Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #1 Del Skrevet 18. mars 2009 Sitter her å skal skrive et brev på engelsk og klarer ikke å huske hvordan jeg best mulig skal skrive "har det blitt solgt" på engelsk. Har fullstendig hjerneteppe nå. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MRN Skrevet 18. mars 2009 #2 Del Skrevet 18. mars 2009 "Has it been sold" er mitt forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #3 Del Skrevet 18. mars 2009 Ja, var det jeg også tenkte, men ble plutselig så usikker på om det er have eller has. Setningen begynner med Have/Has. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #4 Del Skrevet 18. mars 2009 Men ettersom jeg tenker så høres has mer logisk ut. Så stoler på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #5 Del Skrevet 18. mars 2009 He/she/it has. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #6 Del Skrevet 19. mars 2009 "Is it sold?" er langt bedre engelsk enn "Has it been sold?". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2009 #7 Del Skrevet 19. mars 2009 Sitter her å skal skrive et brev på engelsk og klarer ikke å huske hvordan jeg best mulig skal skrive "har det blitt solgt" på engelsk. Har fullstendig hjerneteppe nå. Noen som kan hjelpe meg? Du har fått greie svar på det du spurte om. Jeg vil bare påpeke at det heter jernteppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 19. mars 2009 #8 Del Skrevet 19. mars 2009 "Is it sold?" er langt bedre engelsk enn "Has it been sold?". Stemmer for denne! Eventuelt "Is it sold yet?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. mars 2009 #9 Del Skrevet 19. mars 2009 Kommer i tillegg litt an på hva som er solgt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MRN Skrevet 19. mars 2009 #10 Del Skrevet 19. mars 2009 Stemmer for denne! Eventuelt "Is it sold yet?" Ja, stemmer på den eventuelle. For "is it sold"... Altså, jeg forventer liksom et ord til. Kan liksom ikke peke på det, er bare en følelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 20. mars 2009 #11 Del Skrevet 20. mars 2009 Om dette er et personlig brev og du lurer på om vedkommende har solgt noe som skulle selges så skriver man "Have you sold it?" eller "Have you sold the xxx yet?" eller "Have you managed to get the xxx sold yet?" Om det er noe til salgs som du ønsker å kjøpe, men du ønsker å sjekke om tingen allerede har blitt solgt ville jeg skrevet "Is the xxx still available?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå