Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag skal vi grille pølser på terrassen :D

Er ikke så glad i pølser, men det er billig og enkelt.

Videoannonse
Annonse
Gjest lmari
Skrevet

I dag blir det spaghetti med kjøttsaus til middag. Det er nemlig det første sambo kommer på når jeg spør hva vi skal ha til middag.

lmari: Hva skal vi ha til middag i dag?

sambo: Spaghetti med kjøttsaus? *håpefullt*

lmari: Nå igjen?????

sambo: jammen det er jo så gooooooodt!!!

... klarer ikke å stå imot den, jeg. Så da blir det spaghetti i dag igjen! (prøver å holde igjen til en gang i uka - det er jo ikke så ille) :wink:

Skrevet

I dag skal jeg steke fiskekaker (farmors hjemmelagde) med løk, koke poteter og ha raspede gulrøtter til *smatte*

:)

Gjest Dolphina
Skrevet

Blir nok spaghetti med kjøtt og hvitløkssaus på oss i dag.

Kanskje en hvitløksbaguett i tillegg og kanskje vin...

Det er jo tross alt fredag! :D

I morgen satser vi på fint vær og skal grille, det samme gjorde vi i går.

Spiste kyllingfilet i går så da får jeg kanskje viljen min på lørdag så blir det enten biff eller sommerkotletter med salat og potetsalat.

Skrevet

I dag tenkte jeg å lage indisk, oksekjøtt eller kylling...- med nan brød. Det klarer jeg!!

:D

Skrevet
I dag tenkte jeg å lage indisk' date=' oksekjøtt eller kylling...- med nan brød. [b']Det klarer jeg!!

:D

Kan jeg komme til deg på middag??

Skrevet

I dag skal vi ha reker og krabbe.

Skrevet
Hvordan lager man nan brød?

1. Alternativ, ferdig pakke fra butikken

2. Naan - Punjab

2.1 - 2 ts tørrgjær

2.2 - 2 1/2 dl. melk

2.3 - 500g hvetemel

2.4 - 1 1/2 salt

2.5 - 1 ts sukker

2.6 - 3 ss yoghurt natruell ( eller kultura om du vil - skal være litt surt)

2.7 - 30 g smeltet, usaltet smør (men det er ikke så uhyre viktig)

3.0 Ha gjæren i 1 dl av melken, og la blandingen stå i 5 minutter, før du rører om. Bland mel og salt i bakebollen. Lag en grop i midten, og tilsett gjærblandingen, sukker, yoghurt og smeltet smør.

4.0 Rør inn melet. Tilsett så mye av melken som er igjen, at du får en fast klebrig deig.

5.0 Ha deigen på en melstrødd bakebord, og kna til den er glatt, fast og elastisk, ca. 10 minutter. ( Tenk på en du har lyst å banke opp!! Hjelper!)

6.0 Legg deigen i en ren bolle, og dekk bollen med ett kjøkkenhånkle. La deigen heve til den er dobbel så stor, ca. 3-4 timer. Slå deigen sammen, la den deretter hvile i 10 minutter.

7.0 Del deigen i 4 like emner. Kjevle hvert emne på lett melstrødd bakebord til en rund leiv, 15 cm i diameter og 0,5 cm tykk. Lag en 25 cm lang dråpeform ved å dra i den ene enden av deigen. Forvarm grillen til høyest mulig temperatur.

8.0 Forvarm stekeplate under grillen i 2 minutter. Sett 2 brød på den ene varme platen, og stek dem til de er gyldne brune og luftige, 2-3 minutter på hver side.

9.0 Legg de stekte brødene oppå hverandre i en stabel. Smør gjerne litt saltet smør på hver...det smelter...jymmy.....Legg ett tørt, rent kjøkkenhånkle over stabelen, da holder skorpen seg myk og du unngår at brødene blir tørre!

Enjoy!

Yummy!

=)

P.S:Du kan gjerne legge til krydder etter smak i deigen!

Skrevet

Kan jeg komme til deg på middag??

Seff!!

=)

Skrevet

I kveld blir det Reker med loff,majones og sitron......... :sjarmor:

Skrevet

Jeg skal sammen med min kjære og en del venner på Fridays å spise i dag *smatte* :D

Om ikke så mye for maten som for desserten etter på :oops:

...og drinkene... alle drinkene :briller::sjarmor::briller:

Gjest Brunhilde
Skrevet

Mmmm - i dag skal vi ha "spafetti" - det vil si tagliatelle med sprøstekt bacon og champignong - serveres med ostesaus med krydderurter og parmesan til den som vil - bare bacon og champignong til den som foretrekker det... Tomater og brød ved siden av.... Ja, og en øl (tror jeg) til den voksne i familien, har visst akkurat en i kjøleskapet...

God fredagskveld! :P

Skrevet

Italiensk gryte med kjøttdeig og hvitløksbaguetter til. :P

Lillian

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

I dag skal jeg lage calzone med baconfyll og en blandet salat. Ett glass hvitvin skal jeg jammen unne meg til siden det er helg.

Minnie

Skrevet

har noen av dere vært på italiensk restaurant (La Piazza feks) og smakt de pizzastykke-lignende hvitløksbrødene de har? de ser ut som pizzastykker, har en slags hvitløkssmør-saus oppå og ost på toppen + urter (tror det er koriander bla).

jeg prøvde å lage dem hjemme, men deigen ble ikke så luftig som den er der. hadde olje oppi og alt, men hvordan får de deigen så luftig??? og osten ble litt hard, tror man MÅ bruke mozarella, for den blir ikke brun oppå. men er det noen som har oppskrift eller kan hjelpe meg med å få bunnen slik?

klem Iset 21+1 (

Skrevet

Wienerpølse på Narvesen før jeg skal ta toget!

Gjest Étoile
Skrevet

Kjæresten og jeg skal kose oss med tapas og en flaske god rødvin på terrassen i kveld... Har kjøpt inn deilig landbrød, serranoskinke, pateer, et par gode oster og så skal vi ha tzatziki og grillede grønnsaker... nam nam! Og selvfølgelig blir det jordbær til dessert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...