Gjest Frustrert gjest Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Det har seg sånn at jeg går rundt nesten konstant skadet, får stadig brudd, betennelser, forstuelser og andre lignende ting pga. min hobby. Har nå måttet få sykemelding for andre gang på kort stund pga. et brukket ribbein forrige gang strakk jeg, delvis rev over en muskel i armen. Familien blir sur, dama blir sur og det går ut over jobben siden jeg har en jobb jeg må være fysisk aktiv i. Dette blir jeg egentlig litt deprimert av fordi jeg elsker hobbyen min, det er min lidenskap og en dag kan jeg kanskje delvis leve av det! Er det virkelig sånn at jeg gi meg for å opprettholde helsa, for å holde dama og familien blide? Eller må finne meg en jobb man ikke trenger å være noe særlig fysisk aktiv i sånn at jeg kan dra på jobb med f.eks. brukket ribbein, betennelse o.l? Hilsen frustrert gjest.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Jeg ville valgt familie fremfor det andre. Fordi familie gir deg status, trygghet, barn og ikke minst trygghet
stjernekyss Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Familien og dama må elske deg for den du er. Kan du være lykkelig hvis du ikke får drive med hobbyen/jobben din?
Gjest Frustrert gjest Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Hvis jeg skal gi meg med hobbyen(som er en idrett) tror jeg at jeg hadde blitt ulykkelig, er et aktivt idrettsmenneske som molde seg aktiv. Jeg har utrolig lyst til å satse og kanskje delvis leve av det som instruktør i framtiden. Det er ikke sånn at dama sier hu skal gå fra meg om jeg ikke gir meg, men hu blir sur og kjefter og smeller for hver nye skade. Mamma og pappa blir mest sure fordi det går ut over jobben, de sier at jobb er viktigere som det jo i grunn er. Men jeg kan jo kanskje finne meg et yrke der jeg ikke trenger å være så aktiv i, eventuelt få en annen stilling.
stjernekyss Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Men jeg kan jo kanskje finne meg et yrke der jeg ikke trenger å være så aktiv i, eventuelt få en annen stilling. Ville du vært lykkelig med det?
Gjest Frustrert gjest Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Ville du vært lykkelig med det? Jeg tror egentlig det ja, er relativt ny i jobben og trives i grunn ikke noe særlig. Føler jeg egentlig ikke passer inn der, har også veldig lyst til å studere til høsten. Men det er jo nesten et halvt år til, og jeg må jo ha noe å leve av i mellomtiden.
Gjest Papirkurven Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Er det HELT vanlig å skade seg så mye i denne hobbyen? Synes det høres skummelt ut jeg...tenk på når du er 40 da, og ligger hele tiden med dårlig rygg, gikt og stive ledd pga. alle skadene. Ja, det er veldig trist å gi opp noe man elsker, men jeg måtte faktisk gi opp dansingen pga. rygg fordi jeg heller ville kunne gå når jeg er 50. Synes du bør tenke på om det virkelig er verdt å ofte familie og helse for lidenskapen din. Er det det? Ja, så stå på! Lykke til med valget uansett!
stjernekyss Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Jeg tror egentlig det ja, er relativt ny i jobben og trives i grunn ikke noe særlig. Føler jeg egentlig ikke passer inn der, har også veldig lyst til å studere til høsten. Men det er jo nesten et halvt år til, og jeg må jo ha noe å leve av i mellomtiden. Men har du søkt da? For fristen er jo gått ut. Går nok greit å finne jobb for et halvår, via feks vikarbyråer, hvis du ikke er kresen. Hva ønsker du selv da? Hva ville vært den perfekte løsningen?
baloo Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Fristen for høyere utdanning har ikke gått ut, den går ut 15 april!!!
Rosalie Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har vridd hodet mitt i alle retninger, og jeg kan virkelig ikke skjønne hvilken idrett som medfører så mye skader på amatørplan. Så jeg kan ikke skjønne annet enn at du enten er veldig uforsiktig og/eller ikke har fysikk til denne idretten. Jeg har selv en samboer som driver med ekstremformer av skikjøring og sykling, samt klatring, og i løpet av de 6 årene vi har vært sammen har han kun vært skadet én gang, og det var et knukket ribbein. Skader er for øvrig lite utbredti ekstremsportmiljøene, da sikkerhet står i høysete.
Megana Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Kanskje TS som er ekstremt dårlig på hobbyen sin vil jeg tro, ingen normal idrett gjør at slike skader er normale (Forresten; slåsskamp med andre folk er ikke å regne som idrett )
Gjest hehe Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Kanskje TS som er ekstremt dårlig på hobbyen sin vil jeg tro, ingen normal idrett gjør at slike skader er normale (Forresten; slåsskamp med andre folk er ikke å regne som idrett ) Jeg tipper at hobbyen hans er å være fotballcasual
Gjest Miley Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Nå er jeg kjempenysgjerrig på hvilken idrett du driver med, det var da ikke måte på skading. Jeg ville vel gått for bedre sikkerhet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå