Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Hei. Jeg skal lage Chili Con Carne for første gang. Hvilket tilbehør er "standard"? Hva kan jeg ha til dessert? Jeg tenker kanskje at det skal være noe lett. I tillegg tar jeg gjerne imot tips til hvilken vin som kan passe til dette. Både rødvin og hvitvin. Jeg vet ikke hva som er best. Takk for innspill.
desperate Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Vi pleier å ha rundstykker eller loff med smør på, og det vi har lyst på av salat
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Du kan også ha nachochips ved siden av, så blir måltidet "mer meksikansk".
Pingting Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Jeg pleier å ha en frisk salat. Rømme er et must, og tortillachips er rågodt ved siden av! Ellers er det jo mange som har ris eller brød
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Hva med et par Corona i stedet for vin?
GodsChild Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 (endret) Vi pleier aa ha en groenn salat og corn bread. Endret 21. mars 2009 av GodsChild
Pingting Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Vi pleier aa ha en groenn salat og corn bread. Lager dere corn bread selv, eller kjøper? (aner meg at du er i utlandet siden du ikke har norske bokstaver, så da er det kanskje ikke noen vits i å spørre om hvor du kjøper?) Corn bread er godt!
GodsChild Skrevet 21. mars 2009 #8 Skrevet 21. mars 2009 Lager dere corn bread selv, eller kjøper? (aner meg at du er i utlandet siden du ikke har norske bokstaver, så da er det kanskje ikke noen vits i å spørre om hvor du kjøper?) Corn bread er godt! Er i Norge, men har amerikansk lap top! Lager selv, ja! Tror nesten jeg er noedt til aa loepe ut og kjoepe maismel paa mandag, fikk innmari lyst paa det naa
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #9 Skrevet 21. mars 2009 Nachochips, guacamole (avocado, rømme, chili, lime, evt hvitløk, salt, pepper), evt rømme, god salat.
Pingting Skrevet 21. mars 2009 #10 Skrevet 21. mars 2009 Er i Norge, men har amerikansk lap top! Lager selv, ja! Tror nesten jeg er noedt til aa loepe ut og kjoepe maismel paa mandag, fikk innmari lyst paa det naa ...kan ikke jeg få oppskrift a?
GodsChild Skrevet 21. mai 2009 #11 Skrevet 21. mai 2009 ...kan ikke jeg få oppskrift a? Fant tilbake til denne traaden siden jeg skulle lage chili idag, og hadde jo helt glemt aa svare paa dette Dette er min favoritt. Riktignok paa engelsk, orker ikke oversette akkurat naa Men spoer om du lurer Mississippi Cornbread Ingredients: 2 to 4 tablespoons shortening (or use part or all bacon drippings) 1 1/2 cups white self-rising cornmeal 1/2 cup all-purpose flour 1 egg 1/2 cup buttermilk or whole milk 1/4 teaspoon of baking soda if using buttermilk water to make a thick but pourable batter Preparation: Preheat the oven to 425°. Put the shortening in a cast-iron skillet and place on medium heat or in the oven. Combine the cornmeal and flour, then mix in the egg and milk. Add water slowly, until the mixture is pourable (like thick pancake batter). Take the hot pan from the oven, pour some of the melted shortening (a tablespoon or more) into the batter, then pour the batter into the hot pan. Place back in the oven and bake for 20 to 25 minutes, until the outer crust is golden brown. Andre igjen liker denne typen bedre. Noen som har en fantastisk oppskrift paa chili da?
Tonka Skrevet 23. mai 2009 #12 Skrevet 23. mai 2009 Hva med et par Corona i stedet for vin? Mmm, Corona er perfekt tilbehør... *sikle* Eller en god, spansk rødvin - en Tempranillo for eksempel. Maisbrød, en enkel salat, guacamole og salsa som tilbehør. Og refried beans. Nam!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå