Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Jeg er ganske sikker på at jeg ikke tåler noe særlig å bruke "vanlig" melk; jeg får røde kviseliknende prikker i ansiktet om jeg har melk på havregrynene eller drikker melk. Dessuten blir jeg slimete i halsen. Men det virker som det går bedre å bruke det i mindre mengder i varmmat. Syrnede melkeprodukter virker som går bra, i hvert fall "bra nok". Nå lurer jeg litt på hvor godt jeg tåler egg, da jeg fikk skikkelig vondt i magen sist jeg spiste omelett (det var forøvrig fløte i denne..). Får også ofte mer illeluktende luft o.l etter å ha spist egg, men har tenkt at det ikke er så rart mtp svovelholdige proteiner i eggene. Jeg er endel plaget av magekatarr i varierende styrke, men har ikke begynt å fokusere så veldig på årsakene før nylig. Hva er vanlige symptomer hos dere som er intolerante for egg? (et alternativ for magesmertene sist kan ha vært sterkt krydret, fet chorizopølse i omeletten, så føler det er litt tidlig å trekke konklusjoner).
karamella Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Jeg hadde intoleranse for melk og egg..... det virket som at d ble "eggerøre" i magen....akkurat som kynnere, magen blir helt stiv og jeg måtte bare puste og puste for å komme gjennom luftsmertene.... stoooore luftbobler gjennom småå tarmer.... det var helt grusomt.... Heldigvis forsvant det nå jeg ble gravid....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå