Gå til innhold

Hvor på Great Barrier Reef i juli?


honning

Anbefalte innlegg

Min mann og jeg skal til Australia i sommer og skal få med oss Melbourne og Sydney, og ønsker også ei ukes tid ved Great Barrier Reef og få litt sol og sommer. Vi er nære ved å bestille, men har ikke klart å bestemme oss hvor ved Great Barrier Reef vi skal dra. Noen som har noen tips?

Whitsundays ser utrolig flott ut, men det er kanskje litt lenge med ei uke på Whitsundays med seiling og snorkling, og lite annet å finne på? For meg høres det deilig ut, men mannen blir nok mer rastløs.. Kanskje det er mer å finne på ved en by lenger nord, som ved Cairns eller Port Douglas eller noe sånt? Vi må ha litt å finne på og gjøre litt varierte ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Cairns er en usedvanlig kjedelig by, så jeg vil absolutt ikke anbefale dere å bo der en uke.

Port Douglas er et kjempelite sted, men veldig hyggelig. Det er mange steder å leies sykler hvis dere vil ta noen turer. Fantastisk fin strand der! Dessuten er det mulig å leie bil for å kjøre langs hovedveien som ligger helt inntil vannkanten. Utrolig fin utsikt når man kjører på denne veien, og da kan man finne sin helt egne, lille strand å ligge på hele dagen.

Whitsundays er øygruppen utenfor fastlandet, men du tenker kanskje på Airlie Beach som er stedet alle reiser fra når de skal til øyene? Det er også et lite sted, og jeg tror ikke stranden der er noe å skryte av (husker ikke helt nå).

Vær obs på at det er "regntid" i området når dere skal dit (det er jo midt på vinteren). Temperaturene er fortsatt veldig behagelige, men det er nok fare for en del dårlig vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wrangler

Var i Australia selv i juli for to år siden.

Cairns er utrolig kjedelig by ja, men du kan ta fly opp dit, leie bil og kjøre sørover. Da finner dere masse nydelige småbyer, noen større og varmt og deilig vær!

Vil dog anbefale tur i Kuranda nasjonal park like ved Cairns, taubane gjennom regnskogen var fantastisk.

Mission Bay anbefales for de som vil ta livet med ro.

Townsville og Magnetic Island hadde vi som utgangspunkt for tur ut på korallrevene. I townsville kan man velge langt og korte turer.

Først nede ved Brisbane merker dere til at det er såkalt vinter. Australierne surfet, men vi som kom fra nord syntes det var litt kaldt i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips. Jeg hadde lest at Cairns var fullt av turister og har ikke blitt veldig frista til det, så bra dere sier fra om det. Så langt er det Port Douglas som frista mest av de to etter hva jeg har lest andre kommentarer på. Vi får diskutere litt mer, så er det bare å komme med flere tips (og gjerne til hoteller også)! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...