Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Hei! Jeg hadde bakt potet til kveldmat igår, og glemte å sette restene i kjøleskapet før jeg la meg.. Er det trygt å spise potetene idag? Takk for alle svar:)
Gjest Gjest_ida_* Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Vet at ris kan være farlig å spise hvis det har stått for lenge i romtemperatur, men usikker på poteter gitt...
Gjest B Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Hvorfor skulle det være farlig? Og hva skjer hvis man spiser ris som har stått over natten i romtemperatur? Har aldri hørt om dette....
Nilma Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Det stemmer at det kan utvikle seg bakterier i ris, så den bør ikke stå for lenge i romtemperatur, og varmes godt opp før bruk. Men poteter som har stått ute over natten hadde jeg ikke hatt problemer med å spise.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Takk for alle svar:) Ris er nok skummelt å spise når det har stått en stund ja.. Men satser på at potetene er greie:) Nå skal jeg kose meg med bakt potet med taco:) mmmm!
argentum Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Takk for alle svar:) Ris er nok skummelt å spise når det har stått en stund ja.. Men satser på at potetene er greie:) Nå skal jeg kose meg med bakt potet med taco:) mmmm! Kroppen tåler mye som regel. Det en helst skal styre klar er en del kjøtt, kylling og ris.
Kamikatze Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 Hvis ikke potetene har fylt i seg kjøttsaus, er det bare å mumse i vei,med god samvittighet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå