Gå til innhold

Cane Corso


Gjest Illiya

Anbefalte innlegg

Gjest Illiya

Er bare nysgjerrig på andres erfaringer.

Etter lang vurdering, har jeg kjøpt en Cane tispevalp, og henter henne i morgen.

Gleder meg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bare nysgjerrig på andres erfaringer.

Etter lang vurdering, har jeg kjøpt en Cane tispevalp, og henter henne i morgen.

Gleder meg sånn!

Har ingen erfaring, men vil selv høre. Er en hund jeg har siklet etter i halvannet år, enda ikke besemt meg pga hund fra før og om den virkelig er noe for meg. ( selv om jeg tror det :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tale_*
Har ingen erfaring, men vil selv høre. Er en hund jeg har siklet etter i halvannet år, enda ikke besemt meg pga hund fra før og om den virkelig er noe for meg. ( selv om jeg tror det :D )

Naboen har en Cane Corso på ca ett år. Han er helskjønn.

Leker kjempefint med hunden vår som er 40 kg mindre. Naboen sin Cane spiser alt han kommer over, og da mener jeg ALT! Ellers så sleiver den rasen en del, så hvis du er veldig redd for klærne dine, er kanskje ikke dette rasen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest ragoline

Hei,.

Cane er rett og slett Italiensk og betyr ikke noe mer en hund.

Så om dere skal utale denne rasen med en stavelse, brukes Corso og ikke Cane. Flere Corso skrives Corsi.

Rasen er en atletisk mastiff. Den skal egentlig ikke sikle noe særlig, da rasen skal ha en ekstra folde i munnviken som holder dette på plass. Skal heller ikke ha så løst skinn at det renner over.

Det er klart at rasen er såpass ny i Norge at litt variasjoner av rasen er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya
Hei,.

Cane er rett og slett Italiensk og betyr ikke noe mer en hund.

Så om dere skal utale denne rasen med en stavelse, brukes Corso og ikke Cane. Flere Corso skrives Corsi.

Rasen er en atletisk mastiff. Den skal egentlig ikke sikle noe særlig, da rasen skal ha en ekstra folde i munnviken som holder dette på plass. Skal heller ikke ha så løst skinn at det renner over.

Det er klart at rasen er såpass ny i Norge at litt variasjoner av rasen er det.

Ja, du har rett i det, det vet jeg nå:)

Men også folk som har denne rasen selv sier Cane av og til, så det er ikke så godt å vite for en nybakt eier...

Hvis du kjenner til rasen, kan du ikke si litt om dine erfaringer/inntrykk?

Vi har hatt henne i snart 4 uker nå, og hun er flott i både gemytt og alt ellers!

Endret av Illiya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_dragoline_*

Hundene er først og fremst temmelig aktive, de er trofaste og knyttes til eier rimelig raskt.

De skal oppdras bestemt, men rettferdig.

Har vært en del nervøsitet i rasen, dette håper jeg blir avlet bort etter hvert.

En Corso skal være tilbakeholden for fremmede, den er tross alt en vakt hund, men den skal ikke være redd.

Hundene kan brukes til det meste, lydighet,spor, rundering, IPO. Er en god driv i en Corso. Ønsker å jobbe og tilfredstille sin eier.

Hvor har du fått kjøpt din valp fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Illiya

Jeg har kjøpt henne fra Marothkes oppdrett.

Vurderte flere raser, men bestemte meg for denne. Litt sjansespill var det nok, ettersom det er en forholdsvis ukjent rase for meg, men ut fra det jeg har lest og hørt fra folk som har rasen, burde den passe.

Ville ha en hund med litt driv i, men som samtidig er rolig og avbalansert. Ser ut som hun oppfyller dette så langt, og nervøsitet har jeg ikke sett noe til, heldigvis.

Har tenkt å bruke henne til lydighet og evt andre ting hun kan passe til. Har for det meste holdt på med lydighet tidligere, hadde da schæfer, men ville ha en annen rase nå. Vurderte rotweiler også, men landet på corsoen.

Har hatt to schæfere, men var uheldig med begge helsemessig sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...