Gå til innhold

Rådgiver på skolen


Gjest Sint og overrasket

Anbefalte innlegg

Gjest Sint og overrasket

Hei, vet ikke hvor jeg skal sette denne posten, så den får bare bli flyttet;)

Jeg har nettopp avsluttet mitt siste år på vga pga angst/depresjoner. Året har vært vanskelig og jeg har så vidt vært på skolen det siste halve året. Jeg er veldig pliktoppfyllende, men de siste årene har vært tøffe og nå klarte jeg ikke mer... Jeg har nå skrevet meg ut av skolen, men de siste dagene har jeg fått vite at rådgier/lærer på skolen har stått å sagt til to forskjellige klasser at jeg har angs og sluttet. Dette er ikke noe jeg vil alle skal vite, men nå vet tydeligvis hele trinnet det. Så jeg lurer på om ikke rådgiver har noe slags form for taushetsplikt? Kan rådgiver virkelig stå å brette ut på den måten?

Håper noen har noen innspill å komme med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rådgiver har absolutt taushetsplikt og det du sier til han/henne skal ikke gå videre med mindre du har gitt utrykk for at det er orden at hun/han sier det videre.

Utrolig leit at "alle" vet hvorfor du sluttet, det er ikke noe noen har noe med. Men det kan også være at rådgiver har sagt det videre og lærer har plukket det opp og noen har overhørt og spredt det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Det er rådgiveren selv som har sagt det. Vi hat to rådgivere på skolen, der en av de i tillegg er lærer. Jeg hadde han selv i ett fag, og det er visst her han skal ha sagt det. De skal egentlig følge meg opp nå, men jeg er virkelig ikke int. i det når de tydeligvis er så useriøse og kun gjør ting værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var virkelig ikke bra når rådgiver har sagt dette videre, og elevene har fått vite det i tillegg er det veldig ubehagelig.

Kunne du tenke deg å ta året om igjen på den skolen eller er det en mulighet å gå året på enn annen skole ev. privat? Kan forstå det er ekkelt i forhold til både elever og lærere du ikke kan stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...