Gå til innhold

Hvor lenge varer du?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sliten_*
Skrevet

Jeg trenger generelt mye søvn 8-10 timer, og sliter med å stå opp kl 6 om morgenen. Jeg drikker litt kaffe i løpet av dagen, men når den slutter å fungere blir jeg som en potetsekk. Etter timer med konsentrering om en ting, med tidspress osv slutter hjernen å fungere og jeg klarer ikke tenke klart.

Særlig i nye situasjoner hvor jeg ikke helt føler meg vel merker jeg dette raskt, så det psykiske kan jo spille litt inn her også.

Men jeg er generelt utmattet i 15-tiden om jeg er oppe tidlig.

Noen tips? Jeg trener, spiser relativt sunt osv. I går la jeg meg kl 22 f.eks. men det synes ikke å hjelpe.

Vil gjerne høre med andre hvordan dere har det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som du kanskje sliter litt med å håndtere stress. Det kan være flere årsaker til det. Uansett er det nok ikke så unormalt å bli sliten i løpet av arbeidsdagen. Hvis du klarer å hente deg litt inn igjen på kvelden så du ikke konstant går og er trøtt tror jeg ikke du er unormal :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Noen ganger fungerer rett og slett ikke hjernen lenger og det blir umulig å konsentrere seg om jobben. Jeg tror det er viktig å ta en del pauser. Selv pleier jeg å legge inn en liten frukt pause kl 14.00. Tidlig på dagen tar jeg ikke noe særlig pauser, men mot slutten av dagen må jeg ta pause hyppigere og hyppigere.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg trenger generelt mye søvn 8-10 timer, og sliter med å stå opp kl 6 om morgenen. Jeg drikker litt kaffe i løpet av dagen, men når den slutter å fungere blir jeg som en potetsekk. Etter timer med konsentrering om en ting, med tidspress osv slutter hjernen å fungere og jeg klarer ikke tenke klart.

Særlig i nye situasjoner hvor jeg ikke helt føler meg vel merker jeg dette raskt, så det psykiske kan jo spille litt inn her også.

Men jeg er generelt utmattet i 15-tiden om jeg er oppe tidlig.

Noen tips? Jeg trener, spiser relativt sunt osv. I går la jeg meg kl 22 f.eks. men det synes ikke å hjelpe.

Vil gjerne høre med andre hvordan dere har det.

Starter du dagen med frokost? Og spise du i løpet av dagen?

Skrevet

Jeg prøver å legge meg før kl 23 fordi jeg må opp rundt kl halv 7. Jeg vil helst ha 6-8 timer med søvn ellers fungerer jeg ikke særlig bra. Jeg spiser alltid frokost før jeg går ut døra. Også spiser jeg frukt utover dagen hvis jeg blir sulten før lunsj. I stedet for å småspise. Jeg prøver også å ta meg en luftepause inni mellom. Ikke bra å sitte foran en pc en hel dag uten pauser. Dette hjelper hos meg.

Skrevet

Trives du på jobben? Går dagen fort? Føler du at du har innflytelse over arbeidsdagen din - hva du skal gjøre, når du skal gjøre det, og hvordan?

Jeg har opplevd samme type tretthet som du beskriver før, og alltid i jobber som jeg ikke egentlig har vært så begeistret for. Nå har jeg en jobb jeg elsker, som er krevende og hvor oppgavene aldri tar slutt, men hvor jeg aldri opplever tretthet på den måten. Kanskje du trenger å tenke over om du er der i livet hvor du vil være? Bare en tanke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...