Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_lillemy_*
Skrevet

Jeg fikk urinveisinfeksjon for et par dager siden, eller merket hvertfall veldig antydninger til det (har hatt det flere ganger før). Så jeg heiv i meg noen tranebærtabletter i løpet av den dagen og i går, og har klart å holde det i sjakk. Men det har liksom ikke forsvunnet helt ennå, dette er tredje dagen. Fin i formen, men merker det "prikker" når jeg tisser.

Kan det gå bort av seg selv, eller må jeg komme meg til lege å skaffe resept på antibiotika? Er så lang vei til legen fra meg, så vil jo helst ikke det, men vil jo bli kvitt infeksjonen da..

Noen av dere som har hatt det som har klart å få det til å gå over av seg selv?

Kan jeg evt heller dra til legevakten i kveld (myye nærmere enn fastlegen min..). Eller er det ikke akutt nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg fikk urinveisinfeksjon for et par dager siden, eller merket hvertfall veldig antydninger til det (har hatt det flere ganger før). Så jeg heiv i meg noen tranebærtabletter i løpet av den dagen og i går, og har klart å holde det i sjakk. Men det har liksom ikke forsvunnet helt ennå, dette er tredje dagen. Fin i formen, men merker det "prikker" når jeg tisser.

Kan det gå bort av seg selv, eller må jeg komme meg til lege å skaffe resept på antibiotika? Er så lang vei til legen fra meg, så vil jo helst ikke det, men vil jo bli kvitt infeksjonen da..

Noen av dere som har hatt det som har klart å få det til å gå over av seg selv?

Kan jeg evt heller dra til legevakten i kveld (myye nærmere enn fastlegen min..). Eller er det ikke akutt nok?

Heisann!

jeg har bare hatt urinveisinfeksjon en gang. Men det gjorde så utrolig vondt.

Fastlegen min var langt borte, bor ikke der jeg har fastlegen, så da gikk jeg på legevakten! Og det gikk helt fint.

Du kan f.eks ta med deg en urinprøve hjemmefra, så har du allerede det når du kommer dit. Det kan spare litt tid :)

Gjest jeg har
Skrevet

Jeg har vært veldig plaget med urinveisinnfeksjon helt siden jeg var liten.

Er det veldig vont, plagsomt eller kommer det litt blod i urinen bør du gå til legen og få antibiotika. Da er infeksjonen kommet for langt.

Er det ikke så ille kan det gå over av seg selv.

Min annbefaling da er å drikke MASSE VANN, helst en 2-4 L om dagen. Da skyller du ut og renser hele systemet.

Jeg pleier fulle opp i 1 1\2 litere med vann og sette i kjøleskapet, da hadde jeg mer kontroll på hvor mye jeg drakk og ekstra godt med veldig kald drikke og.

Har hørt at epleeddik skal virke bra, men har aldri forsøkt det selv.

Men er svært viktig å drikke mye.

Er du fremdeles ille eller værre på en uke bør du gå til legen for en sjekk alikevel.

Husk å ha med tisseprøve fra morgenurinen da.

Gjest Gjest_lillemy_*
Skrevet

Takk for svar dere:)

ja, men da venter jeg og ser hvordan det er om et par dager. Skal prøve å drikke så mye som mulig (men blir jo så mett av det!). Er ikke skikkelig vondt enda, har hatt det mye værre andre ganger. Siden jeg merka det så fort kan det godt hende at det hjalp litt med de tranebærpillene. Men kan man ha sex når man går og har urinveisinfeksjon litt i kroppen? eller gjør det ting verre?

Gjest jeg har
Skrevet

Har ikke merket noen problemer med sex når jeg har hatt det iallefall.

(selv de gangene jeg har hatt kraftig infeksjon)

Men det kan sikkert være veldig individuelt.

Skrevet

Min erfaring er at om det går over av seg selv, så gjør det det i løpet av omtrent et døgn. Hvis du allerede har gått noen dager med dette her synes jeg du skal gå til legen. Infeksjonen kan krype lenger opp i urinveiene dine, og tro meg, du vil IKKE ha nyrebekkenbetennelse. Du trenger ikke engang ha spesielt kraftige symptomer før du får nyrebekkenbetennelse, men plutselig sitter den der.

Skrevet

Jeg vil råde deg til å gå til lege. Som Miel sier: Du vil IKKE ha nyrebekkenbetennelse. Believe me, jeg snakker ut i fra erfaring! Fikk selv nyrebekkenbetennelse etter å ha gått med urinveisinfeksjon en stund. Jeg hadde faktisk ingen symptomer før jeg plutselig ble kjempesyk. Går du til lege og får antibiotika vet du ihvertfall at du blir helt kvitt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...