Gjest Alkaline Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har nettopp byttet fra p-piller til p-plaster og er sålangt fornøyd med det valget. Men nå hadde jeg tenkt å ta litt sol i solarium men er usikker på hvorvidt det er å anbefale. Noen som har brukt p-plaster og vet dette? Står ikke noe på pakken og jeg fant bare et sted på nettet der det ble nevnt at høy varme gjør at plasteret avgir flere hormoner og at det da blir for få hormoner igjen til resten av uka. Man kan ellers dele sine tanker om p-plaster og annen prenvensjon! Håper på svar!
Gjest StockDama Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 P-plaster kan fint brukes i bastu, så samme burde vel gjelde solarium. Savner å kunne bruke p-plaster, men når kroppen nekter å samarbeide er det lite man kan gjøre. Bare husk å roter på hvor du har plasteret litt, ellers blir det litt sårt etterhvert.
Gjest Alkaline Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Ja, siden det ikke står noe på pakken bør det jo ikke være et tilfelle, men litt kjedelig å få en junior i en alder av tyve! Du tok aldri sol? Hvorfor fungerte det ikke for deg? Bivirkninger?
Gjest StockDama Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Etter 4 år med plaster slo det seg vrang, blødde i 5 uker i strekk, yay. Det kan skje med all hormonprevensjon, plaster, piller og de duppedingsene du smekker inn i overarmen. Tok aldri sol, men de første 2 åra tok jeg badstu flere ganger i uka. Uten at det affekterte plasteret. Og i badstu blir det _varmt_,
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Etter 4 år med plaster slo det seg vrang, blødde i 5 uker i strekk, yay. Det kan skje med all hormonprevensjon, plaster, piller og de duppedingsene du smekker inn i overarmen. Tok aldri sol, men de første 2 åra tok jeg badstu flere ganger i uka. Uten at det affekterte plasteret. Og i badstu blir det _varmt_, Jeg har begynt å klø masse på plasteret og fått utslett rundt / under plasteret etter jeg har tatt sol.
Gjest Alkaline Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Jeg fikk apoteket til å ringe produsenten av plasteret og de visste ikke selv om man kunne ta sol. Dette kaller jeg særs dårlig!! Men jeg kan kanskje ta sol den dagen jeg skal bytte plaster? 30 min uten plasteret går jo bra, sant?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå