Gå til innhold

Noen som har muggsopp hjemme

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Hei.

Har bodd et sted i to år nå.

Fant ut for 6 mnd siden etter 1 1/2 år med rennende øyne, tett i nese, smånysing som etterhvert utviklet seg til at jeg ble astmatisk og fikk større utbrudd i atopisk eksem jeg har, pluss mer, at det er muggsoppen som forårsaker dette.

venner orker ikke komme på besøk til meg mer, for med en gang de kommer inn klarer de ikke puste, og de får rennende øyne, og sitter og nyser konstant.

Selv er jeg små-syk hele tiden. Er kjempe lei, og legen konkluderte til slutt med at dette var muggsopp.

Selv visste jeg ikke at dettte var muggsopp, men det var det, og nå er jeg så lei.

Skal flytte herfra, siden huseier gir blaffen i muggsoppen, men må bo her i 3 mnd til, og lurer på hva som kan hjelpe mot denne muggsoppen?

Andre som har erfaring med muggsopp og som har fåd å gi. Har ikke overskudd til noe heller, og det blir ikke bedre...

Hilsen konstans småsyk og irritabel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er mulig det kan hjelpe å kjøpe en lufttørker, men jeg lurer på om soppsporene er der og er skadelige likevel. Egentlig burde du få flyttet umiddelbart, og huseier har ingenting han skulle sagt i forhold til flytting om han ikke utbedrer dette problemet, da muggsopp regnes som "til fare for liv og helse". I verste fall risikerer du kroniske plager, så dette er noe som bør taes skikkelig alvorlig. Du har rettigheter i forhold til dette, ta gjerne kontakt med Leieboerforeningen eller en advokat, om huseier setter seg på bakbeina.

Har du flere rom i leiligheten, og er det mugg i alle rommene? Kanskje du kan bytte soverom på kort sikt. Ville kanskje sovet med vinduet oppe også.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar. Huff, så fort jeg åpner skapet der muggsoppen er, så nyser jeg og blir etterhvert hanglete.

Helt utrolig at de har latet som ingenting i forhold til dette.

Den er og tykk og feit denne muggsoppen. ikke et sånt tynt lag, men en feit og ekkel kladd muggsopp.

Tror faktisk ikke en lufttørker ville hjulpet her. Som legen sa: dette støvet svever jo rundt i leiligheten din overalt og hele tiden

Takk for gpde råd, gjest, men dessverre er det vanskelig å sove med vinduet oppe her hele tiden, pga jeg bor i 1. etg mot en trafikkert vei.

Plutselig endte jeg opp med astaspray ogalt, og har hovne lymfekjertler nesten hele tiden. Blæh. Jaja, nok klaging, jeg får kontakte de du anbefalte meg jeg.

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...