Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg målte nettopp for å se om jeg har feber, og temperaturen er 36,8. Vil du si at jeg har feber? Jeg er litt usikker på hva temperaturen i kroppen skal være. Har alltid trodd at den er 37, men var på sykehuset i januar og da hadde jeg 36 og sykepleieren sa det var normalt. Har vært nede i 35,5 tror jeg også. Bortsatt fra at temperaturen er 36,8 så er jeg i fin form. Ikke svimmel eller vondt i hodet. Så fint om noem som vet kan svare meg, for det er litt viktig.
mariaa Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Nei. Det normale bruker å være mellom 36 og 37. I følge lommelegen.no har man først feber når man har over 38. Personlig bruker jeg først å kalle det feber når den kryper til 38,5.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Nei, du har ikke feber hvis du har tatt rektaltemp! Har du tatt tempen under armen, er du i grenseland (legg til 0,7 grader til 37,5). Feber har du ikke før du har en rektaltemp på 37,5 eller mer. Normaltemperatur ligger rundt 36-37,5.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Ok. Takk. Jeg har sånn digital temperaturmåler jeg putter i øret, som leger og sånt bruker. Det var det de brukte på sykehuset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå