Gå til innhold

Royal Canin


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg bruker Royal Canin til katt fordi det skal være så bra fôr. Men en ting som irriterer meg er at posene ikke har lukkemekanisme, til tross for at den største størrelsen er på 10 kilo. Jeg vet at jeg kan sette en klype på for eksempel, men allikevel. Synes produsenten burde tenkt på dette, når det er dyrt spesialfôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har irritert meg over det samme. Sist vi handlet i butikken fikk vi med en (stygg) hvit plastboks til kattematen :) Heller bare hele sekken oppi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har et metallspann fra RC jeg, med plass til 14 kg. Det er faktisk ganske fint, bilder av katter og hunder på:) Så jeg heller allltid foret oppi der, da holder det seg ferskt, og verken hunder eller unger får til å åpne det. Fikk det hos veterinæren en gang for et par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes
Jeg bruker Royal Canin til katt fordi det skal være så bra fôr. Men en ting som irriterer meg er at posene ikke har lukkemekanisme, til tross for at den største størrelsen er på 10 kilo. Jeg vet at jeg kan sette en klype på for eksempel, men allikevel. Synes produsenten burde tenkt på dette, når det er dyrt spesialfôr.

det du kan gjøre hvis det er et stort irritasjons moment er jo å bytte til Hills, det er også et veldig bra fór (katten min elsker det, var det eneste hun likte når jeg prøvde forskjellige fór til henne) og det har sånn smart lukke og åpne mekanisme på de små posene og de på 10 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Spør i dyrebutikken din om de har en fortønne du kan få. Ellers får du kjøpt kjempeklyper til forsekker på canis.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
det du kan gjøre hvis det er et stort irritasjons moment er jo å bytte til Hills, det er også et veldig bra fór (katten min elsker det, var det eneste hun likte når jeg prøvde forskjellige fór til henne) og det har sånn smart lukke og åpne mekanisme på de små posene og de på 10 kg :)

Jeg bruker Hills med åpne/lukkemekanisme til min hund. Og den går istykker lenge før sekken er halvtom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sant! Posene burde virkelig hatt lukkemekanisme!

Jeg kjøper 10 kg sekker, og tømmer jeg ikke foret i fordunkene,blir foret stående og lukte selv om posen holdes igjen av klesklyper.

Håper også RC finner ut at dette er lurt etterhvert. :)

Sånn sett ligger jo Hills et lite skritt foran ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes
Jeg bruker Hills med åpne/lukkemekanisme til min hund. Og den går istykker lenge før sekken er halvtom.....

det problemet har jeg aldri hatt, men nå åpner og lukker ikke jeg posen like mye som det du kanskje gjør, heller nemlig noen kg over i en fórtønne til den er full og gjemmer posen unna i et skap og trenger ikke åpne og lukke den igjen før det er tid for nytt påfyll i tønna... så sånn sett kunne de begge kanskje trengt en ny mekanisme :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fyller vi foret i en bøtte med lokk. Så er det enklere å få tak i, og vi slipper å ha en enorm sekk med hundefor på kjøkkenet, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stor plastbøtte med lokk stående i kjøkkenskapet jeg. Så fyller jeg opp i målebegeret hver morgen, har lokk på det, og fordeler utover dagen. Er litt usikker på hvor godt foret holder seg i en plastbøtte da.. innbiller meg at det taper litt smak etterhvert, så jeg pleier ikke å fylle i for mye hver gang. Ellers er det jo lukkemekanisme på 3 kg. sekkene (eller er det 4) fra Royal Canin.

Hva er forresten de fortønnene dere har, laget av?

Endret av Aurora M.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes
Har en stor plastbøtte med lokk stående i kjøkkenskapet jeg. Så fyller jeg opp i målebegeret hver morgen, har lokk på det, og fordeler utover dagen. Er litt usikker på hvor godt foret holder seg i en plastbøtte da.. innbiller meg at det taper litt smak etterhvert, så jeg pleier ikke å fylle i for mye hver gang. Ellers er det jo lukkemekanisme på 3 kg. sekkene (eller er det 4) fra Royal Canin.

Hva er forresten de fortønnene dere har, laget av?

min er vel laget av ordentlig hard plast. den rommer ikke hele 10 kg, så jeg fyller på ettervert fra posen som står lukket og gjemt inne i et mørkt skap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Spør etter fortønne på butikken, de har med jevne mellomrom. Vi har noen til kattefor, i metall, som er veldig pene, og noen mindre pene i plast til hundematen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg jobber i Tropehagen Zoo, vi selger også Royal Canin, og de posene har lukkemekanisme ("glidelås").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...