Gå til innhold

Ketchup og sennep


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva slags matvarer bruker dere ketchup og sennep på?

Og hva tar dere på først?

Selv så bruker jeg det kun på pommes frites og burgere og tar alltid sennep på først av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Bruker sennep i oljedressing og noen sauser (enten varme eller f eks yoghurt/rømmebaserte. I tillegg på pølser og sånt. Og på ostesmørbrød. Ketsjup bruker jeg på pølser/pommesfrites til pølser og burgere og på ostesmørbrød. kan være godt på speilegg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke sennep til noe her i huset - ingen som liker det.

Personlig bruker jeg ketchup til pølser m/mos, mat med pommes frites til og på ostesmørbrød av og til.

Resten av familien bruker i tillegg ketchup på pizza og tomatbaserte gryteretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke ketchup og sennep på noe.

Eller, Ravigottesaus er vel gjerne en type sennep, og det bruker jeg til pølse&potetmos, og på ris hvis jeg ikke har noen annen saus til, når jeg har kylling og ris. Hvis jeg ikke har kjøtt til, kan jeg også bruke Ravigotte på pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sennep bruker jeg ofte i derssing til salat, sammen med honning og litt hvitløk. Senepssaus til røkt/gravet laks er godis. Grov sennep passer fint med gode pølser, eller på ostesmørbrød. Også på sylta i jula! :)

Ketchup: ostesmørbrød, pølser og potetmos, hamburger og slikt. Og til sånne herlig usunne helgefrokoster me stekte poteter og speilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kombinasjonen ketsjup&sennep bruker jeg bare på pølser. Ketsjup spiser jeg også til hamburgere og pommes frites. Ellers bruker jeg ofte sennep (dijon) til dressinger, marinader, sauser og til sandwicher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kombinasjonen ketchup/sennep på pølser.

Ketchup bruker jeg til pytt-i-panne, diverse pastaretter, chips, hamburger, pølser og toast.

Sennep bruker jeg vel nesten bare til pølser. Eller har brukt det til diverse marinader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke sennep med mindre den er godt skjult i sauser eller dressinger.

Ketchup: På diverse pastaretter, pølser, ostesmørbrød, pommes frites, speilegg, kjøpespizza.

Det er det jeg kommer på i alle fall.

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...