Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Har tatt endel magnesium, så med litt flaks hjelper det. Men hvor lenge kan det egentlig stå på dette? Det er ikke ekstremt, men det ligger og "murrer". Tror det er pga at jeg har vært utrolig lat nå i 3-4 dager pga migrene, og stort sett holdt sengen.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Har du testet om du har for lite B-vitamin ? B- 6 gir kramper. Har slitt med enorme kramper i flere år. Både dirkekte krampe og mye "leamus" i musklene nesten hele tiden. Veldig plagsomt og vondt. Tenkte ikke selv på at det kunne komme fra vitamin mangel. Ble tipset om det av noen venner av meg om å ta test. Og glad er jeg for det. Kun en liten blodprøve hos legen. (testet jern også siden jeg var mye svimmel og) Viste seg at jeg lå helt i nedre skiktet for hva en burde ha. Har gått bå TrioB i snart 3 mnd og skal inn til ny kontroll om ikke lenge. Men jeg har merket en del endringer ja.. mye bedre og ikke så mye kramper og leamus. Så det ser ut til å virke. Fikk høre at vi har en "familiesvakhet" med at vi ikke tar opp nok B-vit i kroppen så jeg bør nok fortsette med tilskudd senere også. Jeg har også gjort om på kosthodet med variasjon og mer grønnsaker. Kilder for B-vitamin finnes i Kjøtt, innmat, sammalt mel, fisk (spessielt fet fisk som ørret\laks) og grønne grønnsaker (Brocoly er en svært god kilde også på andre vitaminer)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå