Gå til innhold

Definerer dere fleskepannekaker som middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I fare for å høres helt dum ut må jeg spørre om dere steiker baconet først eller steker dere alt sammen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg pleier å steke baconet først og så steke pannekakene i baconfettet. Men steker ikke bacon sammen med røra. Vi legger baconet som fyll og ruller sammen pannekaka.

Jeg er ikke vant med fleskepannekaker, men i følge min sambo fra vestlandet er det sånn han er vant med.

Men det finnes nok forskjellige måter å gjøre det på :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Fleskepannekaker er middag, ja. :) Steiker bacon/ flesk først, heller over røre og steiker.

Skrevet

Fyllte pannekaker er jo bare kjempesnadder!

Jeg spiser ikke bare pannekaker til middag, med eks. syltetøy o a. Det føler jeg blir som vaffler til middag!

Pannekaker kan fylles med alt mulig godsaker som kjøttdeig, paprika, sopp mm. slik at den nesten blir som vårruller :)

Skrevet

jeg pleier å steke litt sopp, løk og bacon i panna og så heller jeg over røre til en pannekake - slik at soppen, løken og baconet blir inni pannekaka...

Når den er ferdig stekt på den ene siden strør jeg på litt ost - bretter den dobbelt helt til slutt... :spise:

Skrevet

middag, ja. Gjør som de andre, steker bacon først. Pleier gjerne ha i pølse også om jeg har lite bacon eller pølserester. (Jaja, jeg ville jo tatt potetrester i også, jeg da)

men samboers familie har annen praksis - de har bacon rått rett i røren. Funker det også, da blir baconet mindre stekt.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Fleskepannekaker er middag ja! Jeg steker baconet litt foerst og heller roera over og steker ferdig. Kjempegodt med sukker paa. :)

Skrevet

Har alltid trodd fleskpannekake var det samme som mammas tjukkpannekake, som hun lager i langpanna inni ovnen, med baconstrimler oppå... Men da lærte jeg jaggu noe nytt idag også... Og nå fikk jeg fryktelig lyst på pannekake... ;)

Skrevet

Selvfølgelig er det middag. Hva annet?

Jeg steker baconet først og har baconfett i stekepanna før ejg heller oppi røre. Pannekakene spiser jeg med litt sukke og bacon. Det rulles sammen før jeg spiser. Jeg kan alltids skjønne at folk bruker blåbærsylte på, men å ha løk og paprika???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...