camilla* Skrevet 20. mars 2009 #1 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg har kjøpt mascara på h&m og på yves roche til jenta mi. Bege fikk hun utslett av. Er det noen som har noen forslag på hvilke merke/type mascara som er allergi- vennlige? Hun er bare 10 år og prøver seg frem med litt sminke og det er veldig trist å bli hoven og rød under øynene. Er ikke selve huden rundt øyet som hovner opp, men huden under "den blå ringen" under øyet. Er det vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #2 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg reagerte sterkt på sminke fram til jeg var sånn 13-14, nå tåler jeg alle merker så vet ikke hva som var galt med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 20. mars 2009 #3 Del Skrevet 20. mars 2009 Var noga med att hon tvättar av sig mascaran på kvällen så hon inte sover med den. Både för ögonens, hudens och öyenvippernes skull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla* Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 20. mars 2009 Man kan vokse det av seg ja.. Men hun er tilvanlig rød under øynene (under der man er blå) og blir lett solbrent der også. Det er her hun hovner opp når hun får på mascara. Tenkte kanskje at en allergi vennlig mascara ville hjelpe. Hun vil jo veldig gjerne og ikke lett å vente i 4 pr fordi man må ikke fordi man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla* Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 20. mars 2009 Var noga med att hon tvättar av sig mascaran på kvällen så hon inte sover med den. Både för ögonens, hudens och öyenvippernes skull Ja, det er jeg og har kjøpt fra dermologica - øyensminkefjerner for sensitiv hud. Dette røde hovne under øynene kommer raskt etter at hun har tatt på mascara. Og ennå er det kun mascara og lipgloss hun tar på seg om hun vil pynte seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 20. mars 2009 #6 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Jeg er egentlig fristet til å si at det ikke er meningen at en tiåring skal bruke mascara, og at dèt mest sannsynlig er den helt naturlige årsaken til at huden hennes reagerer. Men skal hun på død og liv først bruke mascara, så gå i hvert fall på helsekost og kjøp. Både Lavera og Dr Hausckha har milde mascaraer. De er ikke vannfaste, og de inneholder ikke parabener, som mange reagerer på. Endret 20. mars 2009 av Bodillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla* Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 20. mars 2009 Tkk. jeg er enig med deg at hun er for ung. Hun er den eneste av jentene i klassen som ikke sminker seg i bursdager. Hun får lov her hjemme, men nå må vi gi oss og la henne få bruke litt i bursdager hun også. men tåler hun det ikke så - ja da får hun bare la være. Men jeg lovte henne å prøve å finne en som hun kanskje kunne tåle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #8 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg vil annbefale at du prøver en mascara fra Clinique til henne, clinique er jo kjent for sine produkter uten parfyme, å de er allergivennlige. Ellers så er også id sine mascara bra for de som reagerer. Litt dyre kan de være, men bestiller du på nett så blir det billigere. Har foressten selv en 10-åring som har fått sin første mascara som er forbeholdt at hun får bruke kun på disco og bursdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #9 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg ville ha kjøpt den "balsam roll" de har på Vita. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #10 Del Skrevet 21. mars 2009 Hva med å farge vippene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 21. mars 2009 #11 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg reagerer på de fleste mascaraene, men har hatt gode erfaringer med Isa Dora sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå