Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Noen som har tisp til bra sider for "nettdating"? Hadde en profil på Sukker for nesten halvannet års tid tilbake, og virket jo greit nok det. Ble egentlig ganske lei etter en stund, men skader jo ikke med ett nytt forsøk ?!? Er det fremdeles Sukker som "gjelder" eller har noen av dere tips til andre og bedre nettsider for slikt? Leser litt på forumet her fra tid til annen og virker som om flere av dere er aktive på "nettdating", så tar gjerne i mot tips Og forresten - funker det, eller bare gir det bare litt spenning i hverdagen?
Snill Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Noen som har tisp til bra sider for "nettdating"? Hadde en profil på Sukker for nesten halvannet års tid tilbake, og virket jo greit nok det. Ble egentlig ganske lei etter en stund, men skader jo ikke med ett nytt forsøk ?!? Er det fremdeles Sukker som "gjelder" eller har noen av dere tips til andre og bedre nettsider for slikt? Leser litt på forumet her fra tid til annen og virker som om flere av dere er aktive på "nettdating", så tar gjerne i mot tips Og forresten - funker det, eller bare gir det bare litt spenning i hverdagen? Så vidt jeg forstår er Sukker hovedsaklig for de på Østlandet? (mulig jeg tar litt feil, men det er uansett av mindre betydning) Selv vil jeg anbefale deg, med utgangspunkt i at du er jente, å teste Møteplassen. Det koster ca 150,- pr mnd, men det er mange brukere. I samme farten må jeg si at møteplassen er, slik jeg oppfatter andre tilsvarende sider etter å ha lest litt, sterkt preget av å være overfladisk. Mulig dette bare treffer meg som gutt, men mine erfaringer etter 3-4 måneders bruk var heller dårlige. Jeg tok meg tid og hadde en dekkende profil, normalt bilde og alt "det der". Når man så sender meldinger til 10 stk, og får svar fra toppen 2, der den ene er avvisende lurer jeg litt. Ikke er det mine meldinger som i utgangspunktet er innadvendte og ikke noe å svare på, men kort og godt mistenker jeg det for å være en del "spam" fra guttene sin side slik at jentene siler unødvendig strengt. Jeg sliter i alle fall med å forklare hvorfor svarprosenten er skrekkelig lav, for det er jo litt ironisk at "alle" er ute etter en partner, men samtidig ikke tar seg bryet med å svare de som tar kontakt med seriøse undertoner (altså ikke "deilig du!" o.l.). Vil altså i så måte anbefale Møteplassen, men samtidig advare mot å ha forventninger til at dette er "kvalitet". For min egen del er alt av nett-dateing utelukket fremover rett og slett fordi de sosiale kodene er veldig utvisket og utydelige. (normal oppførsel og tilnærming ER det ikke på tross av personlig bilde) Unnskyld om det var dårlig svar og på siden av emnet
mrnice Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har samme erfaring som fyren over meg. For oss gutter så er svarprosenten såpass lav at det bortkasta penger. Var registrert på match en gang jeg. Fikk meg en date med en jente en gang, og hun sa hun fikk en haug med mail fra gutter hver eneste dag, hun gadd nesten ikke svare på noen. Så hvis TS er jente, så funker sikkert nettdating fett. Er du gutt, så ikke legg for mye i det.
Gjest KateW Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Og jeg er jente som har prøvd Sukker og Møteplassen uten et fnugg med hell, ingen tar kontakt og ingen svarer.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har samme erfaring som fyren over meg. For oss gutter så er svarprosenten såpass lav at det bortkasta penger. Var registrert på match en gang jeg. Fikk meg en date med en jente en gang, og hun sa hun fikk en haug med mail fra gutter hver eneste dag, hun gadd nesten ikke svare på noen. Så hvis TS er jente, så funker sikkert nettdating fett. Er du gutt, så ikke legg for mye i det. Kaller du det å få ørten slibrige og useriøse meldinger daglig for "fett"? Det er nemlig 95% slike meldinger jeg får. Og det er IKKE det jeg er ute etter. Jeg svarer ikke på slibrigheter eller meldinger hvor det bare står "hei.....". Jeg er på nettby, men som sagt: det fungerer dårlig, for meg som er ute etter seriøse, voksne menn, ikke perverse tosker.
Gjest karisol Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 -Jeg har også vært på Møteplassen en stund, og tidligere på q500. Begge stedene får man lassevis av useriøse svar, ja. Skulle nesten tro at menn oppfatter dette som callgirl-sider, eller hva det heter. Men det er hvertfall ikke det jeg er ute etter, og det skriver jeg også i profilen. Vil jeg si at jeg får ca ett seriøst brev pr halvår eller noe slikt. Men selv om det er seriøst og fyren virker ok, så er det ikke sikkert at kjemien stemmer. Egentlig like vanskelig for oss jenter.
Anglofil Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Jeg valgte å gå vekk fra betalingssidene, og brukte heller gratissidene. Og med stort hell, fordi det var her jeg fant min kjære. Betalingssidene var aldri vært pengene, og jeg syntes at utvalget var heller dårlig. Mvh Yvonne
Gjest Gjest_Klara_* Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har testet flere sider. Fikk så mange meldinger fra "kåtbukker" på gratissidene, så jeg valgte en datingside der man må betale for å sende meldinger og da fikk jeg flere seriøse svar. Har vært på date med flere hyggelige karer...men ennå ikke "den rette". Holder for tiden på å teste E-kontakt og er fornøyd så langt.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Takk for tilbakemeldinger ! Føler vel at det var litt overfladisk sist jeg var inne på en slik side også... Noen av guttene er nok seriøse, men har vel en liten følelse av at de fleste gutta anser dette som en lett tilgang til uforpliktende flørt, og er jo ikke det jeg er ute etter sånn i utgangspunktet he he, En blir lei av det etter flere år som singel, selvom det så klart er hyggelig med litt oppmerksomhet en gang i blant :gjeiper: Ha en strålend helg alle sammen
Gjest Hilde K S Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har testet flere sider og synes de mest seriøse er match og sukker. Ikke så mange slibrigheter der, men nå er jeg ganske nært førti i alder, så det kan hende det har en betydning? Har fått masse seriøse henvendelser og også fått meg noen venner på de stedene. Nå har jeg en kjæreste som jeg traff på match.
MissStiles Skrevet 20. mars 2009 #11 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har testet match og sukker. Jeg synes ikke sukker ga meg noe særlig. Match koster jo litt men jeg synes det fungerer bedre enn sukker.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #12 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har vært på Møteplassen, Match og Sukker. Dette er bare min opplevelse av stedene, men du får jo gjøre deg opp din egen mening. For det første så går mye av de samme personene (under 40) igjen på alle stedene. For det andre så er det useriøse folk uansett hvor du registrerer deg, men de er gjerne mer pågående og rett på sak på Match og Sukker. På Møteplassen er det mange surmagede mennesker, bitre folk på 40-50 som slenger ut sutring i Megafon (det er som det høres ut til, man sender en melding som alle får lese), men man trenger jo ikke gå inn på Megafonsiden. Det er utrolig mange mennesker som er registrert der, så utvalget er jo stort. Størst utvalg fra ca 30-55 vil jeg påstå. Sidene er oversiktlige og greie. På Match er det litt mindre oversiktlig, men medlemmene er vel mest fra 25-35. Det finnes selvfølgelig yngre/eldre medlemmer, men dette er hovedgruppen. Det er på Match jeg har blitt kontaktet av flest gifte menn på jakt etter en elskerinne, og fått sære tilbud i kategorien "sex". Dette er det stedet jeg trivdes dårligst, så jeg slettet meg. På Sukker er det et utvalg av de yngste på Møteplassen. Altså 25-35, men også en del profiler jeg ikke har sett noen av de andre stedene. Man kan rangere andres profiler etter hvor interessant man synes den er, og de har også kart over der brukeren (sier h*n) bor. På søkene kommer det kun opp hvilket fylke de bor i, så man må inn på profilene for å finne ut om de er langt unna. Profilene popper opp i eget vindu, så du kan kikke på flere samtidig. Jeg er fortsatt på Møteplassen og Sukker, men jeg er ikke så aktiv mer. Flott med profiler som er godt utfylt, utover "er det noe du lurer på så bare spør!". Dét er nok til å få meg til å snu i døra. Ellers er jo disse datingsidene et oppkomme av mennesker med håpløs (skriftlig) norsk. Noen bruker smsspråk, andre skriver konsekvent aldri dobbeltkonsonant, klarer ikke bruke komma eller punktum, eller skriver dialekt. Det er utrolig irriterende å lese, og derfor er utvalget mitt noe snevert. Jeg får også ganske mange brev i uken, men jeg svarer bare dem som har skrevet noe ordentlig. Dvs, ikke de som bare skriver "hei" eller "åssn går d?", men de som tydeligvis har lest profilen og har skrevet en del i egen profil. Akkurat dét henger ofte sammen.
Gjest Stjernedryss Skrevet 20. mars 2009 #13 Skrevet 20. mars 2009 Jeg dater en fra match nå og han er i hvertfall veldig seriøs og ordentlig. Jeg har fått masse meldinger der og det er veldig få jeg har svart på, men han jeg dater nå sendte meg bare en blunk og det var nok til at jeg skrev melding tilbake. Jeg er verken glad i eller flink til å skrive en langt tekst om meg selv, så verken profilen min eller de første meldingene jeg sender er noe utfyllende, likevel er jeg jo seriøs. Jeg tror det er ganske individuelt hvilket nettdatested som er best, og ikke minst tilfeldig hvor man møter noen det klaffer med. Jeg har stort sett hvert betalende en måned på hvert sted jeg, så bytter jeg sted når betalingstiden går ut.
bubbissa Skrevet 20. mars 2009 #14 Skrevet 20. mars 2009 Hvilken side er bra? Svaret er dessverre "ingen". Det er mange useriøse overalt, og lite smigrende tilbud om hotellsex og annet snusk florerer for oss damer. Hvis du ikke bor i en stor by, er det dessverre dårlig utvalg på nett, og de samme folkene finnes på hver portal. F.eks den litt overvektige mannen som har tatt fugleperspektivbilde av seg selv og skrevet en dårlig tekst om at han jobber om dagene og liker å høre på musikk, og det er bare å ta kontakt om man vil vite mer. Jada. Alle jobber, og omtrent alle liker å høre på musikk. Uansett, så langt liker jeg Sukker best, og jeg er midt i 20-årene. Iflirt.no er det bare å holde seg laaaangt unna. Bare folk på jakt etter elskerinne, som kun har bilde av brystkassen og tissen sin. Lovely! Måtte forresten lagre en morsom profil fra en tid tilbake, syns den var fantastisk detaljert i sin kravspesifikasjon:) Fyren var langt fra noe fruktfat selv, men han hadde da tenkt gjennom hva han ville ha. Min drømmepartner: Er 170-180 cm høy, har timeglass figur (15-30 cm smaler rundt midje i forhold til bryst og hofte) eks.86-61-86 cm. og har små bryst. Øyefarge blå, grønn eller brunn. Hårfarge lyseblondt til brunt eller mørke rødt (blodrødt), langt hår. Som liker å bade (badenymfe). Ikke er redd for å gå toppløs på en badestrand. Og som liker å bli kysset, berørt over hele kroppen og ha samleie flere ganger i uken både gir og tar like mye når det gjelder sex. Og har en lett solbrunn farge. Liker å se på filmer, å trene på treningssenter / svømme. Liker å gå ut å spisse et par ganger måneden. Jeg liker å reise, så jeg er ute etter en kvinne som ikke lider av flyskrekk.
Cognizance Skrevet 22. mars 2009 #15 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har samme erfaring som fyren over meg. For oss gutter så er svarprosenten såpass lav at det bortkasta penger. Er man bare en alminnelig mann så er det slik det blir, de kjekkeste mennene som kan dette med kurtisering stjeler det meste av oppmerksomheten. Jeg er nå på q500, som forøvrig synes å ha liten aktivitet i Bergensområdet. Match-testen er bra men teknisk er sida det under middels. Dyrt er det også. Jeg får latterlig lite respons. Lurer på å skrive ny profil der jeg istedet for å presentere meg selv nøkternt skriver noe selvhøytidelig og pompøst, for å framstå som mer selvsikker. Nettdating er et jævla helvete, men hva skal man gjøre, når alternativet mest er å stå å rope til fulle folk seint på natta. Sukker synes jeg er bra, bare ikke les for mye på debattsidene. Man mister noe av troa på menneskeheten når 90% av innleggene er misantropiske (og posta av overfladiske folk bosatt i Oslo da, og der bor heldigvis(?) ikke jeg).
miss daisy Skrevet 22. mars 2009 #16 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har vært på betal og ikke betal på flere nettsteder. Synes ikke den ene er bedre enn den andre og dessuten er det mye av de samme folka som går igjen på alle nettplassene. Så velg en gratis du, en som jeg synes er oversiktelig og brukervennlig er Blink. Blink er også representativt for hele landet og ikke bare Oslo som Sukker er! Du vil alltids få mindre seriøse meldinger, men det er jo ditt valg om du svarer på slike. Jeg gjør ikke. Dess mer seriøs profil og ikke minst et "normalt" bilde ( har en bilde der det er mer fokus på puppene enn ansiktet så.... ) Lykke til
Gjest Purple Haze Skrevet 22. mars 2009 #17 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har vært på Match, Møteplassen, Sukker og q500. Fikk masse henvendelser, men det er jo så mye snålt der ute, at jeg fikk helt vegring til slutt. De fleste mannfolkene var kun ute etter sex, for det første. For det andre, så juger veldig mange om både det ene og det andre. Noe som jo er utrolig korttenkt hvis man har planer om å faktisk møte de man kommuniserer med. Da kommer sannheten for en dag uansett, og da er løpet kjørt. Jeg traff min kjære på nettby. Vi fikk kontakt gjennom et par felles grupper der inne, and the rest is history
Gjest Gäst Skrevet 22. mars 2009 #18 Skrevet 22. mars 2009 Jeg synes det er litt merkelig at så mange menn klager på mangende respons. Selv er jeg mann, 31 år, skallet, men ellers helt gjennomsnittlig av utseende. Det er selvfølgelig noen som ikke svarer, men mitt inntrykk er at de aller fleste faktisk sender et svar. Har vært medlem i ca. ett år, og har i gjennomsnitt vært på én date i måneden. Det vanskelige synes jeg derimot er å finne noen som matcher. Enten så er det jeg som ikke får følelser, eller så er det omvendt. Men alle skal absolutt være venner etterpå, så noe må jeg gjøre feil, eventuelt rett. Synes ellers at det er svært mye syting og klaging på disse nettedatesidene. Ikke rart folk er single. (Ok, det var kanskje litt selvmotsigende, i og med at jeg er singel selv.)
Gjest Emera Skrevet 22. mars 2009 #19 Skrevet 22. mars 2009 (endret) Jeg har vært på Møteplassen og Match. Var veldig kjapt innom Sukker, men fikk inntrykk av at de var veldig østlandsorienterte. En fin ting med Sukker er forresten det morsomme diskusjonsforumet. Har ikke vært plaget av slibrigheter noen av stedene, heldigvis. Massevis av brev, men altså ikke sexfokuserte, bortsett fra et par elskerinnetilbud. På Match opplevde jeg å treffe min sjelevenn, om jeg skal si det slik. Helt utrolig, og noe jeg trodde var forbeholdt Märtha og Ari, hehe. Men sant likevel. Dermed må jeg vel si at jeg trivdes best på Match. Endret 22. mars 2009 av Emera
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #20 Skrevet 23. mars 2009 Hmmm - Usikker på om det blir nettdating på meg nå he he, men som Cognizance sier: er alternativet å stå å rope til fulle folk seint på natta?? Begrenset hvor morsom kebab-sjekking er i lengden Er nok mulig å møte "drømmemannen" på byen, (som mange av mine nå gifte venninner har gjort), men etter 3 år som singel er jeg litt lei av å vente på at Han skal dukke opp... Snart 30 og desperat ha ha ha ha, nei heldigvis ikke så ille! Trives faktisk godt alene, men hadde jo vært hyggelig å treffe noen en eller annen gang. Men uansett, ser nesten ut til at jeg lander på Sukker hvis det blir noe nettdating, for hvis det er mange fra østlandsområde der så passer jo det godt til min "lokalitet"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå