Gå til innhold

Har det blitt solgt

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Sitter her å skal skrive et brev på engelsk og klarer ikke å huske hvordan jeg best mulig skal skrive "har det blitt solgt" på engelsk. Har fullstendig hjerneteppe nå.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ja, var det jeg også tenkte, men ble plutselig så usikker på om det er have eller has. Setningen begynner med Have/Has.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice
Sitter her å skal skrive et brev på engelsk og klarer ikke å huske hvordan jeg best mulig skal skrive "har det blitt solgt" på engelsk. Har fullstendig hjerneteppe nå.

Noen som kan hjelpe meg?

Du har fått greie svar på det du spurte om. Jeg vil bare påpeke at det heter jernteppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner
"Is it sold?" er langt bedre engelsk enn "Has it been sold?".

Stemmer for denne! Eventuelt "Is it sold yet?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for denne! Eventuelt "Is it sold yet?"

Ja, stemmer på den eventuelle. For "is it sold"... Altså, jeg forventer liksom et ord til. Kan liksom ikke peke på det, er bare en følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er et personlig brev og du lurer på om vedkommende har solgt noe som skulle selges så skriver man "Have you sold it?" eller "Have you sold the xxx yet?" eller "Have you managed to get the xxx sold yet?"

Om det er noe til salgs som du ønsker å kjøpe, men du ønsker å sjekke om tingen allerede har blitt solgt ville jeg skrevet "Is the xxx still available?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...