Cata Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 :klø: Nå skjønner jeg bare ingenting. Har jeg jumpa inn i starten på overgangsalderen tro? Er litt ung for å få det,men dog innenfor normalen etter det jeg kan lese meg til (er i begynnelsen av 40-åra). Har alltid hatt stabil menssyklus på "nesten 4 uker", men forrige gang så somla hele mensen og kom 3-4 dager bak skjema. Dette har vel skjedd en eneste gang før. Vel, den stoppa en dag "for tidlig" også, så jeg fikk en dags opphold før "siste dagen" kom. Merkelige greier. Siste uka så har jeg 2-3 ganger hatt litt "spotting" i truseinnlegget, akkurat som om jeg skal til å blø, men ikke starter skikkelig. Det har jeg aldri opplevd før. Et par ganger har jeg også kjent noe som kan minne om menssmerter i emninga. (Niks, begynnende graviditet er 100% utelukket.) Synes dette minner fælt om beskrivelsene på overgangsalder som begynner å melde seg. Er det noen som er kommet lenger i den prosessen som kan si om det stemmer? Og for alle dem som kommer løpende med "søk lege"... Tilfeldigvis fikk jeg tatt celleprøve for en drøy uke siden så jeg går alt og venter på resultatet av den. (Legen som undersøkte så ikke ut til å få panikk etter undersøkelsen i allfall , men naturlig nok fikk jeg ikke fortalt ham om dette her siden det ikke hadde inntruffet enda.) Skal trolig inn til konsultasjon hos gynekolog pga. noe helt annet som jeg håper å få rettet litt på, så da kommer jeg selvsagt til å nevne disse tilfellene også.
Gjest Ulva35 Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Hei Cata Høres ut akkurat som jeg var når overgangsalderen startet. Jeg var nesten 40 da. Nå 5 år etter har jeg vært mensfri i over et år og har bare litt hetetokter.
Cata Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2009 Takk for svar Ulva35. Det bestyrker min mistanke. Tror min mor var litt eldre enn jeg er nå, mens min tante var litt yngre enn jeg er da de kom i overgangsalderen. Dermed så taler sannsynligheten for at det er den jeg er på vei inn i. *håper jeg ikke får min mors hetetokter - og at mensen forsvinner fort som fy*
Gjest Ulva35 Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 (endret) Takk for svar Ulva35. Det bestyrker min mistanke. Tror min mor var litt eldre enn jeg er nå, mens min tante var litt yngre enn jeg er da de kom i overgangsalderen. Dermed så taler sannsynligheten for at det er den jeg er på vei inn i. *håper jeg ikke får min mors hetetokter - og at mensen forsvinner fort som fy* Får du hetetokter, og det gjør du etterhvert hvis det er den som har startet, så finnes det et middel på helsekosten som heter: Super Soy exstra. Kjempebra Både bestemor og mamma begynte tidlig, men mamma hadde mange år med hetetokter etter at mensen forsvant. Endret 21. mars 2009 av Ulva35
Cata Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2009 Får du hetetokter, og det gjør du etterhvert hvis det er den som har startet, så finnes det et middel på helsekosten som heter: Super Soy exstra. Kjempebra Tips arkivert. Vil ikke bruke østrogen siden jeg kommer fra en kreftfamilie. Men soya er gangbar vare. *ile på helsekost og sjekke utvalget over helga - greit å være forberedt når/hvis koking starter*
Gjest Naria Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Spottingen kan ikke være på grunn av celleprøven da? Jeg spotter alltid litt etter en celleprøve. Moren min har også god nytte av soyaprodukter mot sine plager i forbindelse med overgangsalder.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Se her Catamor, her har du en link så du kan kjøpe i en nettbutikk. http://www.google.no/search?hl=no&rlz=...%22&spell=1
Cata Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2009 Spottingen kan ikke være på grunn av celleprøven da? Jeg spotter alltid litt etter en celleprøve. Jo, den første kan ha vært det for jeg har litt kranglete slimhinner og blør alltid etter celleprøve. Men den andre kom en uke etter at prøven ble tatt og da pleier ting å ha stabilisert seg igjen. Nåja, jeg finner det vel ut i løpet av den nærmeste måneden. Hvis syklusen kommer på plass igjen så har det vel vært falsk alarm eller "early warning". Hvis tullet fortsetter så får jeg sørge for å få en ny og grundigere sjekk (hvis ikke gynekologen tar det uansett pga. de andre greiene jeg håper de kan fikse). Vil ikke fortsette å ha det sånn hvis noe kan gjøres.
Cata Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2009 Se her Catamor, her har du en link så du kan kjøpe i en nettbutikk. http://www.google.no/search?hl=no&rlz=...%22&spell=1 Takk, takk. *arkivere link, til jeg vet om det blir aktuelt*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå