Devana Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Vi tenkte på å kjøre over fjellet/fjellene i påsken fra Bergen til Oslo og tilbake igjen. Pleier det å være mye kolonnekjøring i påsketidene? Noen som har kjørt over fjellet de siste dagene/uken? Sånn snømessig - hvor lønner det seg best å kjøre over? Det er jo endel overganger å velge mellom.
juliane Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Vi tenkte på å kjøre over fjellet/fjellene i påsken fra Bergen til Oslo og tilbake igjen. Pleier det å være mye kolonnekjøring i påsketidene? Noen som har kjørt over fjellet de siste dagene/uken? Sånn snømessig - hvor lønner det seg best å kjøre over? Det er jo endel overganger å velge mellom. Det er over to uker til påsken begynner, så det er jo helt umulig å si hvordan været kommer til å bli. Du kan sjekke langtidsvarselet, men det er ikke akkurat til å stole på. Som regel er de fleste fjellovergangene åpne, men du kan jo selvfølgelig ha uflaks med været akkurat den dagen du skal reise. Da er det ikke så mye annet å gjøre enn å sjekke vegvesenet sine nettsider og kjøre der det er åpent.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Som hun over meg sa, det er umulig å vite på forhånd, været på fjellet skifter på sekundet, og selv om overgangen er åpen når du reiser hjemmefra kan den ha stengt/kolonne når du kommer frem til fjellet. Jeg kjører over fjellet ca en gang i mnd, og om vinteren foretrekker jeg lærdal og Rv 52 over hemsedalsfjellet.
Gjest Bond Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 (endret) Vi reiser ofte over fjellet i påsketiden, som oftest er det allerede ganske greit vær, men som de andre sier - man kan aldri vite helt sikkert. Alltid greit å ringe 175 (Statens Veivesen) når man reiser, da får man oppdatert info. Men mye trafikk og tålmodighet må man regne med Hvilken vei er best - det er litt avhengig når på dagen du skal reise. Hemsedal er jo finest vei, men har ofte mye mer trafikk. Reiser du når det er tettest, er Filefjell greit. Endret 19. mars 2009 av mrs_bond
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå