turnips Skrevet 17. april 2002 #1 Skrevet 17. april 2002 Jeg er litt i val og kval om jeg skal spare på brudebuketten min. Har egentlig lyst til det men vet at det er fryktelig dyrt. Og så blir det en ganske stor "doning" å ha hengendes på veggen på den lille stua vår. Å andre siden så har jeg litt lyst å ta den Amerikanske måten å kaste buketten til de single jenttene på kvelden, men det er jo litt synd de og, hade egentlig bestemt meg for dette men har begynt å tvile. Derfor lurer jeg på hva dere andre har tenkt å gjøre med buketten etterpå? Har noen erfarenhet med å ta bilde og få malt en tavle av brudebuketten? Har sett på internett at det er noen som gjør dette. Jeg har ihvert fall forikret meg med fotografen at vi får tatt et bilde av bare buketten så at vi får foreviget den på den måten.
CecilieB Skrevet 17. april 2002 #2 Skrevet 17. april 2002 Jeg skal gi min bukett til forloveren min.12
VinterFru Skrevet 17. april 2002 #3 Skrevet 17. april 2002 Jeg ga min til min forlover. Hadde masse liljer og de egner seg så dårlig å tørke. Hadde nok ikke holdt til mandagen engang om jeg hadde valgt å vente til ekspertisen var tilbake på jobb. Dessuten en veldig hyggelig og overraskende ansluttning. Om du har mange single venninder der kan du jo vurdere den amrikanske varianten å kasten den til dem?12
Toastmaster Skrevet 17. april 2002 #4 Skrevet 17. april 2002 Ett forslag er å lage en falsk bukett som du kaster og beholder den ekte selv.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #5 Skrevet 18. april 2002 Nei, jeg kommer ikke til å spare på buketten. Synes dette er noe som skal vare den dagen (noen dager etterpå) og ikke henge på veggen i en årrekke. Har heller ikke noe sansen for tørkede blomster, så valget mitt er enkelt. Bare pass på å ta masse bilder av den!
Ayla Skrevet 18. april 2002 #6 Skrevet 18. april 2002 Jeg kommer nok ikke til å beholde buketten. Har ikke helt bestemt meg enda,... ellers så har jeg hørt om at mange velger å legge den på graven til noen i nær familie (mormor etc) dagen etter bryllupet. Jeg personlig syns dette høres ut som en hyggelig gest. 12
Lisemor Skrevet 18. april 2002 #8 Skrevet 18. april 2002 Ta heller et fint bilde av buketten! Det å tørke den er ikke å anbefale.Den blir blass og krymper og så koster det ca. 500 for arbeidet. 12
wok Skrevet 18. april 2002 #9 Skrevet 18. april 2002 Jeg kommer til å legge buketten på graven til min svigerfar. Min kommende mann syntes det var en fin ide, og jeg tror både svigermor og svogerne kommer til å sette veldig stor pris på det. Jeg kommer nok til å ha en superenkel bukett, som det kan være hyggelig å kjøpe en kopi av til mannen min på bryllupsdagene i årene framover. (For dere vet vel at menn også setter pris på å få blomster?)12
Hanne S Skrevet 18. april 2002 #10 Skrevet 18. april 2002 Jeg ser det er mange som vil legge brudebuketten på gravstedet til en de har mistet, det synes jeg er kjempeflott!! Jeg gifter meg i juli og visste selv ikke hva jeg skulle gjøre med den. Synes det blir litt dumt å tørke den og henge den på "utstilling" ett sted i huset(og ofte ser man at de som førs har gjort det flytter den inn i en bod eller noe sånt etter noen år-DET ser hvartfall ille ut!)Men for all del, noen synes det er ok. På min bryllupsdag hadde jeg tenkt at før eller etter vielse skulle jeg gå til grava til min kjære bestemor for å ha en stille stund. Og da passer det seg at nettopp hun jeg var så glad i får brudebuketten.(men det må jo da bli litt seinere på kvelden)
Angelina Skrevet 18. april 2002 #11 Skrevet 18. april 2002 Ja, jeg kommer til å ta vare på den. Det er, som du kanskje vet, ikke så dyrt å få dette gjort i Finland. Har snakket med en dame som skal fixe dette for meg, men hun rammer den ikke inn. Hun lager närmest en "minneboks", med deler av brudebuketten, brudgommens knapphullsblomst, kopi av innbydelser og annet papir, tiara og slör, champagneglass og hele pakken. Dette ordner hun inni et glassmonter som skal stå til pynt i stua vår. For dette betaler vi ca. 650 NOK. Har sett flere eksempler på hva hun har gjort og det blir veldig dekorativt. Angelina
turnips Skrevet 18. april 2002 Forfatter #12 Skrevet 18. april 2002 Det låter kjemppe flot Angelina! Vi gifter oss på et lite sted og langt ifra der vi bor så det blir endel praktiske problemer også med å spare på buketten, Tror heller ikke at å tørke buketten blir fint. Jeg er "innflyttet" i Norge så jeg har ikke noen grave å gå til desverre. Så sannsynlig blir det den Amerikanske måten. Lurte på dere som skal gi buketten til forloveren, hva skal forloveren gjøre med buketten?12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå