Gå til innhold

Når du lager hjemmelaget pizza


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Når du lager hjemmelaget pizza, hvordan bruker du å gjøre det?

Lager du den stor og firkantet eller får du den rund? Bruker du kakeform eller langpanne å dan i oven på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Firkantet på stekebrett.

Samme her. Bruker flergangsbakepapir under (glassfiberfolie, tror jeg det er), og da er det bare å skli den over på rist når den er ferdig stekt. (Lar den bestandig ligge et par minutter på rist fr jeg skjærer den opp.)

Edit:

Jeg lager deigen med kjøkkenmaskin, og lar den heve i bollen. Velver den rett ut på stekefolien som ligger på stekebrettet. Tar litt olje på hendene, og trykker den ut så den passer til stekebrettet. Ferdig! :) Bare å ha på valgfritt fyll og putte i ovnen.

Endret av Modic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjevler ut pizzadeigen, flytter deigen over på et pizza-bakepapir, tilpasser deigen til arket, og flytter dette over i langpanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rund. Legger papiret på pizzafatet, som altså er rundt, og lager bunnen passe stor til dette, så glir vi papiret over på rist og tar på fyll og ost og steker, og så passer den ferdige pizzaen på pizzafatet tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer. Ofte lager vi den firkantet, men når vi lager porsjonspizzaer kommer formen an på hvem som kjevler. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Super pizzasaus

Denne pizzasausen lager jeg, og den er helt super. Både sambo og jeg synes den er bedre enn Peppes …

ca 1 boks Tomatpuré

Halve tomatpuréglasset med vann

En del hakkede tomater (kjøpes ferdig i boks)

En finhakket tomat

Litt olivenolje

Noen blader Basilikum

1/2 ts sukker

Salt

Pepper

Røres sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pizzasausen lager jeg, og den er helt super. Både sambo og jeg synes den er bedre enn Peppes …

ca 1 boks Tomatpuré

Halve tomatpuréglasset med vann

En del hakkede tomater (kjøpes ferdig i boks)

En finhakket tomat

Litt olivenolje

Noen blader Basilikum

1/2 ts sukker

Salt

Pepper

Røres sammen

I tillegg til det du nevner her, så er løk også eit must, synst eg! ;) Ja, og kjøttdeig såklart!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som mamma alltid har gjort det, lager firkantet pizza i langpanna. Vi smører langpanna med smør eller olje, og trykker ut deigen med fingrene :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager nesten bare pizza på pizzastein, altså rund. Topping varierer veldig, men vi lager nesten aldri pizza med kjøttdeig og tomatsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lager også rund pizza på grunn av den runde pizzasteinen. Pizzabunnen forstekes et par minutter før topping legges på, vanligvis chorizo (fersk, ikke speket), løk og paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Lager vanligvis en stor pizza; firkantet og tynnbunnet. Baker ut pizzabunnen, flytter den over på bakepapir, legger på topping og flytter den over på forvarmet stekebrett. Gjør nesten samme nytten som pizzastein. :) . Bruker nesten alltid en god tomatsaus (hjemmelaget), men resten av toppingen varierer.

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lager en firkantet en på et vanlig stekebrett..

lager saus av

1 boks hakkede tomater

3ss heinz barbeque saus

1 løk

2 fedd hvitløk

chili (fersk eller pulver)

basilikum

oregano

salt

pepper

Steker løk, hvitløk og chili - har på tometer, bbq saus og krydder. Kjører alt i en blender til slutt (da barna ikke liker klumper!)

Har først på saus - så ost og til slutt fyllet. fyllet varierer men spekeskinke, peperoni, sopp, rødløk, mais, paprika, biffstrimler og mozerella ost pleier å være populært på den "voksne" delen av pizzaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager den også firkantet så den passer til stekebrettet. Har deigen på matpapirdekket stekebrett og trykker ut med fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monjo

2.5 dl vann

1 pk tørrgjær

litt salt

3 ss olje

presser deiga ned i ei smurt langpanne

steker 400 gram kjøttdeig og blander med et glass dolmio classico pastasaus.

klasker dette utover deigen

(hvis jeg har, har jeg også i et par oppskjærte tomater)

så drysse over ca 4-500 gram raspa ost

stekes på 200 grader i 25 min ;D

gørrkjedelig og uoppfinnsom oppskrift javisst, men det smaker dritdigg!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...