Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #101 Skrevet 25. mars 2009 ...og da kan vel alle vi andre i denne tråden konkludere med at du tar feil. Det var litt av en kommentar.. Du er vel ikke talsmann for "alle" i tråden? Hvorfor mener du McDonalds kan kreve at kunden rydder opp etter seg, og hva er isåfall konsekvensene hvis man ikke gjør det? Bøter? Adgang nektet?
Monarabb Skrevet 28. mars 2009 #102 Skrevet 28. mars 2009 Tar det som en selfølge å rydde etter meg selv på mcdonalds jeg! Men hender jo selvsagt jeg glemmer det. Men syns svaret til TS var rimelig krasst å da får man krasse svar tilbake... Mer kan man ikke forvente..
Gjest RESTAURANT-BESØKER Skrevet 30. mars 2009 #103 Skrevet 30. mars 2009 Hvis rydding ikke er med i prisen så må det stå tydelig på disken eller oppe ved plakatene - 'RYDDING ER IKKE INKLUDERT I PRISENE'. Det holder ikke å med et 'takk for at du rydder'-skilt ved søppelkassene. På samme måte som man ikke kan plassere plakater ved utgangsdøra i en vanlig butikk med teksten 'Det er kun 14 dagers reklamasjonsrett på være produkter'. Det ville være svindel. McDonalds er jo en restaurant etter hva jeg skjønner og bør man forventa at de ansatte har tid til å skuffe søppel i en påsa etterpå. Dette har ikke noe med halv eller hel mva - det er en ren avgift til staten som må formidles av restauranten. Det finnes både hel og halv mva i en vanlig matbutikk også. Nei, skiltene hvor de ønsker at kundene selv rydder er bare for å dra inn mer profitt. Som om det ikke skulle la seg gjøre å tjene mye penger likevel? Der man selger brus i papp-beger til 4-5 ganger innkjøpspris.....?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #104 Skrevet 30. mars 2009 Tirsdag 17.3 skjedde dette på McDonald's i Markensgate i Kristiansand: Jeg hadde akkurat spist ferdig og var på vei ut litt før stengetid klokka 23. Jeg innrømmer at jeg ikke alltid er like våken på å ta med meg søpla og kaste den, og det gjorde jeg ikke denne dagen. Plutselig roper mannen bak disken "du glemte å ta med deg søpla". "Er det et must?", spurte jeg, og han svarte "det er bare vanlig folkeskikk". Dette syntes jeg var et lite høflig svar og sa "hvis du tar det på den måten tror jeg ikke jeg gidder". Da jeg var på vei ut roper han "hvor gammel er du egentlig?!" til meg. Jeg forstår at McDonalds setter pris på at kundene kaster søpla etter at de har spist, men jeg har aldri opplevd å bli snakket til på denne måten av en restaurantansatt. Hva har dere å si om denne saken? Ikke annet enn at jeg også lurer på hvor gammel du er.
Gjest Burger-beist Skrevet 30. mars 2009 #105 Skrevet 30. mars 2009 McDonalds er jo en restaurant etter hva jeg skjønner og bør man forventa at de ansatte har tid til å skuffe søppel i en påsa etterpå. Dette har ikke noe med halv eller hel mva - det er en ren avgift til staten som må formidles av restauranten. Det finnes både hel og halv mva i en vanlig matbutikk også. Nei, skiltene hvor de ønsker at kundene selv rydder er bare for å dra inn mer profitt. Som om det ikke skulle la seg gjøre å tjene mye penger likevel? Der man selger brus i papp-beger til 4-5 ganger innkjøpspris.....? Korrekt oppfattet.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #106 Skrevet 1. april 2009 Jeg syns ikke det er vanlig å rydde etter seg selv på macdonalds eller burger king. Jeg gjør det aldri. Det er derfor du betaler høyere pris for maten for å spise den på stedet. Fordi da er servicen inkludert i prisen. De har satt opp muligheten for at du skal kunne rydde etter deg selv og på den måte hjelpe de ansatte. Men de kan ikek kreve at du skal gjøre deres jobb. Selvsagt skal man rydde opp etter seg. Det er ikke det som er saken her. Spørsmålet er om restauranten kan KREVE det av deg. Jeg mener at de ikke kan kreve det. De aller fleste folk (meg inkludert) er vennlig og høflige og rydder etter seg. Og det er kjempe flott syns jeg. Men restauranten kan ikke innordne seg slikt at alle kunder skal rydde etter seg hver gang og at dette er en krav for å få spise på stedet. Og i tillegg kjefte på folk som ikke rydder etter seg. Til slutt så er det faktisk kunden som har rett på sin side, siden de har betalt for den tjenesten. :klø: ok, litt motstridede her, may helen??
Eve Luna Skrevet 2. april 2009 #107 Skrevet 2. april 2009 :klø: ok, litt motstridede her, may helen?? Jeg har skrevet i en tidligere tråd at jeg vanligvis rydder opp etter meg selv, men gjør de ikke på burger king av mine egne grunner. Så hvis jeg spiser på Ikea så rydder jeg faktusk etter meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #108 Skrevet 2. april 2009 Hvis man har noe imot kjeden er det beste å la være å spise der. Å la være å rydde gjør jo bare dagen til de ansatte mer stressende, sjefen driter vel i det så lenge man betaler for seg.
Gjest Mcdonalds skiftleder Skrevet 4. mai 2009 #109 Skrevet 4. mai 2009 Så hvorfor er det forskjell på McDonalds og andre restauranter? Hvorfor skal McD kreve dette av kundene som nettopp har betalt i dyre dommer for en burger og litt pommes frites? Hvorfor er det ingen som snakker om å ta med seg "søpla si" når de har spist andre steder? Grunnen til dette er kanskje at man betalter to kanskje tre ganger mer i en resturang hvor man lar det ligge igjen og at de ikke har søppelkasser hvor man kan legge fra seg drittet sitt. Syns det er latterlig at folk ikke klarer å ta meg seg søpla si hadde vært mye ryddigere i resturangene om alle hadde gjort dette.
Gjest skiftledern Skrevet 4. mai 2009 #110 Skrevet 4. mai 2009 :klø: ok, litt motstridede her, may helen?? SPISE INNE PRISEN ER IKKE PGA AT VI SKAL RYDDE OPP ETTER DERE. DET HAR NOE MED STATEN Å GJØRE, MOMS HETER DET. Vanlig folkeskikk å plukke opp etter seg.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #111 Skrevet 4. mai 2009 SPISE INNE PRISEN ER IKKE PGA AT VI SKAL RYDDE OPP ETTER DERE. DET HAR NOE MED STATEN Å GJØRE, MOMS HETER DET. Vanlig folkeskikk å plukke opp etter seg. Selvfølgelig skal dere rydde opp etter oss, hvorfor tror du ellers du får betalt?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #112 Skrevet 4. mai 2009 Det er vanlig folkeskikk å gidde å rydde opp etter seg. Når jeg kommer inn og skal ha meg noe å ete på McDonalds, er det ikke særlig morsomt å se at halvparten av bordene er fulle av dritt som late kunder har "glemt" å ta med seg. Og betjeningen jobber med å lage mat; de har ikke tid til å være barnevakt for latstokker som ikke rydder etter seg.
Jade Skrevet 4. mai 2009 #113 Skrevet 4. mai 2009 Rydder alltid opp etter meg på slike billigkjeder hvor det står "takk for at du..." på bosspannene, og det er lagt opp til at kunden rydder selv. Har full forståelse for at ikke alle er vant til slike steder, og lar brettene stå som på dyrere restauranter og kafeer. "Takk for at du rydder"-skilt forteller at restauranten setter pris på at kunden selv rydder, ikke at de må gjøre det. Jo færre bord som må ryddes for de ansatte, jo raskere får du og jeg maten vår! Uansett. Slik som den ansatte snakket til TS er dårlig service. Slik behandler man ikke kunder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå