Gå til innhold

Stekepanne

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er på jakt etter en ny stekepanne. Vi har nå to ganger på rad kjøpt stekepanne på Christiania Glassmagasin, og de holder et knapt år før de begynner å gå i stykker (belegget begynner å flusse litt opp, og det kommer svarte flekker i teflonen). Vi bruker kun plast i panne, ikke stål eller noe slikt som kan lage riper. Men, det er mulig at vi kanskje har litt for høy varme? Er det mulig egentlig? Bruker stort sett olivenolje når vi steker.

Uansett, er det noen som kan tipse om en god stekepanne? Mener at den vi har fra før av en en fra Duka til rundt 300,- Betaler gjerne mer for kvalitet. Har helst ikke lyst på en i jern.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er på jakt etter en ny stekepanne. Vi har nå to ganger på rad kjøpt stekepanne på Christiania Glassmagasin, og de holder et knapt år før de begynner å gå i stykker (belegget begynner å flusse litt opp, og det kommer svarte flekker i teflonen). Vi bruker kun plast i panne, ikke stål eller noe slikt som kan lage riper. Men, det er mulig at vi kanskje har litt for høy varme? Er det mulig egentlig? Bruker stort sett olivenolje når vi steker.

Uansett, er det noen som kan tipse om en god stekepanne? Mener at den vi har fra før av en en fra Duka til rundt 300,- Betaler gjerne mer for kvalitet. Har helst ikke lyst på en i jern.

Vasker du pannene i maskin eller for hånd. Teflon skal ikke i vaskemaskinen (hvertfall det jeg har lært) og den ene gangen jeg gjorde dette fikk vi en ødelagt stekepanne :ler: Utenom det har jeg ingen tips, men lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Teflonpanner liker ikke å bli brukt på sterk varme, så om man trenger mye varme bør man heller bruke jernpanne, tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg er veldig glad i min titanpanner og gryter. Koster litt mer, men der er robuste! Tåler høy varme.

Skrevet

Vasker ikke i maskinen nei, så det er ikke det som har ødelagt dem.

Vet ikke helt hva som regnes som for sterk varme egentlig heller.

Titanpanner altså? Er det et konkret merke som er bra, eller hva som helst så lenge det er av titan?

Takk for svar forresten

Skrevet

Har aldri hatt problemer med min Jamie Oliver-panne, selv ikke paa hoey varme :)

Gjest Gjest
Skrevet

De hadde nok vart litt lenger om du sluttet med å slå mannen din i hodet med stekepanna.

Men jerniabutikker (tror jeg det heter) har kanskje noen?

Skrevet
De hadde nok vart litt lenger om du sluttet med å slå mannen din i hodet med stekepanna.

Men jerniabutikker (tror jeg det heter) har kanskje noen?

Øh, takk for svar du. Og jeg skjønner jo selvsagt at Jernia har stekepanner. Det jeg spurte om er om noen hadde en å anbefale.

Takk for tips om Jamie Oliver pannen forresten. Skal ta en titt på den.

Gjest Gjest
Skrevet
Vasker ikke i maskinen nei, så det er ikke det som har ødelagt dem.

Vet ikke helt hva som regnes som for sterk varme egentlig heller.

Titanpanner altså? Er det et konkret merke som er bra, eller hva som helst så lenge det er av titan?

Takk for svar forresten

Jeg har en nowo-panne. Andre merker; Gastrgus, invite, gastrlux,.....og sikkert mange andre.

Hvis du bor i Oslo, har jeg hørt at Howard i skovveien eller i nærhet der et sted har god peil. Ellers kan jeg anbefale Feinschmecker på sandvika storsenter. Andre butikker som har sånn panner er jo som sagt jernia, glassmagasinet, rafens kanskje, traktøren osv

Gjest Gjest
Skrevet
Øh, takk for svar du. Og jeg skjønner jo selvsagt at Jernia har stekepanner. Det jeg spurte om er om noen hadde en å anbefale.

Takk for tips om Jamie Oliver pannen forresten. Skal ta en titt på den.

Jo, vær så god.

Hm, vet ikke helt om du misforstod meg, men jeg var ikke ute etter å være frekk, kun spøkefull.

Det jeg spurte om er om noen hadde en å anbefale.

Tenkte visst ikke på det. Det med Jernia var kun ment som hjelp, ikke frekkhet.

Sorry om du misforstod, og sorry i gjen om jeg misforstod deg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...