Gå til innhold

Ønsker goood kakeoppskrift


Gjest Gjest_Mari_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mari_*

Hei:)

Jeg skal mye på hytta og turer i det fri fremover, og ønsker derfor oppskrifter på gode og praktiske kaker. Med andre ord: kakene kan ikke være sånn kjempefancy, men greie å servere f.eks på skitur.

Har tidligere baket mye sjokoladekaker og gulrotkaker som er greie å ha med på tur, men ønsker nå å prøve noen nye oppskrifter.

Alle forslag tas imot med stooor takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Til å ha med på skitur er muffins kjempepraktiske. Jeg pleier å lage vanlig eplekakerøre og steke den i muffinsformer - her kan du variere med hakket sjokolade og nøtter, gulrot og eple/kanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mari_*

mmm! takk for mange gode forslag:) Kahlua Mudslide så farlig god ut, og muffinsene er jo en kjempeidè! Har du en oppskrift? Skal absolutt testes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så kjekt å kunne hjelpe! Jeg bruker denne oppskriften som basis til muffinsene:

50 g smeltet margarin

2 egg

2 dl sukker

3 dl hvetemel

2 teskjeer bakepulver

1 dl melk

Kan med fordel dobles hvis du vil lage flere muffins i samme slengen. Så er det bare å variere fyll etter hva du har lyst på! NB! Husk å kjøpe stor amerikanske former, mer kake til hver og gladere skigåere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mari_*
Så kjekt å kunne hjelpe! Jeg bruker denne oppskriften som basis til muffinsene:

50 g smeltet margarin

2 egg

2 dl sukker

3 dl hvetemel

2 teskjeer bakepulver

1 dl melk

Kan med fordel dobles hvis du vil lage flere muffins i samme slengen. Så er det bare å variere fyll etter hva du har lyst på! NB! Husk å kjøpe stor amerikanske former, mer kake til hver og gladere skigåere:)

Tuusen takk skal du ha;) Denne skal testes til påske;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelsnurrer er veldig godt ute på tur, og veldig enkelt også. :jepp: Dessuten er de fine å fryse, og så tar man bare rett fra fryseren før man skal ut, og så er de tint til man skal ha pause.

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en oppksrift jeg fikk fra en venninne, og den har vært en slager, lett å ta med, er best å lage dagen før, også sette det i kjøleskapet :)

Oreo Brownies:

Ingredienser:

125 g smør

200 g kokesjokolade ( jeg syns det er best med mørk)

5 dl sukker

4 store egg

2 ts vaniljeessens

2 dl hvetemel

16 stk Oreo - kjeks

Pynt:

Vaniljesukker

Fremgangsmåte:

Smelt 50 g av smøret sammen med kokesjokoladen i en liten kjele over svak varme. Pisk resten av smøret mykt sammen med sukkeret. Tilsett et egg av gangen og pisk godt mellom hvert egg. Rør inn den smeltede sjokoladen og vaniljeessens. Bland så i hvetemelet og rør til deigen er jevn. Hakk Oreo-kjeksene opp i store biter og vend forsiktig inn i deigen.

Fordel deigen i en liten, bakepapirkledd langpanne (ca. 20 x 30 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 170 grader i 40 min. Avkjøl kaken i formen (sett gjerne kaken et par timer i kjøleskapet).

Ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Del kaken opp i store firkanter. Dryss litt vaniljesukker over hvert kakestykker før servering.

Bon apetite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_mari_*
Dette er en oppksrift jeg fikk fra en venninne, og den har vært en slager, lett å ta med, er best å lage dagen før, også sette det i kjøleskapet :)

Oreo Brownies:

Ingredienser:

125 g smør

200 g kokesjokolade ( jeg syns det er best med mørk)

5 dl sukker

4 store egg

2 ts vaniljeessens

2 dl hvetemel

16 stk Oreo - kjeks

Pynt:

Vaniljesukker

Fremgangsmåte:

Smelt 50 g av smøret sammen med kokesjokoladen i en liten kjele over svak varme. Pisk resten av smøret mykt sammen med sukkeret. Tilsett et egg av gangen og pisk godt mellom hvert egg. Rør inn den smeltede sjokoladen og vaniljeessens. Bland så i hvetemelet og rør til deigen er jevn. Hakk Oreo-kjeksene opp i store biter og vend forsiktig inn i deigen.

Fordel deigen i en liten, bakepapirkledd langpanne (ca. 20 x 30 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 170 grader i 40 min. Avkjøl kaken i formen (sett gjerne kaken et par timer i kjøleskapet).

Ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Del kaken opp i store firkanter. Dryss litt vaniljesukker over hvert kakestykker før servering.

Bon apetite!

oioioi, den så goood ut! Elsker både oreokake og brownies, så denne må jo være kanongod!! Takk for alle oppskrifter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kahlua mudslide på detsoteliv.no. Skjønner at det skal være kahlua og baileys i kaka, men vodka? Vodka i en kake?? Hvorfor det? Det kan da vel ikke være godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake

7,5dl kefir

6 dl sukker

10dl mel

150gr smeltet smør

1ss natron

6-8ss Oboy

Glasur:

100gr smeltet smør

300gr melis

3-4ss Oboy

Litt kaffi

3ts vaniljesukker

Smelt smøret, ha natron i kefiren og bland alt sammen.

Stekes i liten langpanne (har brukt vanlig langpanne mange ganger, det går helt fint)

Stekes på 200 grader i 25-30minutter

Håper det smaker.

:sikle:

Dette er ei veldig god sjokoladekake, nesten bedre dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...