Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Man slanker seg for å se og være så sunn som mulig, ikke for å bli tynn!! Det er altfor mange kvinner som har misforstått meningen med slanking, og ser noe helt for jævlig ut i trynet etter å ha gått ned en 15-20 kilo. Skjerpings.
Gjest LanaLane Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Jeg er enig. Altfor mange som slanker seg fordi de føler presset av samfunnet, ikke fordi de selv vil bli sunnere. Mange jeg kjenner har vært fornøyde med seg selv men så fått kommentarer fra andre om "du kler så godt å være lubben" eller "så bra du er stolt av deg selv selv om du har noen kilo ekstra" og dermed blitt lei av å være "glafeite" i andres øyne. Jeg er en av dem som har slitt med overvekt, men er nå på et bra punkt(synes jeg selv) vektmessig og utseendemessig. Jeg har hofter,pupper, lår og langt fra noen six-pack, men timeglassform og litt "love-handles",men so what? Om jeg går ned noen kilo kommer det kjapt fra slektninger og venner "så fin du har blitt,hvor mange kilo har du gått ned egentlig?". Dette skjedde etter at jeg hadde et par måneder med ekstremt lite matlyst og følte meg helt jævlig. Nå har jeg gått opp de jeg mista da og trives godt! Men nå er det ingen som kommenterer hvor "fin" jeg er lenger. Synes "så tynn du har blitt" er like pent som å si "så tjukk du har blitt". Uheldigvis er det bare lov å si sistnevnte til babyer og go'gravide.
Gjest Papirkurven Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Man slanker seg for å se og være så sunn som mulig, ikke for å bli tynn!! Det er altfor mange kvinner som har misforstått meningen med slanking, og ser noe helt for jævlig ut i trynet etter å ha gått ned en 15-20 kilo. Skjerpings. Uhm...er ikke slanking å gjøre ting så man blir tynnere? Jeg kommer ikke til å gå inn for å slanke meg, men har lyst til å trene mer og spise sunnere for å få bedre helse, men protesterer ikke om jeg blir tynnere av det, fordi mennesker reagerer mer positivt på tynnere mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Uhm...er ikke slanking å gjøre ting så man blir tynnere? Jeg kommer ikke til å gå inn for å slanke meg, men har lyst til å trene mer og spise sunnere for å få bedre helse, men protesterer ikke om jeg blir tynnere av det, fordi mennesker reagerer mer positivt på tynnere mennesker. Jo, slanking er jo nettopp det å skulle bli slankere (ordboka definerer slankere som smalere). Slanking henger desverre ikke absoludt sammen med det å være sunn. Mannen min holder på å slanke seg, men han passer på å si at han legger om til en sunnere livsstil, heller enn at han sier at han slanker seg. Nettopp fordi han ønsker å fokusere på å bli sunnere og i denne prosessen er det å legge om kostholdet å få ned fettprosenten i kroppen en del av dette. Men å slanke seg er per defninisjon å ta av seg kilo. Å være sunn og å leve sundt er ikke nødvendigvis det samme som å slanke seg. Men det ts mener er kanskje mer at man burde slanke seg med hensikt av å se sunnere ut, og mange som slanker seg ikke ender opp med å se sunne ut men heller syke ut.
Gjest dioxide Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Om jeg går ned noen kilo kommer det kjapt fra slektninger og venner "så fin du har blitt,hvor mange kilo har du gått ned egentlig?". Jeg synes slike kommentarer er utrolig kjipt å få. Hadde vært ok om de heller kunne sagt "oi, så tynn du har blitt" eller "så mye slankere du har blitt". Når de klarer å prestere å si "så fin du har blitt" tenker jeg automatisk at jeg var stygg før, har alltid vært stygg, men ENDELIG har jeg blitt slank og fin. Et pent utseende handler ikke kun om vekt. Jeg er da vitterlig attraktiv i både den lubbne versjonen av meg, og i den slanke. Å tenke før man snakker kan komme til nytte av og til.
Gjest Papirkurven Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Jeg får også ofte kommentarer fra familien når jeg blir litt tynnere på hvor flott jeg er nå... sier litt om hva som er trenden da..
Gjest nypose Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Vi lever i et corny samfunn. Alt har blitt helt feil. Samfunnet har MYE skyld i vårt slankepress. Ja vi burde vært sterkere, stått imor og hatt integritet. Men vi er ikke så sterke, og media er pengegriser og utnytter dette til det fulle. Hvor mange liv skal bli ødelagt før vi begynner å leve/omgi oss med og utsrtåle en motVEKT? Blir skikkelig irritert og provosert. Og å si skjerpings til de som slanker seg 15-20kg er litt korttenkt. Det er mulig du ønsker å få ut frustrasjonen din, og det forstår jeg og, men de som er frenestisk opptatt av vekt har det nok ikke godt. Egenlig burde du syntes synd på de, ikke "hakke" på de.. Syke samfunn. Bli med meg å vær sint på det istedenfor
Passive Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 Man slanker seg for å se og være så sunn som mulig, ikke for å bli tynn!! Hah.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå