smuk Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Hei Jeg skal gifte meg sommeren 2010. Min kommende mann har en datter fra tidligere som vil være 11 (nesten 12) når vi gifter oss. Vi har lovet henne at hun skal få litt rollen som brudepike. Nå har midlertidig problemet for meg dukket opp (gud å mye man bekymrer seg over), hvem går først/sist opp kirkegulvet. Greit nok så er det ofte vanlig at brudepikene går opp foran bruden sammen med henne. Nå er saken seg sånn at "vår brudepike" nærmer seg bruden i høyde( og vil mest sannsynlig strekke seg enda mer om ikke forbi bruden til neste år). En vennine av meg påpekte at hvis brudepiken var så stor ville mye av oppmerksomheten fra bruden tas vekk, og man kunne risikere at bruden ikke syntes noe særlig på bilder osv når man tok bilder fra kirkegulvet. Sant nok skal jeg jo si meg enig at det er bruden, og ikke brudepiken som skal være i fokus. Jeg tenker evt og la henne få andre oppgaver. Kan hun eksempelvis gå opp sammen med sin far? Hvor lenge før går brudegommen opp til alters før bruden kommer inn? Eller skal jeg la henne gå opp etter meg. Jeg høres mulig litt sprø og bridezilla ut, men det er min store dag hvor jeg får være brud.... Har dere noen forslag, eller hvordan skal dere gjøre det?
eleit Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 (endret) Min gudmor ville gi meg en rolle i hennes bryllup, da var jeg 11 og nesten et hode høyere enn bruden.. Vi kalte meg blomsterpike i stedet for brudepike. Jeg gikk inn i kirka først, og da jeg hadde satt begynte brudemarsjen og bruden kom inn. Da de skulle fram til alteret ga hun meg buketten sin (vanligvis bruker vel forlover å holde den). Da brudeparet hadde satt seg igjen gikk jeg og ga henne buketten. Da de skulle ut av kirka gikk de først, så kom jeg og bak meg igjen forloverne. Følte meg veldig viktig og verdsatt denne dagen, uten å få den småpike-rollen. Det kan jo være et alternativ for dere også Endret 17. mars 2009 av eleit
illafanten Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 (endret) Nå skal ikke jeg gifte meg i kirken, vi skal ha humanetisk vielse og jeg har en søster på snart 11 år som gjerne ville være brudepike. Jeg har ikke pappa, men har en stefar som har vært en del av livet mitt i rundt 12 år og hadde egentlig planlagt at jeg skulle gå inn sammen med han. Men han er ikke særlig glad i mye oppmerksomhet så jeg har derfor avtalt med min søster at hun og jeg skal gå opp sammen hånd i hånd. Men siden det er din manns datter så har dere sikkert ett litt annet forhold enn jeg og min søster.. Vet jo ikke så mye om hva slags bryllup dere skal ha, men jeg har noen forslag som jeg kom på sånn i farten hvis ikke de er helt teite da.. Det ene er at hun kan gå bak deg og og ordne med slepet på kjolen, hvis du har det og kanskje bære en liten bukett.. Eller så kan hun strø ut roseblader eller lignende opp midtgangen, men det er kanskje litt amerikansk? Mitt siste forslag er at hun kan gå enten foran eller bak med ringene på en pute eller i en ringboks eller hva dere skal ha, så er det hennes oppgave å ha ansvaret for ringene? Har ikke noen bedre forslag.. Endret 18. mars 2009 av illafanten
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Min gudmor ville gi meg en rolle i hennes bryllup, da var jeg 11 og nesten et hode høyere enn bruden.. Vi kalte meg blomsterpike i stedet for brudepike. Jeg gikk inn i kirka først, og da jeg hadde satt begynte brudemarsjen og bruden kom inn. Da de skulle fram til alteret ga hun meg buketten sin (vanligvis bruker vel forlover å holde den). Da brudeparet hadde satt seg igjen gikk jeg og ga henne buketten. Da de skulle ut av kirka gikk de først, så kom jeg og bak meg igjen forloverne. Følte meg veldig viktig og verdsatt denne dagen, uten å få den småpike-rollen. Det kan jo være et alternativ for dere også Så fin måte å gjøre det på, og så fint at du forteller det sånn at trådstarter hører det fra en som har vært "der" som datteren til hennes tilkommende skal være.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Skal dere bare ha henne som brudepike eller skal dere ha flere? Om dere skal ha fler så kan jo hun gå med de yngre og være "storesøster" som passer på sammen med dem. De kan gå først og når de har satt seg så kommer du inn.
Gjest Gjest_Gifteklar_* Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Tror jeg leste engang at dersom bruden har slep på kjolen skal brudepikene gå bak?? Hvis ikke så var det jo en veldig god ide å være blomsterike og gjøre det på den måten det ble sagt lenger opp her:)
^^Sunny^^ Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 Jenta mi var brudepike. Vi fikk organisten til å spille en egen liten melodi til henne når hun kom ut ,. Hun hadde en kurv med roseblader som hun strødde fint oppover.. Når hun hadde funnet plassen sin så begynte vår melodi, og jeg og min far kom inn.. Hun fikk full oppmerksomhet først, så fikk vi oppmerksomhet etterpå.. Hun fikk også overlevert ringene våre når hun kom inn, så når det var tid for å sette på ringene så kom hun frem og holdt esken frem til oss .. Jeg syntes dette var helt perfekt !! (for oss hvertfall).. :rødme:
smuk Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2009 Hei Takk for mange kreative svar og gode svar Hun blir den eneste som blir brudepike. Men jeg tror hun setter pris på om hun kan få gi ringer /blomster for oss. Da har hun "sine oppgaver" for dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå