Gå til innhold

KRISE! HVA GJØR JEG?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har nå desverre altfor sent funnet ut av at jeg har gått på feil utdanning og utdannet meg til noe jeg ikke vil jobbe som. Studiet er toppen, så jeg har heletiden vært interessert og motivert, men nå som jeg er ferdig har jeg innsett at jeg ikke vil jobbe som det jeg har utdannet meg til...Jeg trodde vell kanskje det var annerledes enn slik jeg ser det nå, også har interessen bare sneket seg sakte men sikkert vekk, slik at jeg ikke merket det før jeg nå skal ut i jobb. Jobben passer ikke meg. Så hva skal jeg gjøre? er inne i en skikkelig krise her nå...:( Alle tips, erfaringer, råd eller hva det måtte være mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

det er jo vanskelig å si, men mener du det du har utdannet deg til er så fjernt fra det du vil holde på med at du ser ingen vei tilbake? Min første tanke er jo at så lenge du ikke skriver hva du er utdannet som så blir svaret mitt veldig generelt. Jeg regner med at man med de fleste bakgrunner er ganske fleksibel i forhold til hva man ønsker å jobbe med. Mange jobber med ting som ikke direkte er relevante for utdanningen sin, samtidig som man med ett kurs eller to faktisk kan bli meget kompetente for jobber man ikke engang har tenkt på.

Har du valgt feil bransje så er fins det jo mange bransjer som spør etter mange typer kompetanse. Kanskje en karriererådgiver kan være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja!! jeg har tenkt på karriererådgiver, vet du hvordan jeg kan bli det? Er utdannet barnevernpedagog forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

kanskje du kan ta en master i et annet felt? organisasjonspedagogikk eller noe, tror det åpner for litt flere muligheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sånt skjer. Ta en prat med studieveileder eller karriereveileder. Kanskje det er noe fra utdannelsen din du kan bruke i andre yrker? Kommer jo an på hva du vil jobbe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Du har jo endel ulike jobber å velge mellom som barnevernspedagog, kanskje du bare har havnet i en jobb du ikke trives, at ikke nødvendigvis hele utdanningen må kastes i søpla? Men en master er kanskje en god ide. Endel videreutdanning må du vel ha jobbet et par år for å ta, det kan du sjekke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja!! jeg har tenkt på karriererådgiver, vet du hvordan jeg kan bli det? Er utdannet barnevernpedagog forresten:)

Du vil bli karriererådgiver - som ikke engang klarer å gi deg selv noen gode råd?? Her er en side om hva en barnevernpedagog kan jobbe med:

http://www.veiledningskontakten.no/barnevernspedagog.htm

"Arbeidssteder som; barnevernsinstitusjoner, skole, sosialkontor, barnevernkontor, kulturkontor, utekontakt, psykiatriske institusjoner, fritidsklubber m.v. er aktuelle med en utdanning som barnevernpedagog. Det finnes også en rekke muligheter for påbygging og videreutdanninger."

Du har med andre ord ganske mange muligheter. Hva er det du liker ved utdanningen? Hva er det du ikke liker ved en mulig jobb? Jeg mistenker at du har hetta for å gå ut i jobb og vil helst være student en stund til... Det er ganske vanlig. Slapp av, det er fint å jobbe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! jeg har tenkt på karriererådgiver, vet du hvordan jeg kan bli det? Er utdannet barnevernpedagog forresten:)

Hihi jeg foreslo ikke å BLI karriererådgiver, men å gå til en ;)

Spørsmålet er, er det helt uaktuelt å jobbe med barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

tja..har jo gjort det siden jeg var uteksaminert i fjor, men trives egentlig ikke da jeg egentlig ikke liker å eksponere meg i miljøet, har ikke noe med barna å gjøre, vil vell egentlig stue meg selv inne på et kontor hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...