juliane Skrevet 20. mars 2009 #1 Del Skrevet 20. mars 2009 1) Jeg meldte meg som pasient på tannlegehøyskolen i fjor sommer, og ble kalt inn til undersøkelse i begynnelsen av november. Da var jeg der både den første gangen (finne ut hvilke bilder som skal tas) og andre gangen (ta bilder og bestemme hva som skal gjøres) i løpet av en uke. Så skulle jeg bli oppringt av en student når denne hadde fått journalen min. Dette er nå 4.5 mnd siden. Det er kun snakk om vanlig karies, evt trekke visdomstann hvis jeg ønsket det. Jeg skjønner at det kan ta litt tid fordi det skal være faglig relevant for en student før de gjør noe, men er det virkelig vanlig at det tar SÅ lang tid? Jeg har absolutt ikke råd til å gå til vanlig tannlege med dette, så burde jeg ringe og spørre om de har glemt meg? 2) Er det mulig å gå til en vanlig tannlege og kun be han se på en eneste ting, i mitt tilfelle et hakk i fortanna som jeg er redd kommer av erosjon? Har som nevnt ikke råd til å gå til tannlegen med resten, men akkurat dette er jeg så stressa for at jeg ikke orker å vente til det andre er fiksa... Håper noen kan svare meg på ett eller begge spørsmålene, for dette stresser meg skikkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 22. mars 2009 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 22. mars 2009 #3 Del Skrevet 22. mars 2009 Ring du og hør hva som skjer. Regner med at du kan få et mer eller mindre konkret svar på når det er din tur. Jeg ringte universistetsklinikken og fikk beskjed om at det var lang ventetid, helt til oktober. Slik er det. Forøvrig vil jeg anbefale deg å ringe rundt å forhøre deg om priser hos andre tannleger. Kanskje er det ikke så stor forskjell som du tror... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tanja_* Skrevet 22. mars 2009 #4 Del Skrevet 22. mars 2009 Var "borte i de" for en del år tilbake. Skal du gå dit må du smøre deg med veeeldig god tålmodighet. (om det i det hele tatt skjer noe) I mitt tilfelle var jeg inne pga. jeg har en kjeve som delvis går ut av ledd (arvelig belastet) Var inne der for å se om det var noe som kunne gjøres for å bedre på det. Event. få tilpasset biteskinne. Joa.. etter MYE om og men kom fikk jeg omsider time. To studenter plasserte meg i en steinhard stol (sa fra at jeg har ødelagt haleben og stolen var svært vond, men de kunne ikke tilby noe anet) Jeg satt der i 3 timer. Tygget ørten ganger på et blåpapir. Ellers var det mye rot i papirene (de fant ikke frem) Ventet på noen som aldri kom. Så vrikket og vrengte på kjeven så den nesten gikk ut av ledd svært mange ganger. Men fikk ikke noe "klokt" ut av undersøkelsen i det hele tatt selv. De virket jo svært så usikkre på det meste. Men hun ene var nå i det minste hyggelig. Han andre skjønte jeg ikke plokken av hva sa.. kunne svært dårlig norsk. Var ødelagt i ryggen og kjeven en hel uke og fikk ikke utrettet noe. Fikk og beskjed om at de skulle kontakte meg igjen for ny time. 1\2 år senere (etter gjentatte purringer fra meg) fikk jeg omsider en time,, dagen før avbestilte DE timen. Og jeg fikk en regning i posten kort tid etterpå på timen DE hadde avbestilt. Det var svært mye diskusjon med dem og mange tif. før de omsider gikk med på at jeg kunne stryke den regningen. Fikk enda en ny time noen mnd senere, som DE igjen avlyste få dager før timen. Det samme gjenntok seg tre ganger til. (Ny time som DE avlyste få dager før) Den 5 timen jeg fikk. Ca 1 1\2 år etter første gang jeg var der (fikk en tapp med timeavtale uten at de ringte meg først) Da hadde de skrevet opp en time til meg. Timen passet svært dårlig for meg pga. at jeg ikke fikk fri på jobb. Jeg ringte å sa fra med en gang (ca 1 uke før timen) Da fikk jeg høre at JEG hadde missligholdt avtalene og ikke kunne få noe mer behandling av dem ??? Fikk regning også på denne så det ble mye styr siden jeg nektet å betale for timer jeg hadde sagt fra i god tid at jeg ikke kunne komme til. Men plutselig nesten 1 år etter det fikk jeg lapp med ny time i postkassen (??) (den var forøvrig kl 700 noe jeg ikke hadde kjangs til å komme til pga jeg nå hadde fått 2 barn i mellomtiden) Etter så mye tull og problemer var jeg ikke interessert i å ha noe mer med dem å gjøre. Så jeg ringte å klaget. Fikk snakke med en av de som var ledere\lærere. Og fortalte hvordan de hadde oppført seg. De skylte veldig på at det jo var en skole og ikke ferdiguddannede tannleger. og så var det jo så billig. Men jeg mener da helt klart at selv om de er i opplæring burde en del av opplæringen og gå på å yte god servise til kundene !! Noe mer elendig servise og oppførsle har jeg aldri vert borte i. Hadde nå håpet de hadde bedret seg noe gjennom årene men det høres jo ikke ut som de har gjort det. Det er nå ca 4 år siden siste kontakt med de og jeg har ingen planer om noen gang å prøve med der igjen. Prøv heller å ring rundt til tannleger og forhør deg litt på priser. Vet det er en del forskjell fra den ene til den andre, spessielt på litt større steder hvor konkuransen er større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 22. mars 2009 Huffda, det lovet jo ikke akkurat godt. Får ringe dem i morgen og høre om de har glemt meg, eller om jeg fremdeles står på en venteliste. Jeg har rett og slett ikke råd til å gå til vanlig tannlege, det kommer til å koste meg ca. tre ganger så mye. Så det er dessverre ikke et alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 28. september 2009 #6 Del Skrevet 28. september 2009 Huffda, det lovet jo ikke akkurat godt. Får ringe dem i morgen og høre om de har glemt meg, eller om jeg fremdeles står på en venteliste. Jeg har rett og slett ikke råd til å gå til vanlig tannlege, det kommer til å koste meg ca. tre ganger så mye. Så det er dessverre ikke et alternativ. Jeg har hørt at det ikke er noe særlig billigere enn vanlige tannleger lengre? Står på venteliste hos dem nå, men hvis det koster det samme så tror jeg jeg går et annet sted. De skulle bl.a. har 2000 for rotfylling. Uten krone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest g Skrevet 28. september 2009 #7 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har hørt at det ikke er noe særlig billigere enn vanlige tannleger lengre? Står på venteliste hos dem nå, men hvis det koster det samme så tror jeg jeg går et annet sted. De skulle bl.a. har 2000 for rotfylling. Uten krone. Jeg har vert fast pasient der siste to årene og alltid vært fornøyd. Men jeg har hatt samme student hele veien og hun var flink til å følge opp. Tror det har mye å si hvem man får der. Og det er MYE billigere en hos en privat tannlege.. Eneste er at det tar tid, men hva gjør man ikke for å spare penger?? Jeg er kjempe fornøyd og har nå så perfekte tenner som jeg kan få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 28. september 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg fikk telefon en liten uke etter at jeg skrev dette innlegget, og har vært kjempefornøyd! Man må ha god tid til å komme dit gang på gang, og timene varer i nesten tre timer, men jeg føler jeg har fått kjempegod oppfølging av studenten min. Og det er mye, mye billigere enn vanlig tannlege. Man betaler kun for materialene (altså slipper man å betale lønn til tannlegen og assistenten, husleie mm) og for meg som er student får jeg til og med 50% på toppen av det igjen. Mine hull har kostet fra 100-190 kr for å fylle, og forrige gang jeg var hos en vanlig tannlege kostet det fra 850 og oppover. Skal trekke visdomstann neste gang, og det kommer på ca 400 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #9 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hm.. nå ble jeg usikker da. Men syns dere ikke 2000 for en rotfylling er litt mye på tannlegesenteret? Jeg ringte vanlig tannlege og han sa han skulle ha mellom 1500-2000. Tilogmed dama i resepsjonen hos tannlegesenteret sa at de nå hadde mer eller mindre samme priser som vanlige tannleger. Men hvis dere sier det enda er billig så vil jeg jo gjerne der likevel. ALT for å spare penger ja.... Er det noen som har vært der nylig og vet at det faktisk er så billig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg aner ikke prisen for en rotfylling siden jeg ikke har tatt det selv, men syns jo det er rart hvis det skal være like dyrt/dyrere enn hos vanlig tannlege. Men hun vet jo sikkert hva hun snakker om hun som svarer på telefonen da. (For det var tannlegehøyskolen du ringte? Ble litt usikker siden du skriver tannlegesenteret to ganger...) Jeg kan godt spørre tannlegestudenten min neste gang jeg er der, men det er ikke før i månedsskiftet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
storesøs Skrevet 7. oktober 2009 #11 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg jobber på tannlegekontor. Hos oss koster en rotfylling fra 2000 og oppover. Er det en enkel tann med en rot er det billigere (2000,- og opp) enn enn vanskelig tann med flere røtter (blir fort 3000,- og oppover). Toppfyllingen kommer i tillegg (500,.-1000,-) Priser på rotfyllinger er vanskelig å sammenligne for det kommer an på så mye (tilgjengelighet, ant røtter, betennelser o.l) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #12 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tannlegehøyskolen tilbyr ingen timer kl 0700, ettersom klinikken først åpner kl 9. Den stenger også kl 16, og følger dermed vanlig kontortid. Når det gjelder pris på fyllinger, så vil jeg gjerne vite hvilket tannlegekontor som fyller tenner for 200 kr per flate! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #13 Del Skrevet 21. oktober 2009 Nå fikk vi beskjed om at 2000kr var feil. Koster bare 900,- for rotfylling hos tannlegehøyskolen. Har blitt kallt inn 2 ganger til førstegangsjekk (da de hadde mistet dokumentasjonen på at jeg hadde vært der første gang??!) og fått timen avbestillt et par ganger grunnet sykdom, men for halv pris vil jeg si det er verdt det :)Håper resultatet blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slubbert Skrevet 25. oktober 2010 #14 Del Skrevet 25. oktober 2010 Noen snakker om "tannlegesenteret" her. Er det en sammenblanding? Søker man på gugel etter tannlegevakt får man mange som tydeligvis håper at folk tror de er kommunal tannlegevakt og ingen prisliste f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 25. oktober 2010 #15 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei. ett lite spørsmål til dere som bruker dem: Kan man kontakte Tannlegehøgskolen for å gjøre spesifikke ting, eller må man være fast pasient der og ta all behandling hos dem for å få hjelp? Jeg er veldig fornøyd med min vanlige tannlege til vanlige behandlinger, boring etc (har tannlegeskrekk, så er supersær på boring og alt som har med bedøvelse og vondter å gjøre...) Men jeg har ei tann der halvparten er plastikk, og som skulle vært byttet ut i porselen... hos tannlegen koster dette 5-6000,- (hvis ikke mer), og akkurat det er noe jeg lett kunne gjort hos tannlegehøgskolen, dersom prisen var lavere der. Det er heller ikke noe hast, så om jeg hadde blitt stående på venteliste hadde ikke det gjort noe. Er det muligå kontakte de for slike enkeltting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julie Skrevet 10. november 2011 #16 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg har gått og er på behandling der oh har ingeting å klage om. Når du begynner behandling der du blir fortalt at de bruker tid og da må du være tålmodig. Men det hjelper å ringer men det beste er å huske navnet og etasje du har vært hos.. Det er ikke noe tvil at du spare mye selv om venter tiden er lengre...... Jeg er veldig fornøyd og de bruke god tid.....bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vibeke Skrevet 8. desember 2011 #17 Del Skrevet 8. desember 2011 Huffda, det lovet jo ikke akkurat godt. Får ringe dem i morgen og høre om de har glemt meg, eller om jeg fremdeles står på en venteliste. Jeg har rett og slett ikke råd til å gå til vanlig tannlege, det kommer til å koste meg ca. tre ganger så mye. Så det er dessverre ikke et alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2011 #18 Del Skrevet 8. desember 2011 Du kan jo gå til en tannlege som har avtale med Nav/Helfo og se om de tror du kan få stønad. Hvis tannlegen mener det, blir det nok billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 8. desember 2011 Tennene er fiksa for lenge siden altså, ettersom det nærmer seg tre år siden jeg startet tråden! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå