Gjest Utlogget nå Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Etter å ha vært plaget av diffus angstfølelse lenge, leste jeg nettopp om generalisert angst på nettet. Det var som å lese om meg selv! Lurer på om noen her på KG har erfaring med generalisert angst? Hva slags behandling får dere? Psykolog? Medikamenter?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Gruppeterapi. Eneste som har virket fornuftig i løpet av alt jeg har prøvd opp gjennom årene. Har prøvd forskjellige medisiner og snakket med psykolog, men nå begynner det endelig å skje noe her.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Vær kritisk til medisinering i hvert fall, for noen angstdempende og beroligende medikamenter er veldig vanedannende. Ville f eks ikke latt fastlegen ta seg av hele utredningen og medisineringen, men bedt om henvisning til noen med mer spesifikk kompetanse. Men det finnes sikkert både medisiner og terapiformer som fungerer. Noen ganger har angsten logiske forklaringer også, årsaker som det går an å rydde av veien (ikke når man har generalisert angst forsåvidt, men du er såvidt jeg vet ikke utredet, har bare lest om diagnosen. Jeg passer også inn i mange av symptomene for tiden, men både legen og jeg selv kan nok fortelle meg at det ikke er det jeg feiler).
Gjest Gjest_hilde_* Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Jeg har generalisert angst. Går i kognitiv terapi (fastlegen henviste meg til DPS) som har hjulpet meg mye. Men nå har jeg også begynt på medisiner, er ikke ferdig med opptrapppingen så kan ikke si noe enda om jeg er fornøyd med virkningen. Skal fremdeles fortsette i terapi, medisin er kun en dytt i riktig retning. Skaff deg time hos fastlegen og be om henvisning og få en utredning. Er ikke sikkert du trenger medisin. Er lurt å få gjort no med problemene dine nå før de blir for store, da kan det ta lengre tid til å bli frisk. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå