode ihvertfall. Like irritert hver gang jeg handler i Sverige for at de ikke har de samme i butikken hjemme :P Men på en annen side så er det kanskje like greit, da slipper jeg å pakke det i meg så ofte, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Erik

Jeg antar dere ikke bryr dere, men grandiosa har altså en helt egen kjøttype som stabburet kaller "pizzakjøtt". Det inneholder hele 40% kjøtt....

http://www.dagbladet.no/2008/12/08/magasin...er/mat/3902813/

Da spiller det ingen rolle at smaksforsterkene og de kunstige smakene kan få pappen til å smake forskjellig fra type til type. Det der er humbug.

Er ikke Grandiosa norsk, og også noe som er kjent som noe "sær norsk"?

Men hvorfor har da Sverige mange fler varianter enn Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, for min del må vi gjerne sende alt som er her til svenskene og bli kvitt det.

Hvorfor det er flere varianter? Må ha med markedstilpasning å gjøre. Tilbudet er (antall varianter) fra konkurentene er antagelig større og da må man tilpasse seg forholdene for å få så stor markedsandel som mulig. Det koster mer å tilby mange varianter så kan man unngå det (som her tydeligvis) så gjør man det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stine_*

Det virker som om de kaller all pizza for Grandiosa i Sverige :fnise: Det som feks kalles Big One og Pizza Originale i Norge heter Grandiosa i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de har andre varianter i Sverige er at svenskene antagelig ikke ville finne seg i å spise de samme dårlige varientene som finnes her til lands

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...