Gå til innhold

NKI (Økonomi)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har bestemt meg for å ta et kurs i Regnskap på Nki. Noen som har erfaring med skolen?

Er litt usikker på hvilke av disse to linjene jeg skal ta. Ser ut til at det går litt opp i hverandre, men vil gjerne ha tips av noen som muligens har utdanning innen faget og kan gi meg noen råd.

Her er to linjer jeg skal velge mellom:

Regnskapsskolen:

- Innføringskurs

- Videregående kurs

- Årsoppgjør og verdiv.regler

- Budsjettering og og likv.styring

Økonomi og Regnskap:

- Grunnleggende bedriftsøkonomi og regnskap

- Driftsregnskap og budsjettering

- Finansregnskap m/analyse

- Finansiering/investering

Har drevet litt med Excel (kredit og debet) på Vgs. Dette er noen år siden og jeg fikk kyssesyken oppi det hele, så falt av etterhvert.

Lurer egentlig mest på om dette Innføringskurset er veldig nødvendig/smart å ta, eller om det er litt overflødig dersom man kan bruke data.

Noen som har tips til hvilke av disse jeg burde velge? Fortell gjerne litt om hva dette går ut på også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alicia, 30

Jeg meldte meg først inn på BI's nettstudier i regnskap og økonomi. Men de hadde gitt meg feil råd i forhold til behovet. Jeg fikk ikke selv bestemme eksamensdatoe, servicen fra de jeg ringte med og mailet med var laber og jeg fikk ingen følelse av å bli fulgt opp.

Derfor meldte jeg meg inn på NKI's nettstudier i regnskap og økonomi. Prisen er omtrent den samme som på BI, og oppfølgingen av hver enkelt er mye bedre. Der er innleveringsoppgaver underveis, man får karakterer og man får et kurs i hvordan man skal lære å lære (veldig nyttig). Eksamen bestemmer man dato for selv og man kan styre sitt eget studieløp ift. datoer og progresjon. Man blir fulgt opp via mail, og man kan skaffe andre studiepartnere om man ønsker. De man er i kontakt med er hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...