Gå til innhold

Volvo 850 stasjonsvogn


Gjest Gjest_hei_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*

Vurderer å kjøpe en volvo 850 stasjonsvogn. Har sett på en 95 modell, og den virker solid og god. Interiøret og lakken er strøken. Har kjørt ca 190 000 km.

Noen som har erfaring med biltypen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vet ikke annet enn at gamle Volvoer med bensinmotorer er glade i bensin. Opp i mot en liter på mila er nesten som forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 850 stv 95-mod som min første bil. Har hatt den i et halvt år og er utrolig fornøyd! Sitter som limt på veien og jeg føler meg veldig trygg i den. Har god plass til folk, fe og last. Bruker nok litt mer bensin enn f.eks. en japaner, men ikke så ille - kommer an på hva slags kjøring. Jeg kjørte ca 50 mil i uka (inkl en del bykjøring og kø) over en lengre periode og da gikk det en hel tank hver uke.

Har ikke opplevd noen tekniske problemer med bilen. Den hadde gått 201 000 km da jeg kjøpte den.

Det eneste jeg skulle ønske annerledes, er en bedre svingradius. Den snur ikke på en femøring, men man merker det egentlig bare når man skal parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt kurrante biler, bare få den sjekket for rust under og da spesielt ved bakakselen pluss i rammen foran i motorrommet. Få også kontrollert drivaksler pluss dødgang på styring/tilstand på styrearm. Varmeapparat har også en tendens til å ryke.

Priser på slitedeler er behagelige, og det er en bil de fleste verksteder kjenner til. Det er også få biler som er så behagelige å kjøre både kort og langt som 850 var/er.

Forbruk er absolutt ikke noe abnormt verre enn andre biler i sin klasse, til å være en relativt tung bil med mye passiv sikkerhet så skal det godt gjøres å få en bil av samme generasjon til å være spesielt mye snillere i forbruk.

Selv har jeg hatt en slik sedan, med 2.5liter 20V motor, en fantastisk liten rakett som desverre ble totalskadet i en kollisjon.

Kollisjonen er kjøpsargument nok, jeg ble truffet langs hele førersiden av en Mercedes E-klasse med halvgal 18åring bak rattet, jeg er temmelig skråsikker på at om jeg hadde sittet i en annen bil så hadde jeg fått meg et lite sykehusopphold.

Jeg siterer en av politimennene som var tilstede etter ulykken; "Dette avgjør saken, eg kjøper Volvo!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har en slik bil så jeg har bare kjøreerfaring fra de.

Men helt greie biler, de virket for meg litt større enn det den egentlig er.

Har vært noen småting med den, ting som må byttes o.l. og det er vist ikke så billig så sjekk at bilen er i "god form".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Nå er bilen kjøpt og så lang er den br. Litt mer "skramlete" enn forrige bil vi hadde (en audi).

Kollisjonssikkerheten er et vesentlig moment. Det samme er om man stadig må ha bilen på verksted fordi deler ryker. Deler er vel heller ikke så dyre på volvo som feks på audi.

Fikk sjekket bilen for rust, og den er helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...